۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۸۳۲۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

۱۶۰ مسجد برای اعتکاف چهارمحال و بختیاری آماده شد

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۶۰ مسجد چهارمحال و بختیاری آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند.
۱۶۰ مسجد برای اعتکاف چهارمحال و بختیاری آماده شد
حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛ در گفت و گو با جهانبین نیوز اظهار کرد:  ثبت نام اعتکاف از ۲۱ فروردین آغاز و تا اول اردیبهشت یک روز قبل از برگزاری مراسم ادامه دارد.

وی افزود: ثبت نام به صورت تمام الکترونیک در شهر شهرکرد و از طریق سامانه جامع ثبت نام اعتکاف به نشانی www.etekafchb.ir و در سایر مراکز در مساجد محل برگزاری و سامانه اینترنتی ثبت نام از معتکفین انجام می‌شود.

مرتضوی گفت: امسال اعتکاف دانشجویی در ۶ مسجد و اعتکاف دانش آموزی در ۴ مسجد استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محل های برگزاری اعتکاف از ۱۴۱ مسجد درسال گذشته به ۱۶۰ مسجد افزایش یافته است افزود: سیاست ما در برگزاری اعتکاف بیشتر کیفی سازی مراسم و ایجاد فضایی مناسب برای خلوت معتکف که فسلفه اصلی اعتکاف هست، بوده و آمار اعتکاف بیشتر برای اطلاع مسئولین و برنامه ریزی در سال های آتی اعلام می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: اعتکاف یک عمل فردی بوده و تمام هزینه های آن از سوی معتکفین پرداخت می‌شود و مقدار هزینه آن هم بستگی به مشارکت مردمی و خیرین در مساجد تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه در هر مسجد یک روحانی با اقامه نماز و بیان احکام و سخنرانی، مسئولیت برگزاری اعتکاف را بر عهده دارد، گفت: دو هزار نفر در برگزاری مراسم اعتکاف به صورت مردمی مشارکت دارند.

گفتنی است مراسم اعتکاف در ایام البیض ماه مبارک رجب از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۶:۵۶

26 Dec 2019