۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۴۶۷۶
سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ خبر داد

افزایش غیرقابل انتظار ناباروری در بین زوج‌های جوان

سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: متاسفانه امروزه ميزان ناباروري در بين زوج هاي جوان به حد غيرقابل انتظاري افزايش يافته است كه مولفه هاي وابسته به آن هنوز به طور كامل شناسايي نشده و اميد است كه با ارتقاي سطح سواد بهداشتي جامعه و آگاه سازي زوجين قبل و بعداز ازدواج بتوانيم گام هاي موثري را در پيشگيري از بروز اين پديده برداريم.
افزایش غیرقابل انتظار ناباروری در بین زوج‌های جوان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، سياوش غيبي پور، سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ در مراسم هفته جهاني جمعيت که در اردوگاه امام خميني (ره) کوهرنگ برگزار شد به اهميت ابعاد مختلف جمعيت از ديدگاه اجتماعي و روانشاسي پرداخت و افزود: در يك كشور زماني جمعيت مي تواند طبق استانداردهاي تعريف شده رشد كند كه فاكتورهاي اصلي آن يعني باروري سالم را داشته باشد و اين مهم با افزايش سطح سواد بهداشتي جامعه توسط نيروهاي بهداشت و درمان تحقق پيدا خواهد كرد.

غيبي پور با اشاره به ميزان ناباروري و مشكلات عديده وابسته به آن عنوان كرد: متاسفانه امروزه ميزان ناباروري در بين زوج هاي جوان به حد غيرقابل انتظاري افزايش يافته است كه مولفه هاي وابسته به آن هنوز به طور كامل شناسايي نشده و اميد است كه با ارتقاي سطح سواد بهداشتي جامعه و آگاه سازي زوجين قبل و بعداز ازدواج بتوانيم گام هاي موثري را در پيشگيري از بروز اين پديده برداريم.

در ادامه حجت الاسلام جليلي، روحاني و مدرس دعوت شده از اداره تبليغات اسلامي شهرستان كوهرنگ به بيان مشكلات ناشي از ازدواج دير هنگام پرداخت.

وي مشكلات اجتماعي و سختگيري بعضي از خانواده ها را در شكل گيري ازدواج، نبود شغل، وجود فاصله طبقاتي و انتظار بالاي برخي از خانواده ها را به عنوان بزرگترين چالش در پيش روي جوانان دانست.

جليلي در ادامه بيان داشت: تاكيد دين مبين اسلام بر ازدواج به موقع جوانان به دور از هرگونه تجمل گرايي و اجتناب از هزينه هاي اضافي در امر ازدواج بركسي پوشيده نيست اما اين وظيفه ماست كه با آگاه سازي جامعه وبه ويژه جوانان ساز و كار ازدواج آنها را در سنين قانوني فرآهم كنيم.

اين همايش به مناسبت هفته جهاني جمعيت؛ در محل اردوگاه فرهنگي حضرت امام(ره) شهر چلگرد برگزار شد.

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۸:۱۵

3 Jan 2020