۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۳۸۸۶۱
مسئول مرکز فرهنگي هنري فرخشهر:

دومين کمپين حمايت کودکان و نوجوانان از چهارشنبه‌سوري بدون ترقه در کانون فرخشهر

مسئول مرکز فرهنگي هنري فرخشهر گفت: احياي آيين سنتي چهارشنبه‌سوري ازجمله مواردي است که بايد به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.
دومين کمپين حمايت کودکان و نوجوانان از چهارشنبه‌سوري بدون ترقه در کانون فرخشهر
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از منطقه آزاد؛ مژگان کاووسي مسئول مرکز فرهنگي هنري فرخشهر در کمپين حمايت کودکان و نوجوانان از چهارشنبه سوري بدون ترقه کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در اجراي آيين سنتي به ويژه چهارشنبه‌سوري بايد به نکات اخلاقي و آيين هاي ملي در خصوص اين روز توجه شود.

وي ادامه داد: وقتي کودکان و نوجوانان از کودکي با آداب و رسوم واقعي ايام آشنا شوند مي توانند در آينده نيز به اين آداب پايبند باشند و در اجراي آيين هاي ملي از جمله چهار شنبه سوري مشکلي نداشته باشيم.

کاووسي افزود: وقتي که اين اداب محلي توسط مردم دريافت شود موجب ارتقاي فرهنگي مي‌شود و ساختار فرهنگي والا از خلال نمادها و المان‌ها بيرون مي‌آيد.

وي بيان داشت: زماني که فرهنگ شکل بگيرد و ارتقا پيدا کند شاهد مؤلفه‌هاي مختلف از جمله نشاط، پويايي و سلامت در جامعه مي‌شويم.

مسئول مرکز فرهنگي هنري فرخشهر تصريح کرد: با احياي آيين هايي نظير قاشق زني و تبيين اين ايام براي کودکان و نوجوانان مي توان به رشد فرهنگي اين قشر افزود و پيامهاي درست اين ايام را در ميان آنان ترويج داد و از خطرات ناشي از نا آگاهي در ميان اين اعضا جلوگيري کرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۶:۱۹

27 Dec 2019