۰
plusresetminus
کارگردان، بازیگر و نویسنده کشور گفت: متاسفانه مسئولان فرهنگی کشور از ابتدای انقلاب یک اصل را برای خودشان نصب العین قرار دادند وآن این است که هنر نزد طاغوتیان است و بس!
به گزارش جهانبین نیوز ، فرج الله سلحشور کارگردان، بازیگر و نویسنده کشورمان در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی دانا، در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد فرهنگ و هنر از قبل انقلاب تا کنون و ماهیت سینمای قبل از انقلاب، اظهار داشت: قبل از انقلاب ماهیت سینما و تلویزیون برای ما روشن بود و مذهبی‌ها معمولا تلویزیون در منزلشان نداشتند. رادیو هم در نزدیکی پیروزی انقلاب بیشتر مردم برای اینکه در جریان تحولات سیاسی داخل کشور قرار بگیرند استفاده می‌کردند و بعضا برخی خانواده‌های مذهبی با این وجود بازهم رادیو در خانه‌هایشان نداشتند. از سردرهای سینماهای کشور مشخص بود چه ماهیتی دارد و نیازی به  توضیح در این خصوص نیست.

** خیلی از اهالی سینما در ابتدای انقلاب خودشان را مجرم می‌دانستند

وی افزود: به صراحت تصاویر زنان عریان را بر سردر سینماها می‌گذاشتند و همین اقدامات باعث شد تا متدینین بفهمند که این سینما کانال ورود فرهنگ بیگانه به کشور است. لذا هرچند که نسبت به ریزه‌کاری‌های آن آگاهی دقیقی وجود نداشت ولی کلیت و ماهیت آن به خوبی برهمگان آشکار  بود و برای همین بود که مردم و جوانان در اول انقلاب سینماها را آتش می‌زدند.

سلحشور ادامه داد: انقلاب که پیروز شد خیلی از اهالی سینما خودشان را مجرم می‌دانستند و به همین دلیل برخی از آن‌ها فرار کردند و عده ای هم لب مرزها دستگیر شدند وبه داخل کشور بازگشتند که البته  تعداد زیادی از آنان همین الان مشغول فعالیت هستند و در جشنواره‌ها مورد تقدیر مسئولان قرار می‌گیرند.

                                                      

**تمام  اهداف ما با ورود بیگانه به محیط مذهبی از بین رفت
ما در اوایل انقلاب حوزه هنری درست کردیم و تعدادی طرح خوب را پایه ریزی کردیم تا بتوانیم به آن جایگاهی که برای ما و متعلق به خود ماست برسیم چون در آن زمان چیزی به عنوان سینمای اسلامی وجود نداشت و ماهم تجربه چنین مسئله‌ای را نداشتیم. بنابراین تعدادی از بچه‌های متدین را از گروه‌های هنری که بعضا در مساجد مختلف در محلات گوناگون تهران فعالیت داشتند را دور هم جمع کردیم و توانستیم کارهایی مثل توبه نصوح، دو چشم بی سو و ... را بسازیم. ولی متاسفانه امثال همین آقایی که الان معاون فرهنگی مناطق آزاد کیش شده است ، برای اینکه ما از مسیر منحرف نشویم وارد حوزه هنری شدند؛ غافل از اینکه خود این فرد منحرف است و در گذشته هم نقش یک خانوم را در یک تئاتر بازی کرده است و همین شد که پای خیلی از آن افراد که درسینمای طاغوت فعالیت داشتند به این حوزه هنری و سینمای اسلامی باز شد و تمام  اهداف ما با ورود بیگانه به محیط مذهبی از بین رفت.

**همنشینی و همجواری با بیگانگان عامل شکست خوردن ما در حوزه فرهنگ است

این کارگردان تلویزیونی در ادامه عنوان کرد: یکی از چیزهایی  که تا امروز در  زمینه فرهنگ باعث شکست ما در حوزه فرهنگ و هنر شده، همنشینی و هم‌جواری با بیگانگان بوده است و چون کار هنری، کاری عاطفی و احساسی است تاثیر پذیری آن هم به تناسب ماهیتش زیاد‌تر از مابقی حوزه ها است. مخصوصا اینکه اگر هنرمندی برای شهرت و جاه طلبی آمده باشد که البته در حال حاضر هم چنین است و   امروزه اسمش را هم "دیده شدن" گذاشته اند و با الفاظ لطیف آن را خوبنشان دادند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما با ماهیت تشویق و دیده شدن افراد مخالف هستید، تصریح کرد: خیر . البته اگر این کار برای تشویق یک فرد موفق باشد بسیار هم خوب است و قدردانی کردن از وی اشکالی ندارد ولی اینکه آدم‌ها از ابتدای شروع کردن نیت خودشان را این بگذارند و تنها دلیل حضور در عرصه هنری را همین" دیده شدن" باشد، خوب نیست و مورد صحبت من است.

