۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۳۶۰۱۶
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل:

عامل بيماريزاي عفوني، عامل طغيان بيماري‌هاي گوارشي در چهار روستاي منطقه ديناران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل گفت: طغيان بيماريهاي گوارشي در چهار روستاي منطقه ديناران ناشي از يک عامل بيماريزاي عفوني بوده است که با تلاش هاي فوري صورت گرفته توسط اعضاي مديريت بحران شهرستان و تزريق آب ژاول به مجتمع آبسرده از ديروز شاهد کاهش چشمگير بيماران بوديم به طوريکه اين طغيان در حال حاضر کاملا کنترل شده است.
عامل بيماريزاي عفوني، عامل طغيان بيماري‌هاي گوارشي در چهار روستاي منطقه ديناران
به گزارش جهانبین نیوز، مهندس اسماعيل اميدي سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه در خصوص علت بروز بيماري گوارشي در روستاهاي آبسرده،ارجل،بالد و کاوند منطقه ديناران از توابع بخش مرکزي شهرستان اردل اظهار داشت: با بررسي هاي انجام شده توسط تيم کنترل طغيان شبکه نتايجي حاصل شده که نشان مي دهد که به احتمال زياد عامل اين بيماري عفوني بوده است.

وي خاطرنشان کرد: داشتن علايمي همانند تب شديد، دل درد و دل پيچه، اسهال شديد در مبتلاشدگان نشان مي دهد که بيماري به عوامل عفوني همانند آب و غذاي آلوده ارتباط دارد نه عوامل ويروسي.

امیدی افزود: از آنجاييکه روستاي ليرابي در مجاورت اين چهار روستا درگير طغيان نشده است لذا بايد بيشتر به وجود يک منبع مشترک بيماري زاي عفوني در بين اين چهار روستا تمرکز کرد که با توجه به اينکه آب آشاميدني چهار روستاي درگير اين طغيان از يک منبع مشترک به نام مجتمع آبسرده تامين مي شود لذا احتمال بروز بيماري منتقله از آب آلوده بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد.

وی بیان داشت: عدم وجود ماده گندزداي آب ژاول در مجتمع آبسرده، انجام عمليات حفاري توسط پيمانکار اداره گاز و ايجاد شکستگي در سيستم لوله کشي آب روستاها، تاخير بسيار زياد در رفع شکستگي ها و نتايج آزمايشات ميکروبي انجام شده از دلايل ارتباط بيماري با آلودگي آب بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در ادامه افزود: از روز چهارم شهريور تا امروز تعداد ۱۸۰ نفر به اين بيماري مبتلا شدند که از اين تعداد حدود ۱۵۵ نفر با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت روستايي به صورت سرپايي درمان شدند و حدود ۲۵ نفر هم در بيمارستان اردل بستري شدند که از تعداد
بستري شدگان نيز ۱۷ نفر مرخص شدند و هشت نفر در بيمارستان هستند که وضعيت آنها مساعد است.

اميدي در پايان گفت: با تلاش هاي فوري صورت گرفته توسط اعضاي مديريت بحران شهرستان و تزريق آب ژاول به مجتمع آبسرده از ديروز شاهد کاهش چشمگير بيماران بوديم به طوريکه اين طغيان در حال حاضر کاملا کنترل شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۰:۱۳

31 Dec 2019