۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۶۴۳۱

شورای رهبری خلاف نص صریح قانون اساسی است/نقش نفودی ها در ایجاد تحریم ها

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم با اشاره به اینکه نباید در گذشته بمانیم و باید از گذشته عبرت بگیریم گفت: همان افرادی که آتش افروز فتنه ۸۸ بودند از بزرگواری رهبری و نظام اسلامی سوء استفاده کردند و کارهای خودشان را انجام می دهند.
شورای رهبری خلاف نص صریح قانون اساسی است/نقش نفودی ها در ایجاد تحریم ها
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از دیارآفتاب، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم شامگاه روز چهار شنبه به مناسبت ۹ دی در جمع فرهنگیان ناحیه دو اراک گفت: برخی ها دوست ندارند مراسم ۹ دی با شکوه برگزار شود و مسائل جدی و اساسی مطرح شود.

حسینی اظهار کرد: اما این روز در تاریخ و تقویم به عنوان روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است و نمی توان به سادگی حضور گسترده مردم را در ۹ دی ۸۸ به راحتی فراموش کرد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ همواره برای ما درس است، ادامه داد: مگر آنچه در صدر اسلام رخ داده است به فراموشی سپرده شده است که ما بخواهیم ۹ دی را فراموش کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم با تاکید بر اینکه اینگونه اقدامات مسائل شخصی و فردی نیست که برخی ها می گویند گذشت و دیگر ذکر نشود، افزود: این اقدام مسائل اجتماعی، حق الناس و اعتبار و عزت یک امت است.

وی این انقلاب را ثمره خون ۲۲۰ هزار شهید، ۱۷ هزار شهید ترور، ۳۶ هزار دانش آموز شهید و پنج هزار معلم شهید عنوان کرد.

حسینی با یادآوری این نکته که بهای گران قدر و مجاهدتهای فراوانی برای انقلاب کشیده شده است افزود: این انقلاب به سادگی به دست نیامده است که عده ای بخواهند برای دستیابی به قدرت، کشور را به آشوب بکشند.

وی به حضور ۸۵ درصدی مردم در انتخابات سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: عده ای به جای اینکه از این پشتوانه عظیم مردمی به عنوان نقطه قوت نظام استفاده کنند آن را تبدیل به نقطه ضعف کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم اظهار کرد: این افراد سعی داشتند بدعتی در نظام جمهوری اسلامی گذاشته شود تا عده ای با اهرم فشار و جوسازی های رسانه های داخلی و خارجی انتخابات را باطل کنند.

حسینی ادامه داد: اینکه روز ۹ دی را به عنوان یوم الله یاد می کنیم این است که پایان بخش آن دوره تیره و تار بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب با حضور مردم به پیروزی رسیده است ادامه داد: خود مردم در دوران مختلف از جنگ تحمیلی گرفته تا حوادث گوناگون همواره از نظام و انقلاب دفاع کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک شب متولد نشده بود ادامه داد: این اقدام حاصل برنامه ریزی و اقداماتی بود که از ماه ها قبل تدارک دیده شده بود و به گونه ای برنامه ریزی شده بود که هر کسی چه اقدامی را انجام دهد.

وی اضافه کرد: اینکه امریکا و کشورهای اروپایی از فتنه ۸۸ حمایت کردند و حتی برخی از افراد در داخل حاضر نشدند مرزبندی مشخصی را در خصوص فتنه داشته باشند همه نشان از برنامه ریزی های قبلی بود.

حسینی با اشاره به اینکه نباید در گذشته بمانیم و باید از گذشته عبرت بگیریم گفت: همان افرادی که آتش افروز فتنه ۸۸ بودند از بزرگواری رهبری و نظام اسلامی سوء استفاده کردند و کارهای خودشان را انجام می دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم بیان کرد: این افراد با کارها، حرف ها و طراحی های که می کنند بدشان نمی آید دوباره مقابله با نظام اسلامی داشته باشند که البته باید مراقب باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی افراد در داخل با ایجاد گره هایی باعث تشدید تحریم ها شدند بیان کرد: این افراد زمانی که دیدند کشور رو به توسعه و پیشرفت و شور و نشاط است و در کشور کار انجام می شود ناراحت بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم ادامه داد: دشمن وقتی بداند ما ضعیف هستیم اقدام می کند تا برنامه های خودش را اجرا کند.

حسینی با بیان اینکه شورای رهبری خلاف نص صریح قانون اساسی است افزود: قانون اساسی اصلاح شد تا این موارد برداشته شود. در واقع مدیریت شورایی در دنیا شکست خورده است و باید در اجرا یک نفر فصل الخطاب باشد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۸:۴۰

8 Feb 2020