سلحشور بیان داشت:  متاسفانه چند وقتی که گذشت علی رغم اینکه نیروهای ما آثار خوبی را خلق کردند، دیدیم که کم کم همین نیروها به سمت مقابل ما رفتند. بعد از حوزه هنری جاهایی مثل، روایت فتح، انجمن سینمایی دفاع مقدس، واحد فیلم سازی سپاه و ... را داشتیم که بهترین آثاری که الان داریم، حاصل تلاش و فعالیت همین بچه‌ها است.

**برخی مسئولان فرهنگی آثار منفی را برند سازی و بزرگ کردند

قبل از انقلاب هم جز یک اثر از مسعود کیمیایی به نام "سفر سنگ" چیز دیگری نداشتیم ولی نکته جالب اینجاست که بعد از انقلاب هم خیلی آثار را درشت نمایی کردند و توسط سایت ها وروزنامه‌ها و مسئولان فرهنگی بزرگ معرفی شدند و به نوعی برند سازی کردند. در حالیکه این‌ها به عینه مشخص است که به انقلاب ضرر میزدند تا اینکه سودی برسانند و متاسفانه در پی آن تعدادی از نیروهای خودمان هم به سمت آنان‌ رفتند.

وی اضافه کرد: حالا اینجا چند سوال مطرح می‌شود که چرا اینگونه شد و بعضی نیروهای انقلابی و ارزشی به آن طرف کشیده شدند؟ آیا ما محیط مناسب درست نکردیم و یا اینکه آن‌ها توفیق ساخت آثار ارزشی پیدا نکردند ؟ و ...

**غرب برای سینمایش مانیفست دارد ولی  ما در این زمینه هیچ طرحی نداریم

یکی از دلایل این بود که متاسفانه از نیروهای وابسته به غیر خیلی تجلیل شد و همچنین بسیاری از سایت‌ها و مسئولان فرهنگی هم آن‌ها را بزرگ کردند. عامل دیگر همان همنشینی با عوامل بیگانه بود که قبلا هم به آن اشاره شد. اما از همه مهمتر این بود که غرب برای سینمایش مانی فست، فرمول و نقشه راه داشت تا سینمای خودش را در دنیا مطرح کند و الگویی برای جهان قرار دهد.

غرب این مبانی و اصول مورد نظر را در حوزه سینما را در دنیا گسترش داد و آن چنان هم با ظرافت موضوع را مطرح کردند که هیچ کس مقاومت نکند و کم کم آن را به نوعی به یک استاندارد در حوزه سینما تبدیل کردند. مثلا کلمه "دیده شدن" جایگزین خود پسندی و غرور و دروغ گفتن تبدیل به داشتن خلاقیت شد.

                                                    

                                                      

** انسان گرایی، مادی گرایی و دروغ گویی و توهم از جمله ارکان سینمای مورد نظر غرب است

سلحشور افزود: دومین رکن مبانی آن ها انسان گرایی و انسان محوری است و آن یعنی ارائه نظر شخصی فیلم ساز در داستان وسناریو که بعضا باعث ایجاد اختلال و انحراف در اصل داستان می‌شود.

سومین رکن مادی گرایی است. توجه و تمرکز برشهرت‌طلبی،پول دوستی، شهوت پرستی، و اینکه ماده را مبنای خلقت را دانستن، همگی به نوعی بیانگر ماتریالیسم است. چهارمین رکن اینست که مبانی فیلم سازی غربی‌ها درام است. و پنجمین رکن آن سینما قصه زیبا است.

در مجموع تمامی این مبانی باعث گسترش سینمای غرب در جهان شد و حتی ایران که مذهبی ترین کشور دنیاست وقتی می‌خواهد داستان‌های بومی خودش را به تصویر بکشد سعی می‌کند آن را تغییر بدهد و اگر هم این کار را نکند به وی می ‌گویند که تو خلاقیت نداری! در حالیکه بزرگان ما بر روی منبرهای مساجد این داستان‌ها را هزارو خورده ای سال تعریف می‌کنند و باز هم شنونده از شنیدن آن لذت می‌برد.

