۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۳۴۸۱۰
امام جمعه کوهرنگ:

جمهوري اسلامي ایران هرگز شانه زير بار سند 2030 نمی‌دهد/اين سند بايد از معادلات فرهنگي و آموزشي کشور حذف شود

امام جمعه کوهرنگ گفت: امروز رهبر معظم انقلاب نه فقط بعنوان يک رهبر سياسي و فرهنگي رهبر معظم انقلاب بعنوان مرجع پايتخت جهان تشيع و مرجع جهان اسلام مطرح است، وقتي ايشان در تريبون رسمي مي فرمايند اين سند چيزي نيست که جمهوري اسلامي شانه اش را زير بار آن بگذارد يعني اين سند بايد از معادلات فرهنگي و آموزشي کشور ما حذف شود.
جمهوري اسلامي ایران هرگز شانه زير بار سند 2030 نمی‌دهد/اين سند بايد از معادلات فرهنگي و آموزشي کشور حذف شود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام سيد شهاب الدين طباطبايي امام جمعه شهرستان کوهرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار کوهرنگ خبر نسبت به سند 2030 هشدار داد و آن را زنگ خطر بسيار جدي دانست.

طباطبايي افزود: سند 2030 که در آموزش و پرورش ما پذيرفته شده يک هشدار است که رهبر معظم انقلاب شخصا به ميدان آمدند و اين سند را در تقابل با ارزش هاي انقلابي و اسلامي دانسته و رسما فرمودند اين سند چيزي نيست که جمهوري اسلامي شانه اش را زير بار آن قرار دهد.

وي با بيان اينکه سند 2030 سندي غيرانقلابي و در تقابل با همه فرهنگ ها و رسوم ماست و بايد با آن برخورد و از آن جلوگيري شود افزود: قيام 15 خرداد، تلالو انقلاب مبارک اسلامي ماست قيامي که با تبعيت محض ملت مسلمان ايران از مرجع عاليقدر آن روزگار امام عظيم الشان اتفاق افتاد.

امام جمعه کوهرنگ تصريح کرد: سرسپردگي و تسليم بودن محض از ولي فقيه و مرجع شيعه رسم ديني، آئيني و اهل بيتي ماست اين فرهنگي است که به ما آموخته اند و همين فرهنگ است که تا امروز مکتب ما را از همه آسيب ها مصون داشته و حفظ کرده است.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي کوهرنگ بيان داشت: امروز رهبر معظم انقلاب نه فقط بعنوان يک رهبر سياسي و فرهنگي رهبر معظم انقلاب بعنوان مرجع پايتخت جهان تشيع و مرجع جهان اسلام مطرح است وقتي ايشان در تريبون رسمي ميفرمايند اين سند چيزي نيست که جمهوري اسلامي شانه اش را زير بار آن بگذارد يعني اين سند بايد از معادلات فرهنگي و آموزشي کشور ما حذف شود.

امام جمعه کوهرنگ با انتقاد شديد از اين اقدام افزود: وقتي رهبر انقلاب صريحا به شوراي عالي انقلاب فرهنگي تذکر مي‌دهند و گلايه مي کنند يعني آنها کوتاهي و سهل انگاري کردند و برخلاف اصول انقلابي از مفاد اين سند گذشتند.

وي با بيان اينکه آيا براي ما براي ملتي که سال 42 به فرمان مرجع زمان خود اين قيام عظيم را رقم زد و به اين چشمه زلال و نوراني انقلاب رسانده است آيا قابل باور و شايسته است که امروز افرادي در دولت جمهوري اسلامي ايران بيايند افزود: وقتي اينها رسما در تقابل با رهبري مي گويند ما تا آخر پاي سند 2030 هستيم چه معني مي‌دهد؟ شما داريد با کي مقابله مي کنيد؟ داريد از چه کساني حمايت مي کنيد؟ داريد خط و مشي چه کساني را دنبال مي کنيد؟

حجت الاسلام طباطبايي در ادامه گفت: چطور به خود جرات مي دهيد در اين روزگار که بعد از قريب 40 سال انقلاب به ثمر رسيده است و رهبري عنصر مترقي، مرجعيت نظام و ولايت فقيه نقش و تاثير خود را در همه اتفاقات اثبات کرده است عليه اين نقش موضع گيري مي کنيد و جلوي يک عده طرفدار اظهار مي کنيد تا آخر پاي اين سند مي ايستيد مگر دست خودتان است؟

خطيب نماز جمعه کوهرنگ با بيان اين سوال که مگر اين ملت همينجور منتظر مي مانند که هر غلطي که مي خواهيد انجام دهيد؟ مگر مي شود مقابل ولي امر خود بايستيد؟ خاطرنشان کرد: شما التزام داديد که ملتزم به اوامر ولايت باشي اگر اين جايگاه را به شما دادند به خاطر التزام به جايگاه الهي ولايت فقيه است چرا دچار توهم مي شويد؟ چرا يادتان مي رود کجا ايستاده ايد؟ چرا يادتان مي رود روي شانه هاي نظام، بچه هاي سپاه، روي خون شهدا، روي ارزش ها ايستاده اید؟

وي گفت: با چه پشتوانه اي مي گويند مي ايستيم پاي سندي که پر از اشتباهات فرهنگي است و با فرهنگ ديني، اسلامي و ملي ما تقابل دارد اين زنگ خطر است، مردم بايد هوشيار و متوجه باشند.

امام جمعه کوهرنگ در ادامه گفت: فقط رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع سند 2030 اعلام نظر نکردند، مراجع ديگر تقليد آمده اند با مترجم هاي خبره، دقيق ترجمه کردند.

حجت الاسلام طباطبايي افزود: حضرت آيت الله مکارم شيرازي يکي از مراجعي است که اين سند را با حضور کارشناسان خبره بررسي کرده و در درس خارج از فقه نقل کردند که اشکالات آن را گرفته اند و در تائيد نظرات رهبري آن را محکوم کردند.

وی بيان داشت: چرا عده اي به فراکني عادت کردند، چرا عده اي فقط از فرهنگيان عذرخواهي مي کنند، چرا وانمود مي کنند که عده اي به جامعه فرهنگي اهانت مي کنند، نخير هيچکس به آموزش و پرورش اهانت نکرده است اگر انتقاد و يا نقدي هست به کساني است که اين سند را امضا کرده اند کسي به فرهنگيان و معلمين اهانت نکرده است.

انتهاي پيام1026ج /610ک 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۳:۱۹

26 Dec 2019