۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۳۳۷۲۱
در آستانه نوروز ۹۶ درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کیان

آئین چراغ‌گیران در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

مسئول مرکز فرهنگی هنری شهر کیان با اشاره به این که آئین چراغ‌گیران (بران) یکی از آئین‌های سنتی استان محسوب می‌شود هدف از اجرای این برنامه را اشاعه فرهنگ بومی محلی و ترویج مفاهیم دینی و ملی در سایه این حرکت های نمادین دانست.
آئین چراغ‌گیران در چهارمحال و بختیاری برگزار شد
زهرا بیگ‌زاده مسئول مرکز فرهنگی هنری شهر کیان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از اجرای مراسم چراغ‌گیران در روزهای پایانی سال ۹۵ توسط اعضای کودک و نوجوان مرکز خبر داد.

وی با اشاره به این که آئین چراغ‌گیران (بران) یکی از آئین‌های سنتی استان محسوب می‌شود هدف از اجرای این برنامه را اشاعه فرهنگ بومی محلی و ترویج مفاهیم دینی و ملی در سایه این حرکت های نمادین دانست اضافه کرد: هم‌جواری مرکز فرهنگی هنری شهر کیان با امام‌زاده شاهزاده عزیزالله پیوند نسل امروز با آئین‌های گذشته و پرورش حس دینی در کودکان ونوجوانان را ازجمله موارد مورد توجه در اجرای این مراسم عنوان کرد.

وی افزود: این فرهنگ مبنی‌بر آداب، رسوم، اعتقادات و باورهای دینی مردم استان شکل گرفته است و چند ساعت قبل از سال تحویل در امامزادگان استان اجرا می‌شود.

آئین چراغ‌بران برگرفته از اعتقاد مذهبی مردم به روشنایی و نور معصومین در مسیر زندگی آنان است و مردم استان همه ساله چراغ خانه‌ها و اجاق خود را با شمعی که از امامزاده است روشن می‌کنند و نور و گرمای امامزاده را به یمن سالی پر برکت و خیر به خانه خود می‌برند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۱:۱۶

30 Dec 2019