**نداشتن مبانی و اصول برای هنر و سریال سازی باعث شد که تسلیم سینمای هالیوودی شویم

وی در پاسخ به این سوال که چه شد به سمت سینمای هالیوودی رفتیم و چه کسی مقصر است، اظهار داشت: متاسفانه نداشتن مبانی و اصول برای هنر فیلم و سریال سازی باعث شد که ما تسلیم سینمای هالیوودی بشویم و در این اتفاق هم دولت و حاکمیت و هم سینما گران و هنرمندان مقصرند و نقش دارند.

این کارگردان کشور همچنین در خصوص اینکه عده ای معتقدند که نطفه سینمای ما بد بسته شده، گفت: نطفه سینمای ما بد بسته نشده و من با این عقیده مخالفم و ما می‌توانیم دارای یک سینمای اسلامی و سالم باشیم.

**ممنوعیت ویدئو مضحک نبود/اگر اظهارات وزیر ارشاد در خصوص جمع کردن ویدئودرست باشد جمع کردن مراکز فساد و فروش مشروب هم بیخود بوده است

سلحشور در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به اظهارات اخیر علی جنتی مبنی براینکه خیلی از کارهایی که در اول انقلاب مانند ممنوعیت ویدئو و ..  انجام شده مضحک بوده، خاطرنشان کرد: اگر این حرف جنتی درست باشد جمع کردن مراکز فساد و مشروب فروشی هم بیخود بوده است!‌ و چون آزادی است در حالی که این حرفه‌ها کاملا غلط است.

ما در موضوع ویدئو در ابتدا نخواستیم که آن را ممنوع کنیم بلکه خواستیم آن را اسلامی کنیم ولی دیدیم که تهاجم رسانه‌ای غرب و فشار عوامل نفوذی دشمن در داخل چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد؛ از این رو حکم ممنوعیت آن صادر شد . از طرفی ویدئو در آن زمان جز اشاعه مطالب غیر اخلاقی و غیر اسلامی چیز دیگری نداشت  و قطعا باعث ایجاد فساد در خانواده‌ها می‌شد . بنابراین باید جلوی آن رفته می‌شد.

وی در ادامه در خصوص آثار گذشته و میزان ارزشمندی آنان گفت: دهه 60 بالای 60درصد از آثار مثبت بودند و اکثرا در حوزه دفاع مقدس و حفظ ارزش ها بودند و غالبا کسی جرات نداشت فیلمی بر علیه انقلاب و اسلام بسازد و فضای موجود هم چنین اجازه‌ای نمی داد. امام در حال حاضردر دهه 90 با ارفاق 3 الی 4 درصد از فیلم ها سالم هستند. 

**"هنر نزد طاغوتیان است و بس" نصب العین مسئولان فرهنگی کشور شده

 

وی افزود: متاسفانه مسئولان فرهنگی کشور از ابتدای انقلاب یک اصل را برای خودشان نصب العین قرار دادند وآن اینست که هنر نزد طاغوتیان است و بس! یعنی مسئولان وقتی در برابر یک سینما گر قرار می‌گرفتند فکر می‌کردند که باچه امامزاده‌ای روبرو هستندو باید به آن دخیل بست . همین الان هم بسیاری از مسئولان فرهنگی کشور افتخار می‌کنند که با یک کارگردان و هنر پیشه عکس بگیرند و کنار انان بشینند. مسئولان فکر می‌کنند که فرد وقتی بازیگر شد یک تافته‌ جدا بافته می‌شود . همین تحویل گرفتن ‌ها باعث بزرگ شدن آن ها و تحقیر نیروهای ارزشی شده است.

این کارگردان سینما و تلویزیون افزود: به طور مثال برخی آقایان که از جناح سبز‌ها هستند برای یک فیلم 100 میلیارد تومان خرج می‌کنند و برخی دیگر 40 و 30 میلیارد تومان برای یک فیلم هزینه کرده اند و مورد احترام و عزت مسئولان هستند ولی فیلمی مثل یوسف  که با 7 میلیارد و در مدت زمان کمتری نسبت به سریال‌های هم عصر خودش ساخته شد، مورد نظر مسئولان قرار نگرفت و هیچ کس نگفت آقا  دستت درد نکند که فیلمی با کمترین هزینه و بهترین کیفیت ساختی! سریالی که نزدیک به هفت سال است که پربیننده ترین و محبوب ترین سریال دنیا است.

