۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۲۷۸۸۱
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

باید مساجد چهارمحال و بختیاری از روزمرگی خارج شود/ حضور جوانان در مساجد الزامی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و بختیاری گفت: لازم است مساجد ما از روزمرگی خارج شوند چون وضع مساجد در این استان راضی‌کننده نیست و متأسفانه در چهارمحال و بختیاری مسجدی که فعال باشد و به معنای واقعی نقش مسجد داشته باشد بسیار کم است.
باید مساجد چهارمحال و بختیاری از روزمرگی خارج شود/ حضور جوانان در مساجد الزامی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال ‌و بختیاری در جمع ائمه جماعات مساجد مجری "طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مساجد" از تصویب طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد در جلسه شورای سیاست‌گذاری مساجد چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: این طرح در شورای عالی مساجد این استان مورد بررسی قرار گرفت و پس از تحلیل به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه "طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مساجد" به صورت آزمایشی در ۵۰ مسجد سطح استان و با همکاری ۱۰۰ مدرسه اجرایی می‌شود اضافه کرد: می‌توان یکی از اهداف اجرای این طرح را مرتبط کردن حداقل ۵۰ نوجوان و جوان با مسجد به صورت مستمر و فراهم کردن عرصه برای تغذیه و تربیت دینی، ایمانی، علمی و اخلاقی آن‌ها دانست و این ارتباط باید به گونه‌ای باشد که ظرف مدت زمان مشخص امام جماعت و ارکان دیگر مسجد بدانند که ۵۰ جوان با این مسجد مرتبط هستند.

حجت‌الاسلام نکونام تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان برای حضور در مساجد، ایجاد نشاط و شادابی معنوی در برنامه‌های مساجد و رونق‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی سازنده و اثرگذار در مسجد از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: پیوند خوردن تمامی ارکان مساجد با یکدیگر با محوریت امام جماعت یکی از راه‌ها برای اجرایی شدن طرح مذکور است.

وی بیان داشت: پیوند مدیران مدارس، معاونین پرورشی و انجمن اولیاء و مربیان مدارسی که در اطراف مساجد مورد آزمایش قرار دارند با دست‌اندرکاران و ارکان دیگر مسجد برای اجرای هرچه بهتر این طرح لازم و ضروری است و از همین‌رو باید دست به دست هم بدهند و زمینه را برای حضور ۵۰ جوانان و نوجوانان در مسجد به صورت مستمر فراهم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خروجی مساجد در چهارمحال و بختیاری خلاصه شده است به حضور در در اقامه نماز جماعت، سخنرانی و بیان حدیث به همین دلیل اجرای این طرح می‌تواند اقدام خوب و ارزشمندی برای آوردن جوانان و نوجوانان به مساجد است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: ما در این طرح به دنبال یک برنامه‌ریزی حساب شده و پرمحتوا و هدفمند برای ارتباط جوانان با مساجد هستیم و باید با از اجرای این طرح و بعد از گذشت دو سال از ۵۰ مسجد ۵۰ جوان تربیت‌یافته، مهذب، متدین و مرتبط با مسجد وارد جامعه شود.

حجت‌الاسلام نکونام یادآور شد: ائمه جمعه و جماعات و روحانیون در جبهه سخت و حساس با دشمنان در حال مبارزه هستند و به همین دلیل در این شرایط فعال و پویا نگه ‌داشتن مراکز دینی و مذهبی کار آسانی نیست و نیازمند کار هنرمندانه و با ظرافت است و "طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد" از جمله این طرح‌ها است که کمک بزرگی در پویایی مساجد می‌کند.

وی تاکید کرد: لازم است مساجد ما از روزمرگی خارج شوند چون وضع مساجد در این استان راضی‌کننده نیست و متأسفانه در چهارمحال و بختیاری مسجدی که فعال باشد و به معنای واقعی نقش مسجد داشته باشد بسیار کم است و این درحالی است که می‌توان از ظرفیت مساجد در استان بهره برده و مساجد را بسیار بهتر از این فعال کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری انگیزه و اراده ائمه جماعات را راهی برای نجات مساجد از این شرایط دانست و گفت: ما باور داریم اگر ائمه جماعات مساجد در اجرای "طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد" با انگیزه وارد شوند و سختی‌ها و کمبودها را تحمل کنند، قطعاً عنایت‌ها و پشتیبانی‌های الهی شامل حال آن‌ها خواهد شد و این طرح اثر خودش را در مساجد می‌گذارد.

حجت‌الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: نباید کارهای فرهنگی و دینی را به پول و مادیات گره بزنیم چون اگر فعالیت‌های فرهنگی و دینی به پول گره بخورد بی‌شک زمین می‌ماند.

وی ادامه داد: نقطه مقابل توجه به پول و مادیات در کارهای فرهنگی کار برای رضای خدا و اخلاص است که باید با هدف گسترش اسلام و ارزش‌های دینی باشد و اگر کار را با این نیت آغاز کنیم قطعاً خدای متعال نمی‌گذارد این کار زمین مانده و به یاری بنده خود می‌شتابد.



انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۱:۲۸

9 Jan 2020