۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۳۶۵۲۰
در نشست خبری عنوان شد؛

علائم افسردگی در کودکان/ شیوع خودکشی در سالمندان

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، با اشاره به نگرش داروی خواب که اعتیادآور تلقی می شود، گفت: داروی خواب که توسط روانپزشک معتمد تجویز می شود، معتاد کننده نیست.
علائم افسردگی در کودکان/ شیوع خودکشی در سالمندان
به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر آرش میراب زاده روز چهارشنبه در نشست خبری سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران که از ۲۵ تا ۲۸ مهر ۹۶ در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود، اظهارداشت: با توجه به نگرشی که نسبت به اعتیاد آور بودن داروی خواب در جامعه وجود دارد، باید به این نکته توجه داشت که اگر این دارو توسط روانپزشک معتمد تجویز شود، حتا معتاد کننده نخواهد بود.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که افسردگی یکی از اختلالات شایع روانپزشکی است، افزود: خلق افسرده و عدم لذت از زندگی، می تواند از نشانه های افسردگی باشد.

میراب زاده با بیان این مطلب که افسردگی در کودکان می تواند با پرخاشگری همراه باشد، گفت: پرخاشگری بچه ها معادل خلق افسرده است.

وی همچنین به افسردگی در سالمندان اشاره کرد و افزود: در دوران سالمندی، ناامیدی بیشتر شایع است که می تواند ناشی از مرگ همسر یا هم سن و سالان آنان باشد.

میراب زاده بر ضرورت توجه به علائم افسردگی در سالمندان تاکید کرد و گفت: توجه به افکار خودکشی در سالمندان باید جدی گرفته شود، زیرا شیوع خودکشی در دوران سالمندی بالاست که این شیوع بالا شامل کشور ما نیز می شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۶:۲۶

1 Jan 2020