دولت جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی کوچکترین تشکر و قدردانی را از آن نکردند و اگر این اثر را یک هنرمند غیر خودی یا فاسد زمان شاه می‌ساخت مسئولان دست و پای وی را می‌بوسیدند و مجسمه طلائی وی را در میادین نصب می‌کردند.

                                                        

**مسئولان در مقابل جریان فیلم و سریال سازی خودشان را باختند/مبانی و اصول سینما را اگر تغییر بدهیم سینما کاملا می‌تواند در خدمت ما قرار گیرد

 سلحشور ادامه داد: مسئولان در مقابل جریان فیلم و سریال سازی خودشان را باختند و بهترین آن‌ها کسانی بودند که این عرصه را رها کردند و گفتند که ما با این فساد همراه نمی‌شویم وگرنه کسانی که عمل کردند یا جاده صاف کن بودند و یا به عنوان حامی اقدام می‌کردند.

وی تصریح کرد:انسانی که ایمان ندارد کافر، ناپاک و نجس است و اگر او را بشوریم پاک نخواهد شد و در صورتی فرد پاک می‌شود که شهادتین بخواند. سینمای ما هم همینطور است. مبانی و اصول سینما را اگر تغییر بدهیم سینما کاملا می‌تواند در خدمت ما قرار گیرد و در واقع سینما درست شدنی است و می‌تواند در جهت اشاعه ارزش های اسلامی به کار گرفته شود.

کارگردان فیلم یوسف پیامبر با اشاره به برگزاری جشنوارهایی مثل فیلم عمار،خاظرنشان کرد: این کارها خیلی خوب است ولی ماهم در اول انقلاب کاهایی این چنینی انجام دادیم ولی متاسفانه قسمت اعظم آن منحرف شد و لذا برای اینکه چنین اتفاقی در جشنواره عمار رخ ندهد لازم است که مبانی برای فیلم سازیشان تعریف کنند و آن را نیز عملیاتی کنند وگرنه باید هرلحظه نگران بود که گمراه شوند چرا که ان‌ها اکنون در کنار همین سینما وسینماگران و کتاب های وارد شده از غرب زندگی و تحصیل می‌کنند.

متاسفانه مسئولان حاضر نیستند به آن مانی‌فستی که در قرآن و اسلام آمده گوش بدهند و خیلی راحت هم می‌گویند که جریانی ایجاد شده و نمی‌توان به گذشته برگشت و با همین جریان باید حرکت کرد و همراه نشدن با آن نشدنی است.

**یک دهم بودجه فرهنگی را برای تحقیق پیرامون احیا کردن سینمای اسلامی اختصاص دهند مشکلات حل می‌شود

وی همچنین در پاسخ به این سوال که دولت چگونه می‌تواند این مشکل فرهنگی را حل کند، بیان داشت: من برای حل این موضوع یک راه حل دارم و آن اینست که بودجه ای را که جمهورری اسلامی برای فرهنگ می‌گذارد یک دهم آن را به  یکسری محقق اختصاص بدهند تا آنان با برنامه ریزی و تحقیق راه برگشت به آن سینمای ارزشی و اسلامی مورد نظر را پیدا کنند.

سلحشور در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر لزوم کادر سازی گفت: من خودم حدود 2 سال با بودجه‌ای که از سریال یوسف پیامبر و بخشی از کمک‌هایی که از نهادهای مختلف گرفتم نیروهایی را تربیت کردم  و برخی از آن ها در حال حاضر کسانی هستند که در جشنواره عمار فعالیت می کنند.

این کارگردان کشورمان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه در حال حاضر در حال فعالیت در چه زمینه‌ای هستید، اظهار داشت: من فعلا کاری در دست تولید ندارم و مشغول نوشتن فیلمنامه، فیلم حضرت موسی هستم . این طرح را خدمت مقام معظم رهبری دادم و ایشان به کارشناسان گفتند که تحقیق کنند و وقتی نتیجه مثبت را به آقا اعلام کردند ایشان دستور دادند مبلغ 100 میلیون تومان به ما کمک کنند و فرمودند که مابقی را از آقای ضرغامی و حسینی (وزیر ارشاد دولت دهم) بگیرد که البته بعد آن دو مرکز هیچ کمکی هم نکردند.

