۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۶۸۹۰
زنگ خبر گزارش مي دهد؛

سهم صفر درصدي شهرستان بن از کارخانه‌هاي توليدي در استان

سهم صفر درصدي شهرستان در خصوص ايجاد کارخانه توليدي در سطح استان و وجود چندين شهرک صنعتي در يک شهرستان نشان از عدم توزيع عادلانه صنايع و کارخانجات در جاي جاي اين استان است.
سهم صفر درصدي شهرستان بن از کارخانه‌هاي توليدي در استان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر؛ شايد خيلي ها به کلمه محروم بودن يک شهرستان واکنش نشان دهند چراکه معتقدند، بيشتر از کلمه کمتر توسعه يافته بايد استفاده شود ولي لازم است خوب بدانيم شهرستان بن حتي يک کارخانه توليدي هم ندارد.

شهرستان بن محروم‌ترين شهرستان در سطح استان چهارمحال و بختياري از نظر وجود کارخانه هاي تولدي به شمار مي رود که تنها کارخانه موجود در آن کارخانه گازکربنيک مي باشد که آن هم از حداکثر ظرفيت خود استفاده نمي کند و تاکنون  هيچ گونه کارخانه توليدي به جهت رفع معظل بيکاري در آن ديده نشده.

نوع نگاه مديران کل و عدم توسعه روزافزون اين شهرستان باعث شده که نداي محروميت آن به گوش هيچ کدام از استانداران و مديران کل در هيچ يک از دولت ها نرسد و همچنان با محروميت تاريخي خود در حوزه صنايع کوچک و بزرگ دست و پا بزند و هيچ فريادرسي نيز براي رفع اين محروميت تاريخي نيست که نيست.

شهرستان بن با وجود کارگاه هاي بسيار کوچک و خرد سهمي ناچيز در اشتغالزايي جوانان فارغ التحصيل با رشته هاي مختلف دارد.

نبود کارخانه فرآوري و صنايع تبديلي در شهرستان موجب شده کشاورزان و توليدکنندگان ما چندان بهره مالي از محصولات توليدي خود نبرند و عمده مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي نبود سرمايه در گردش، نبود نقدينگي و معوقات بانکي مي باشد.

سهم صفر درصدي شهرستان درخصوص ايجاد کارخانه توليدي در سطح استان و وجود چندين شهرک صنعتي در يک شهرستان نشان از عدم توزيع عادلانه صنايع و کارخانجات در جاي جاي اين استان است.

افزايش ميزان بيکاري و رسيدن آن به بالاترين حد خود نشان از رشد فزاينده اين موضوع و گرفتار شدن بيشتر جوانان اين شهرستان به دام شوم اعتياد است.

شهرستان بن با داشتن بهترين آب و هوا و خاک و شرايط محيط زيستي مي تواند بهترين بستر براي سرمايه گذاري پرسود و مطمئن باشد به شرطي که کارخانه هاي توليدي آن صنايع در شهرستان ايجاد شود تا علاوه بر بحث اشتغالزايي جوانان شهرستان را نيز در بر روي ريل توسعه و پيشرفت سوار کند.

البته از حداکثر پتانسيل باغ هاي اين منطقه استفاده نمي شود و حداقل کاري که مي توان براي اين منطقه انجام داد صادارات بادام، گردو، هلو و... است.

با تاسيس کارخانه اي جهت تبديل بادام، گردو، هلو، انگور و... به فرآورده هايي مانند کمپوت، مربا، شيره، ترشي و ميوه خشک و...  مي توان به رونق هرچه بيشتر کشاوري اين منطقه کمک شاياني کرد.

برخي سرمايه‌گذاران در شهرستان بن با سرمايه‌هاي اوليه خود اقدام به احداث واحدهاي توليدي، صنعتي و خدماتي کرده‌اند، اما هم‌اکنون با مشکل مالي روبرو هستند و به تسهيلات نياز دارند که بايد در اين خصوص ادارات مربوطه اقدامات لازم انجام شود.

متاسفانه به دليل نبود کارخانه در شهرستان شاهد مهاجرت از شهرستان هستيم که اميد است با آغاز به کار طرح هاي صنعتي شاهد روند معکوس مهاجرت باشيم.

بيراهه نيست اگر گفته شود ايجاد صنايع تبديلي و تکميلي در بخش کشاورزي مهم‌ترين راهکار براي خروج از اقتصاد تک محوري در شهرستان بن است. ايجاد صنايع تبديلي هم سطح محصولات کشاورزي را ارتقاء مي بخشد و هم باعث بهبود درآمدها و ايجاد اشتغال مي گردد.

به عنوان نمونه شهرستان بن در حال حاضر از محصولات کشاورزي و باغي خوبي برخوردار است اما با اين همه محصولات هنوز به صورت فله عرضه مي گردد.

حال با اين وضعيت بايد ديد مسئولان چه تدابيري براي حل اين معضلات و مشكلات انديشد ه اند وبا توجه به اينكه كشاورزي بعنوان يكي از پايه هاي اساسي توسعه در كشور و منطقه همچنان بايد مورد كم لطفي وبي مهري قرار گيرد.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۷:۵۷

27 Dec 2019