۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۵۷۳۰

غفلت و تعلقات دنیوی، عامل انحراف انسان از صراط مستقیم است

امام جمعه موقت شهرکرد در جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام درحسینیه آیت الله بهاءالدینی؛ غفلت و تعلقات دنیوی را عامل انحراف انسان از صراط مستقیم عنوان کرد.
غفلت و تعلقات دنیوی، عامل انحراف انسان از صراط مستقیم است
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در ماه ضیافت الهی، پیرامون اهمیت معیشت و روزی حلال در زندگی انسان و سعادت او، به ایراد سخن پرداخت.

امام جمعه موقت شهرکرد، افزود: انسان همواره در معرض غفلت قرار دارد و لذا ریاضت ها و آن اصراری که بزرگان بر مسئله زهد داشته اند، راز آن در غفلت انسان است.

استاد حوزه، ادامه داد: تأکید و اصرار بزرگان بر زهد و دوری از دلبستگی به تعلقات دنیوی برای این بوده که انسان از راه راست، منحرف نشود.

حجت الاسلام فاطمی، با اشاره به سیره زندگی حضرت سلمان از صحابی راستین پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم و حضرت علی علیه السلام ، گفت: ایشان با وجود اینکه اداره شهر مدائن را بر عهده داشتند؛ ولی برای ارتزاق و معیشت خود از بیت المال استفاده نمی کرد و با زنبیل بافی در اوقات بیکاری، روزی خود را تأمین می نمود.

وی، حرص به دنیا و زرق و برق آن را تمام ناشدنی دانست و افزود:استاد انسان از دیگر عوامل مؤثر در عملکرد فرد می باشد؛ همان طور که استاد معاویه دوم(فرزند یزید) باعث شد ایشان سه ماه بیشتر حکومت نکرد و با اعلام بیزاری از اقدامات پدر و جدش، از حکومت انصراف داد.

امام جمعه موقت شهرکرد، در ادامه به مصادیق و اشکال تمایلات انسانی در دنیا اشاره کرد و گفت: حب مال، جاه، مقام، شهوت، ریاست، پوشاک و خوراک و ... از مصادیق و اشکال مختلف دلبستگی انسان به دنیاست.

حجت الاسلام فاطمی، غفلت و تعلقات دنیوی را عامل غرق شدن انسان در آنها و جهنمی شدنش دانست و با اشاره به احادیثی از نبی مکرم اسلام و حضرت علی علیه السلام بر کسب روزی و رزق حلال تأکید کرد.

وی، با ذکر حدیثی از امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام ، گفت: زبان از قلب سرچشمه می گیرد و قلب به وسیله غذا برپا می شود؛ توجه داشته باش به آنچه که قلب و جسم تو را تغذیه می کند؛ زیرا زبان تو گویای قلب توست و اگر این غذا حلال نباشد، خداوند متعال تسبیح و شکر تو را نمی پذیرد.

این استاد اخلاق به تأسی از حدیث شریف پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم نیز گفت: عبادت با مال حرام، همانند بنا کردن ساختمان روی رمل یا روی آب است.
انتهای پیام /
مرجع : بسیج نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۰:۰۸

1 Feb 2020