**مخالف پوشاندن عیب مسئولان و هنرمندان فرهنگی هستم/اگر هنرمندی فاسد باشد جامعه‌ای را به مفسده می‌کشد

وی ضمن تاکید بر مسئله شفاف سازی در امور فرهنگی، گفت: من مخالف پوشاندن عیب مسئولان و هنرمندان فرهنگی هستم و ما باید از آن ها انتقاد کنیم چرا که هنرمندان با جامعه و همه مردم سرو کار دارند و اگر خدایی نکرده هنرمندی مفسد باشد باید ریشه آن را زد که جامعه را به فساد نکشاند.

امام(ره) هم بر این مسئله تاکید داشتند و در صحبتی فرمودند که فرهنگی‌هایی را که در قبل انقلاب سمتی داشتند را در مسئولیت‌های فرهنگی قرار ندهید و حتی در مورد این افراد نگفتند که ملاک حال فعلی افراد است ، چرا که این‌افراد مسئول و متولی تولید فکر هستند و کوتاه آمدن مقابل این افراد زاویه دار را نباید برتابید.

**معاون سیما اعتقاد دارد ساخت سینمای ارزشی وظیفه ما نیست

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در یک جلسه ای به معاون سیما گفتیم که بیایید با همکاری هم یک جریان باهدف ساخت فیلم و سریال‌سازی اسلامی راه بیاندازیم و از نیروهای ارزشی استفاده کنیم . هنرمندان ما اگر در فضایی مناسب و سالم قرار بگیرند بازدهی خوبی دادند و نمونه آن هم فیلم یوسف است چون همان بازیگرهای سینمای ما بودند که در فیلم یوسف بازی کردند و از بهشت که نیامده بودند! که آقای دارابی گفت: ساخت فیلم و سریال‌ ارزشی در سینما وظیفه ما نیست.

نیروهای ما در اول انقلاب به داخل این سینماگران رفتند تا آن ها را درست کنند ولی متاسفانه خودشان هم به سمت و سوی آن ها رفتند. از این رو باید سینمایی بسازیم که آن ها بیایند و خودشان را با ما تطبیق دهند نه اینکه ما خودمان را به سمت آنان نزدیک کنیم.

**درایران سرمایه گذاری می‌کنیم تابه انقلاب توهین کنند و این مسخره ترین نوع آزادی است

سلحشور در پاسخ به سوالی در خصوص سینمای تک‌بعدی کشور و ساخته نشدن انیمیشن و بازی رایانه ای مربوط به فیلم‌های مطرح در کشور، گفت:‌اولا که غرب به دنبال مادیات و منافع خودش است. در ایران ما سرمایه می‌گذاریم که سینماگر به ما توهین کند! ما در ایران سرمایه گذاری می‌کنیم سینماگران به انقلاب توهین کنند واین مسخره ترین نوع آزادی است که داریم و در هیچ کجای جهان چنین نیست.

دوما اینکه هرکمپانی غرب بیش از 1000 سینما در دنیا دارد در حالی که ما در کل ایران 200 و خورده ای سینما داریم و این سینماها هم فعالیت می‌کنند تا شکم خود راسیر کند.  خود من 10 سال است که بارها طرح‌هایی را به صدا و سمیا بردم ولی هیچ کمکی نشده چرا که برخی مسئولان نمی‌خواهند که اصلا کار ارزشی صورت بگیرد.

**اگر در اعلام هزینه های ساخت فیلم یوسف پیامبر شفاف سازی می‌شد، مسئولان زیر سوال می‌رفتند

وی افزود:  به مسئول دیگری در صدا و سیما که مدیر یکی از شبکه‌ها هم بود گفتم که کارفرهنگی سالم و ارزشی کنید اما وی در پاسخ گفت: چه کسی گفته که وظیفه شبکه های تلویزیونی کار فرهنگی است!

این کارگردان تلویزیونی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برخی اتهاماتی که به فیلم یوسف و هزینه های ان وارد می‌کنند، گفت: در  جلسه تقدیر از سازندگان فیلم یوسف به رهبر انقلاب در حضور میرباقری به آقای ضرغامی گفتم که همه می‌گویند شما خورده اید و یوسف کلی هزینه برداشته و .. و همه مارا متهم می‌کنند  که آقا گفتند که این که مسئله ای نیست آقای ضرغامی این هزینه ها و اخبار مربوط به آن را اعلام کند که گفتند" چشم" ولی عملا هیچ اقدامی صورت نگرفت. چرا که با این کار ممکن بود سلحشور گنده شود و موجب ناراحتی برخی افراد  فیلم ساز که از لحاظ فکری نقطه مقابل مارا دارند پیش بیاید و دیگر با صدا و سیما کار نکنند.  از طرفی هم با طرح چنین موضوعی  خودشان را زیر سوال می‌بردند. چرا که با انتشار این مسائل انتقاد مردم با صدا و سیما و سازندگان فیلم هایی با آن هزینه‌های گزاف وارد می‌شد. لذا با در نظر گرفتن مجموع موارد بالا این موضوع را مطرح نکردند و ترجیح دادند همچنان سلحشور متهم بماند.

