:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> شهرکرد بیستمین میزبانِ اهداکننده خون/ مردی که برای اثبات صلح‌طلبی ملتش خون خود را اهدا می‌کند | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۲۹۳۲۰
اهداکننده خون در شهرکرد؛

شهرکرد بیستمین میزبانِ اهداکننده خون/ مردی که برای اثبات صلح‌طلبی ملتش خون خود را اهدا می‌کند

اهداکننده خون که شهرکرد را به عنوان بیستمین مقصد خود انتخاب کرد گفت: با خون دادن خود به دنبال آن هستم که مطلبی را به سازمان ملل ارسال کنم و طی آن اعلام کرده ایرانیان ملتی صلح‌طلب و نوع‌دوست هستند و به این ترتیب به مقابله با ایران‌هراسیی که در خارج از کشور به راه افتاده بروم.
شهرکرد بیستمین میزبانِ اهداکننده خون/ مردی که برای اثبات صلح‌طلبی ملتش خون خود را اهدا می‌کند
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدامین جنیدی جعفری اهداکننده خون در کشور ۵۴ ساله اهل پیشوا امروز شهرکرد را به عنوان بیستمین شهر کشور برای اهدای خون انتخاب کرده و این شهر صد و پنجاهمین ایستگاهی است که در آن اقدام به اهدای خون کرده است.

جنیدی جعفری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ۸۷ درصد افرادی که در دوران دفاع مقدس در جنگ حضور داشتند از افرادی بودند که در مساجد حضور داشتند و از افراد پامنبری بودند و من نیز یکی از این افراد بودم.


وی با بیان اینکه در دوران نوجوانی و در زمانی که در دوره‌های هفتگی هیئت مذهبی حضور داشتم به پیشنهاد یکی از افراد حاضر در هیئت (ناصر رخ) در سال ۵۸ در هیئت صیغه برادری خواندیم و از همان زمان با هم قرار گذاشتیم برای اهدای خونمان ادامه داد: از آنجایی که رِنج سنی مناسب برای اهدای خون از ۱۸ تا ۶۵ سال است و ما در آن دوران هنوز به ۱۸ سال نرسیده بودیم بااستفاده از قوانین خاصی توانستیم خون اهدا کنیم.

جنیدی با اشاره به اینکه از افرادی که در آن روز با خواندن صیغه با هم برادر شدیم و پیمان بستیم تا زمانی که زنده‌ایم و توان داریم خون اهدا کنیم تعدادی شهید و تعدادی به حدی جانباز شده‌اند که دیگر نمی‌توانند خون اهدا کنند ادامه داد: خودم هم در جبهه حضور داشتم و در حال حاضر جانباز هستم اما تاکنون اقدامی برای ثبت‌نام در بنیاد جانبازان نداشته‌ام به همین دلیل در  این بنیاد پرونده ندارم.

این اهداکننده خون افزود: تا سال ۹۰ تنها در استان تهران و اطراف آن خون اهدا کردم اما از سال ۹۰ به بعد به فکر هدفی بزرگ‌تر افتادم و آن اینکه مراکز استان‌ها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کرده و به این ترتیب اولین استان، استان مرکزی به مرکزیت اراک انتخاب شد و از آن سال به بعد چهارمحال و بختیاری به مرکزیت شهرکرد استان بیستم است که برای اهدای خون آمده‌ام.


جنیدی تاکید کرد: با این اقدام به دنبال آن هستم که مطلبی را به سازمان ملل ارسال کنم و طی آن اعلام کرده ایرانیان ملتی صلح‌طلب و نوع‌دوست هستند و به این ترتیب به مقابله با ایران‌هراسیی که در خارج از کشور به راه افتاده بروم.


وی بیان داشت: امروز که در شهرکرد حضور یافته‌ام دقیقا ۲۵ هزار و ۷۸۰ کیلومتر برای اهدای خون طی مسیر کرده‌ام و با توجه به اینکه استان‌هایی که در آن‌ها حضور میابم سنی و زردشتی هستند شعار همه ایران سرای من است، خون من فدای هم‌وطنانم را انتخاب کردم.


این اهداکننده خون ادامه داد: برای اهدای خون به برخی از استان‌ها به همراه دوستانم حضور داشتم و در برخی دیگر مانند شهرکرد به تنهایی حضور داشته و خون اهدا کردم.

جندی بهترین خاطره خود را مربوط به زمانی دانست که در اصفهان حضور داشته و گفت: عاشورای سال ۹۱ وارد این استان شدم و با دیدن بالغ‌بر ۳ هزار نفر اهداکننده در مرکز دریافت خون و آمادگی کادر دریافت خون چنان شیرینی در قلب خود احساس کردم که به عنوان شیرین‌ترین خاطره در ذهنم باقی ماند.

این اهداکننده خون افزود: قبل از اهدای خون سعی می‌کنم با وضو باشم تا به این ترتیب خونی که اهدا می‌کنم تبرک باشد و در طول زندگی یادم نمی‌آید چه زمانی بیمار شده باشم و تنها دلیل مراجعه‌ام به بیمارستان چکاپ بوده و نه بیماری.



انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۱:۱۵

26 Dec 2019