۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۰۹۲۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری:

دانشجو باید آزادی‌طلب و آزادی‌خواه باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دانشجو باید آزادی‌طلب و آزادی‌خواه باشد و من همین جا از دانشجویانی که مطالبات خود را بیان کردند تشکر می‌کنم زیرا ذات دانشجو مطالبه‌گری و پرسش‌گری است و علی‌رغم پرسش‌گری و مطالبه‌گری ما دوست داریم یار و مددکار مسئولان در راستای توسعه همه‌جانبه استان باشیم.
دانشجو باید آزادی‌طلب و آزادی‌خواه باشد
به گزارش جهانبین نیوز؛ دانشگاه شهرکرد امروز، دوازدهم آذرماه با برگزاری جشن بزرگداشت روز دانشجو به استقبال این روز رفت.

این آیین با حضور سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد، حجت‌الاسلام سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، جعفر مرادی معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از هیأت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

این درحالی است که عموما رسم بر این بوده که در این مراسم استاندار در دانشگاه حاضر شده و به مشکلات دانشجویان گوش فرا می‌دهد اما اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری به علت عدم حضور در استان در این آیین حاضر نشد که این امر موجب رنجش خاطر دانشجویان و مسئولان دانشگاهی شد.


۱۶ آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد است

سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد در ابتدای برنامه ضمن خیرمقدم و تبریک روز دانشجو به اساتید،کارمندان و دانشجویان، روز ۱۶ آذر را روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد دانست و گفت: این روز افتخاری برای فرهنگ، سرزمین و ملت ایران است و این روز به‌حق به یادگار در دفتر تاریخ ثبت شده است.


وی بیان داشت: بدون شک نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانانی است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند، آن نهال امروز به درختی تنومند و استوار تبدیل شد و حالا به دست شما عزیزان سپرده شده و این مسئولیتی بس سنگین و بزرگ است که همه ملّت و بخصوص شما دانشجویان که به حق سردمداران پیشرفت و ترقّی این کشور هستید، در قبال آن وظیفه دارید.

کریمی با اشاره به اینکه لازم است دانشجویان به مصداق "ز گهواره تاگور دانش بجوی" در کنار علم‌اندوزی نهایت درایت، تلاش، بینش سیاسی و عقیدتی را داشته باشند تا به اسم و محتوای نام دانشجو برسیم افزود: به مناسبت روز دانشجو سه گیگ حجم اینترنتی بدون محدودیت زمانی به دانشجویان اختصاص یافت و با اقدامات صورت گرفته سرعت و کیفیت اینترنت در خوابگاه‌ها افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: درحال رایزنی با وزارت ارتباطات هستیم تا دانشگاه شهرکرد مستقیم به زیرساخت‌های اینترنتی متصل شود و علاوه‌بر این ۲۰ کامپیوتر جدید در سایت‌های دانشگاه اضافه شد، همچنین خوابگاه‌های حاج الیاس تا پایان سال جاری و خوابگاه ۱۵ خرداد تا خرداد ماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.



رئیس دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید نامحسوس وزارت علوم از سلف سرویس‌های دانشجویی دانشگاه شهرکرد از لحاظ امکانات رفاهی جز ۶ دانشگاه برتر کشور شد و از مجموع بیست نمره توانست نمره ۱۸ را کسب کند.

پایه همه استقلال‌ها، استقلال علمی است

حجت الاسلام سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد در ادامه این برنامه اظهار کرد: ۱۶آذرماه نقطه عطفی در آموزش عالی کشور است و دانشجویان در سال ۱۳۳۲با حس وطن‌پرستی و تبعیت از اسلام توانستتد در مقابل استکبار بایستند.


وی بیان داشت: فلسفه دانشجویی و جنبش دانشجویی قبل از انقلاب زمانی که خیلی‌ها اطلاعاتی نداشتند عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و مبارزه با بیگانگان بود، جنبش دانشجویی هیچ‌گاه از رسالتی که داشت عقب‌نشینی نکرد و رسالت خود را همیشه پیامبرگونه انجام داد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد در ادامه خاطرنشان کرد: همه دانشجویان و دانشگاهیان سیر تاریخی ۱۶ آذر را مرور کنند تا در ذهن‌ها بماند و بدانند که دانشجویان چه کردند و رسالت آنها پیامبرگونه است، پایه همه استقلال‌ها، استقلال علمی است که پایه و اساس آن در دانشگاه شکل می‌گیرد، اگر پایه علمی را مستحکم کنیم سایر امور نیز محکم می‌شود، امروز راه برون‌رفت از تمامی مسایل فقط با وجود اساتید و دانشجویانی است که قله‌های علمی را طی می‌کنند و از این مسیر عبور می‌کنند.