**توان ساخت فیلم سینمایی دارم ولی عوامل صدا و سیما نمی‌گذارند/ سینمایی یوسف در 12 شب در سه سینما فقط در یک سانس آن هم در ماه مبارک رمضان اکران شد

سلحشور اضافه کرد: فیلم سینمایی یوسف وقتی اکران شد دو جای ایران هم همزمان سریال آن را در شبکه استانی پخش می‌کردد. فیلم سینمایی یوسف در 12 شب  در سه سینما فقط در یک سانس آن هم در ماه مبارک رمضان اکران شد که نشان دهنده عدم تمایل مسئولان به چنین آثاری است. من توان ساخت فیلم سینمایی دارم ولی عوامل سیما نمی‌گذارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دانا در خصوص لطیفه‌هایی که راجعبه یوسف و زلیخا در جامعه پخش شد، تصریح کرد: ما خبر داریم که به جز تبلیغات تلویزیونی قبل و بعد از فیلم اس ام اس هایی که رد و بدل شد بالای 32 میلیارد تومان درآمد بداشت که بازهم هیچ چیزی از این مبلغ سهم ما نبود و به ما پولی ندادند.

همچنین سلحشور در خصوص مصاحبه و نقل قولی که از دختر وی درباره پدرش کرده بود ، عنوان کرد:  من دو پسر دارم که هردو طلبه هستند و دو دختر هم دارم که خانه دارند. دختر من به حضور در عرصه سینما علاقه داشت و من مخالف بوده و هستم. عده ای هم از این اختلاف نظر سوء استفاده کرده و مصاحبه ای با وی انجام دادند و علیه من پخش کردند.

**همه آثارم را دوست دارم ولی نسبت به فیلم یوسف و اصحاب کهف علاقه ای متفاوت تر دارم

کارگردان فیلم یوسف همچنین درپاسخ به سوال خبرنگار دانا مبنی بر اینکه برنامه شما برای آینده چیست و کار تولیدی خواهید داشت یا نه، خاطرنشان کرد: من فعلا در کارهای قرآنی فعالیت دارم.  من باید سه، چهار سال وقت بزارم  برای یک فیلم سینمایی که بیننده محدودی داشته باشد ولی به جای آن فیلم سینمایی،یوسف می‌سازم که در 120 کشور جهان پخش شود و تمام مردم از طریق تلویزیون آن را ببینند. این فیلم حتی بنا به گفته خود مصری ها در به وجود امدن و تحریک مردم برای انقلاب در مصر اثر گذار بوده است.

سلحشور در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگار دانا درباره اینکه کدام اثرتان را دوست دارید و اینکه غیر از آثار خودتان چه اثر دیگری را دیده‌اید و پسندید، گفت: همه آثارم را دوست دارم ولی نسبت به فیلم یوسف و اصحاب کهف علاقه ای متفاوت تر دارم.

فیلم هایی مثل قلاده‌های طلا، زیر نور ماه، و فیلم های دفاع مقدسی هم از جمله فیلم هایی بود که مورد پسندم بود و آن را دیدم.

**لحظه شهادت کودک بر بی‌گناهی یوسف را دوست داشتم بهتر بسازم/اگر بشود دوست دارم با حامد زمانی یک کار مشترک اجرا کنم

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قسمتی از فیلم یوسف را دوست داشتید جور دیگری بسازید، اظهار داشت:‌ بله. مثلا لحظه شهادت دادن کودک را دوست داشتم بهتر بسازم ولی صحنه‌هایی مثل درگیری یوسف و زلیخا را بهتر از آن که مفسده ای هم نداشته باشد، نمی‌شد ساخت.

وی همچنین در خصوص اینکه آثار هنری دیگری در حوزه موسیقی و دکلمه انجام می‌دهید یا نه، گفت: در حال حاضر چنین فرصتی پیش نیامده است ولی اگر بشود و امکانش باشد دوست دارم با حامد زمانی یک کار مشترک اجرا کنم و برای موسیقی و اشعار وی را مانند دکلمه‌ای  که در سال‌های 61 خواندم، اجرا کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۴:۲۷

1 Mar 2020