۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۲۵۱۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

فعالیت یک هزار و ۲۲۰ مبلغ دینی در دهه نخست محرم در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از فعالیت یک هزار و ۲۲۰ مبلغ و مبلغه دینی در دهه ی نخست ماه محرم در این استان خبر داد.
فعالیت یک هزار و ۲۲۰ مبلغ دینی در دهه نخست محرم در استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام' رحمت الله اروجی ' در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی افزود: همزمان با ایام سوگواری شهادت سید الشهدا (ع)، ۳۲۰ مبلغ و مبلغه اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه قم،مشهد و اصفهان، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت های تبلیغی را در نقاط مختلف شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری انجام می دهند.

وی افزود: ۷۰۰ مبلغ و ۲۰۰ مبلغه بومی مقیم استان هم در این مدت به امر مقدس ترویج نشر ارزش های اسلامی پرداخته و در برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) مشارکت می‌کنند.

اروجی افزود: بیان احکام و معارف دین با سیره عملی و فضایل اخلاقی اهل بیت به‌ویژه امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت از محورهای فعالیت مبلغین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، پاسخ به سوالات اعتقادی جوانان، تحلیل علمی مسائل خرافی و عرفان های نوظهور دروغین، تبیین مواضع و عقاید سلفی گری و تکفیری ها، تبیین منویات رهبری مبنی بر افزایش جمعیت، تحکیم حجاب و عفاف، تشکیل خانواده و تحکیم آن را از دیگر محورهای سخنرانی روحانیون دانست.

اروجی افزود: روحانیون باید با توجه به وضعیت فرهنگی منطقه تبلیغی، نقاط ضعف و قوت و حساسیت های موجود منطقه از بدعت ها و خرافه ها جلوگیری کنند.

وی استفاده از آیات قرآن کریم و احادیث را در سخنرانی ها مورد تأکید قرار داد و گفت: مباحث قرآنی باید به‌ عنوان شالوده اصلی سخنرانی در منابر مطرح شود.

اروجی گفت: روحانیون باید برای فرهنگ سازی نذور ماه محرم از شکمی به مغزی، از جسمانی به فکری و از مادی به معنوی تلاش کنند.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۲:۰۰

29 Jan 2020