دانشگاه مرکز مهم تربیت قوه عاقله یک کشور است

صفی با اشاره به اینکه دانشجویان نباید بی‌هویت و ناامید شوند و باید بدانند آینده مملکت و منطقه، جهان از شما دانشجویان تلاش‌گر است، اضافه کرد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران دانشگاه را مبدا همه تحولات و مبدا تمام امور اساسی یک کشور می‌داند ودانشگاه است که می‌تواند آینده جامعه را اصلاح کند یا به تباهی برساند.

وی افزود: استقلال دانشگاه به این معنی است که دانشگاهی اسلامی داشته باشیم، دانشگاهی که نه به غرب و نه به شرق وابسته باشد، امام فرمودند دانشگاه در راس امور است وتغییرات یک کشور بسته به وجود دانشگاه است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه مرکز مهم تربیت قوه عاقله یک کشور است، قوه عاقله که اگر در وجود انسان باشد می‌تواند تمام قوا را تحت تربیت خودش قرار دهد، لذا اگر قوه عاقله که دانشگاه است اگر به قوه عاقله‌ای که در وجود خودش هست متکی شود این قوه عاقله می‌تواند موتور محرک کل کشور،منطقه و حتی جهان باشد، الزاماتی قوه عاقله دارد اگر دانشگاه خواست مرکز این قوه عاقله باشد که برای کل کشور و برای تمام امور اجرای خط و مشی بدهد اولا باید با مسائل کشور درگیر شود و خودش را جدایی از مسائل کشور نداند، تربیت فرهنگی و اخلاقی دانشجویان باید تربیت فرهنگی و اخلاقی و هویت دانشجویان برایشان مهم باشد و خدا نکند که اساتید به مباحث بی هویتی دامن بزند، یک تحول مستمر و دائمی در محیط دانشگاه، دانشگاه باید تحول آفرین باشد.

دانشجو باید آزادی‌طلب و آزادی‌خواه باشد

جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه ضمن تبریک روز دانشجو و پاسخ برخی از مطالبات دانشجویان بیان داشت: امروز توفیقی بود که از نزدیک خدمت شما بزرگواران برسم و عرض تبریک داشته باشم، روز دانشجو، روز استقلال‌طلبی و آرمان‌خواهی، روز شهید و شهادتی است که سه تن از دانشجویان قهرمان با ایستادگی در برابر لوله‌های تفنگ استبداد راهی را برای ۲۲ بهمن سال ۵۷ ترسیم کردند.


وی افزود: امروز به برکت خون آن شهیدان و یادبود شهدای دانشجو است که دور هم جمع شدیم و باید امروز روز وحدت، ایثار و شهادت و یک پارچگی برای استقلال‌خواهی نام‌گذاری شود.

مردانی یادآور شد: دانشجو باید آزادی‌طلب و آزادی‌خواه باشد و من همین جا از دانشجویانی که مطالبات خود را بیان کردند تشکر می‌کنم زیرا ذات دانشجو مطالبه‌گری و پرسش‌گری است و علی‌رغم پرسش‌گری و مطالبه‌گری ما دوست داریم یار و مددکار مسئولان در راستای توسعه همه‌جانبه استان باشیم.

وی تاکید کرد: لازم است دست به دست هم دهیم و علاوه‌بر اینکه به علم و تحصیل مشغولیم باید مسائل و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بیان شود و به اطلاع مسئولین برسانیم و این روز را به‌عنوان نماد وحدت، ایثار و پایمردی و استقامت گرامی بداریم.

گفتنی است، در این مراسم آرش حیدری نماینده تشکل انجمن اسلامی دانشجویان، مالک سلیمانی نماینده تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، محمدجواد باورصادی نماینده تشکل مجمع اسلامی دانشجویان آزاداندیش، کیان ارثی نماینده شورای صنفی و رفاهی دانشجویان، محمد کریمی نماینده کانون‌های فرهنگی، سید مصطفی دانش نماینده انجمن‌های علمی، جواد نیکبخت نماینده تشکل جامعه اسلامی و محمد حسینی نماینده بسیج دانشجویی مطالبات خود در جهت رفع مشکلات استانی و دانشگاهی را مطرح کردند و در پایان این مراسم از دانشجویان ممتاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶، انجمن‌ها و تشکل‌های برتر تقدیر شد.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۱:۵۵

27 Dec 2019