۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۳۷۱۹۶
مطالبات مردمی

اندر حکايت سرعت‌گير و سرعت‌کاه‌هايي که هر روز سر از زمين بر مي‌آورند!

ناراحتي رانندگان مسير سامان - شهرکرد از نصب سرعت گير هاي که در اين مسير تردد مي کردند که بدون آگاهي از وجود چنين مانعي با سرعت هميشگي شان نسبت به کاهش ناگهاني سرعت اقدام کنند که منجر به وقوع تصادفات زيادي شده و خسارتي هاي را براي رانندگان به وجود مي آورد.
اندر حکايت سرعت‌گير و سرعت‌کاه‌هايي که هر روز سر از زمين بر مي‌آورند!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما؛ سرعت‌‌گير يا سرعت‌کاه يا دست انداز تعابير مختلفي است که در ترافيک شهري به کرات شنيده مي شود و به دليل کاهش تلفات جاده‌اي به طور گسترده در سطح جاده‌هاي کشور مورد استفاده قرار مي‌گيرند اما در نصب بسياري از آنها استانداردهاي لازم رعايت نشده و همين امر باعث شده اين ابزار به جاي فايده داشتن، ناکارآمد به حساب بيايد.

عدم رعايت ضوابط و مقررات فني و قانونمند در استفاده از اين ابزار سبب شده اين تجهيزات به اصطلاح آرام‌سازي ترافيک، عملکرد مناسبي از خود نشان ندهند.

سرعت‌‌گير، سرعت‌کاه يا دست‌انداز تعابير مختلفي است که در ترافيک شهري به کرات شنيده مي‌شود و به دليل کاهش تلفات جاده‌اي به طور گسترده در سطح جاده‌هاي کشور مورد استفاده قرار مي‌گيرند اما در نصب بسياري از آنها استانداردهاي لازم رعايت نشده و همين امر باعث شده اين ابزار به جاي فايده داشتن، ناکارآمد به حساب بيايد.

انتقاد بسياري از مردم از وجود سرعت‌گيرهاي غيرقانوني و غيرعلمي در جاده‌هاي درون‌شهري و برون‌شهري

وجود سرعت‌گيرهاي غيرمجاز در نزديکي راهداري سامان تا پليس راه، محور سامان به شهرکرد، ايمني اين جاده‌ها را كاهش داده است.

و اين موضوع ناراحتي اکثر افرادي که در اين مسير تردد مي کنند را به همراه دارد.

اين سرعت‌کاه درحالي نصب شد که نه از معيارهاي استاندارد برخوردار بود و نه علايمي مانند رنگ و تابلو براي آگاه شدن رانندگان در نزديکي آن وجود داشت.

اين موضوع سبب شد رانندگاني که دائماً در اين مسير تردد مي کردند بدون آگاهي از وجود چنين مانعي با سرعت هميشگي شان نسبت به کاهش ناگهاني سرعت اقدام کنند که منجربه وقوع تصادفات زيادي شد.

يكي از زمينه هاي حائز اهميت در مهندسي حمل و نقل، مباحث مربوط به ايمني است. از اين رو بايد ويژگي ها و مشخصات معابر شهري و نيز ابزارهاي آرام سازي به كار رفته در آنها مانند سرعت كاه ها که در گفتار عمومي سرعت‌گير ناميده مي شوند نيز مورد بازبيني قرار گيرد.

سرعت كاه ها و سرعت گيرها يكي از تجهيزات كنترل ترافيك در نواحي شهري هستند. اين موانع ايمني به عنوان يكي از ابزارهاي آرام سازي ترافيك مطرح هستند كه به تنهايي يا در كنار ساير روش هاي آرام سازي به كار گرفته مي شوند تا از اين طريق بتوان سرعت وسايل نقليه را كنترل كرد، رفتار رانندگان را تغيير داد و شرايط ايمني را براي كاربران معبر بهبود بخشيد.

با توجه به كاربرد زياد اين ابزار در معابر شهري، داشتن دانشي جامع در اتخاذ تصميم مناسب و همچنين جلوگيري از اشتباهات فني ضروري است.

سرعت گيرهای غير استاندارد با فاصله کمي از يکديگر در اين قسمت از محور در راستاي جلوگيري از تصادفات اين نقطه حادثه خيز نصب شده است که همين فاصله اندک سرعت گير و آشنا نبودن اکثر رانندگان به ابن موضوع باعث به وجود آمدن تصادفات زنجيره اي بيشتر در اين نقطه شده است.

مردم و برخي از مسئولان فکر مي کنند اگر سرعت کاه نصب کنند معضل حل مي شود، در حالي که صورت مساله پاک شده است.

يزداني يکي از اهالي شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه نصب سرعت گيرها از مقابل راهداري تا پليس راه موجب ناراحتي افرادي شده که روزانه به شهرکرد رفت و آمد دارند، اظهار داشت: نصب سرعت گير در محدوده خارج شهري ممنوع است.

وي با بيان اينکه کساني که به اين منطقه آشنا نيستند و اطلاعي از نصب سرعت گير ندارد و موجب تصادفات زنجيره اي در اين نقطه مي شوند، بيان داشت: سرعت گير ها دليل اصلي تصادفات زنجيره اي است که چندين خودرو به يکديگر برخورد مي کنند.

پرويز کريم پور رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما موانع نصب شده از راهداري تا پليس راه سامان يکي از دلايل محدوه کارگاهي اين نقطه از جاده سامان به شهرکرد بوده است، بيان داشت: اين موانع در شوراي ترافيک مطرح و به تصويب رسيد و بعد موانع ايجاد شده است.

کريم پور با اشاره بر اينکه اين موانع ايجاد شده سرعت گير نيست بلکه سرعتکاه است چرا که عرض و ارتفاع انها کمتر از سرعت گير است، بيان داشت: در راستاي اطلاع رساني تابلو هاي سرعت گير در کنار جاده نصب شده و رنگ سرعت گاه ها به صورت روشن و درخشان است.

وي با تاکيد بر اينکه در حال حاضر در شهرستان سامان ۱۰ نقطه حادثه خيز رفع شده است، بيان داشت: اعتبار رفع اين نقاط حادثه خيز به صورت اماني بوده است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۱:۴۱

29 Dec 2019