۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۱۸۵۱۱
دراقدامی عجیب:

مدرسه دخترانه تربيت بروجن به شهاب تغيير نام يافت

ازنظر علم روانشناسي اسم‌ها بار منفي و مثبت ايجاد مي کنند وانتخاب اسم ها از نظر روحي و رواني بر افراد تاثير فوق العاده اي دارد.
مدرسه دخترانه تربيت بروجن به شهاب تغيير نام يافت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل ازکلار، دبيرستان پسرانه شهاب بروجن از آثار شهاب‎السلطنه در زمان قبل از انقلاب است که بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به نام تربيت تغيير اسم يافت و اخيرا در اقدامي عجیب اين مدرسه مجددا به دبيرستان شهاب نامگذاري شده است.

احمد کريمي رئيس آموزش وپرورش شهرستان بروجن به خبرنگار کلار گفت:بنا به درخواست جمعي از مردم بروجن و دانش آموختگان دبيرستان شهاب مبني بر تغيير اسم اين مدرسه در شوراي آموزش وپرورش اين موضوع مطرح و تصويب شد.

يک کارشناس مسائل سياسي با بيان اين که ازنظر علم روانشناسي اسم‌ها بار منفي و مثبت ايجاد مي کنند تصريح کرد:انتخاب اسم ها از نظر روحي و رواني بر افراد تاثير فوق العاده اي دارد.

سيد محمد عدناني به زمان بني صدر اشاره کرد وگفت: در بعضي از عمليات ها از اسم رمزهايي مانند عقاب،شهاب و... استفاده مي کردند که منجر به شکست مي‌شد.

وي با اشاره به دوران دفاع قدس گفت: استفاده از اسامي معنوي و اهل بيت(ع) در عمليات ها توسط رزمندگان اسلام موجب پيروزي شگرف آنان در هشت سال دفاع مقدس مي شد.

عدناني بر استفاده از اسم هايي که بار معنوي دارند تاکيد کرد وگفت:در جامعه اسلامي که سي وپنج سال از عمر با شکوهش مي گذرد استفاده از اسم هايي که بار منفي دارد در جامعه ايجاد حساسيت مي کند.

وي با بيان اين که حکومت خوانين ضعف و تحقير کشور را به دنبال داشت تصريح کرد:بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دشمنان جرات نکردند ذره اي از خاک اين کشور را تصرف کنند.

گفتني است هفته نامه ارمغان در بروجن بنياد فرهنگ وتوسعه ي عمراني واقتصادي شهرستان بروجن را مرهون خدمات شهاب السلطنه دانسته و خوشحالي خود را از تغيير اسم اين دبيرستان به شهاب اعلام داشته است.

به راستي چقدر زیبا بود اگر اسم یکی از شهدای بروجن به جای "شهاب" بر سر در اين دبيرستان نصب می شد.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وحید
بسیار اقدامی با ارزش بود آفرین

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۹:۱۲

27 Dec 2019