۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۲۱۴۸۱
سخنگوی کاخ سفید:

توافق هسته‌ای هم نهایی شود، باید فشارها بر تهران حفظ شوند و تحریم‌ها به جای خود باقی باشند/ شروط کاهش تحریم‌ها

سنا درپي لايحه مشروط‌ کردن توافق با ايران
سخنگوی کاخ سفید گفت: واشنگتن معتقد است حتی در صورت رسیدن به توافق هسته ای با ایران نیز، باید فشارها بر تهران حفظ شوند و تحریم ها به جای خود باقی باشند.
توافق هسته‌ای هم نهایی شود، باید فشارها بر تهران حفظ شوند و تحریم‌ها به جای خود باقی باشند/ شروط کاهش تحریم‌ها
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جهان، جاش ارنست در نشستی خبر، در صورتی که با ایران به توافق برسیم، قرار نیست یکی از سلاح های قوی ما در این خصوص (تحریم ها) بلافاصله کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: چیزی که ما در نظر داریم این است که این تحریم ها به آرامی و در ازای پایبندی ایران برچیده شود.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: مزیت این مساله نیز در این است که اگر ایرانیان به توافق پای بند نباشند، خیلی زود می توانیم این تحریم ها را به فاصله یک امضا، به جای اول خود بازگردانیم و این تحریم ها، یک روزه به حال اجرایی در آید.

جاش ارنست با بیان اینکه از دیدگاه دولت، برای حفظ فشار بر ایران در مذاکرات ، باید برای مدتی این تحریمها به جای خود باشند، گفت : بعد از اینکه ایران تعهداتی از خود برای پای بندی به توافق نشان داد که البته صحبت از چند روز، چند هفته یا چند ماه نیست بلکه موضوع مدت زمانی طولانی است، در این صورت کنگره می تواند گام هایی برای برچیدن این تحریم ها بردارد.

سنا درپي لايحه مشروط‌ شدن توافق با ايران

کميته روابط خارجي سناي آمريکا ممکن است تا هفته آينده درباره لايحه‌اي راي‌گيري کند که باراک اوبامارا ملزم مي‌کند هرگونه توافق هسته‌اي با ايران را براي تاييد به کنگره ارايه کند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري رويترز، باب کورکر، رئيس اين کميته روز دوشنبه اين مطلب را در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد.

اوباما تهديد کرده است چنين لايحه‌اي را وتو خواهد کرد با اين استدلال که اختيارات وي را هدف گرفته و ممکن است موجب اختلال در اين گفتگوها شود.

کورکر گفت قصد دارد هفته آينده پيگير تصويب اين لايحه شود.

مشاوران کورکر و نيز سناتور باب منندز، نماينده ارشد دمکرات اين کميته گفتند اعضاي اين کميته هنوز تاريخ مشخصي را براي بحث و راي‌گيري درباره اين لايحه تعيين نکرده‌اند.

منندز بايد با تاريخي براي بررسي اين لايحه موافقت کند.

کميته روابط خارجي بايد نخست اين لايحه را تصويب کند و بعد در کل سنا مطرح شود.

راي‌گيري در کل کنگره پيش از نيمه آوريل غيرممکن است زيرا هفته آينده آخرين فرصت پيش از خروج نمايندگان براي مرخصي دوهفته‌اي است.

اين لايحه همچنين بايد توسط نمايندگان کاخ سفيد تصويب شود و سپس براي امضاي نهايي براي امضاي اوباما ارسال شود.

اين لايحه به حمايت دوسوم سنا و مجلس نمايندگان نياز دارد تا اوباما نتواند آن را وتو کند.

انتهای پیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۴۶:۵۸

9 Mar 2020