۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۳۹۶۲۶
مهم‌ترين دغدغه جوانان

دغدغه جوانان فارساني يافتن شغلي متناسب با مدرک تحصيلي مي‌باشد

يکي از شهروندان فارساني گفت: مهم‌ترين دغدغه من و همه جوانان شهرستان فارسان يافتن شغلي متناسب با مدرک تحصيلي‌مان مي‌باشد و اين موضوع به يکي از بزرگ‌ترين مشکل من و همه جوانان تبديل‌شده است.
دغدغه جوانان فارساني يافتن شغلي متناسب با مدرک تحصيلي مي‌باشد
به گزارش جهانبین نیوز، مهاجرت گسترده جوانان و افراد بيکار از شهرستان فارسان به مرکز استان‌هاي ديگر روزبه‌روز بيشتر مي‌شود، مشکلات ناشي از خشک‌سالي‌هاي پياپي و نبود کار مناسب در شهر و روستاها علت اصلي اين مهاجرت اجباري است.

جوانان اين شهرستان به اميد يافتن کاري مناسب و رسيدن به آرزوهاي بزرگ خود از ديار و زادگاه کوچ مي‌کنند و به استان‌هاي ديگر مي‌روند، غافل از اينکه در آن استان هم نيز به شغل مناسبي دست نمي‌يابند.

محمد رئيسي فارغ‌التحصيل کارشناسي رشته حسابداري، بيکاري جوانان جوياي کار و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي را يک چالش اساسي در اين شهرستان  دانست.
 
وي گفت: بارها ممکن است بعد از فارغ‌التحصيلي‌ از دانشگاه شنيده باشيد. حالا وارد دوره‌اي از زندگي شده‌ايد که نه از کلاس درس و نه از امتحان پايان‌ترم خبري است و زمان آن رسيده که همراه اعضاي خانواده و دوستان، جشن فارغ‌التحصيلي گرفته و خود را از هرگونه درسي جدا کنيد اما در اغلب مواقع اين نوع احساس راحتي دوام چنداني ندارد، زيرا افراد بعد از يک دوره کوتاه از بيکاري خسته مي‌شوند و بايد مسئوليت‌هاي مربوط به زندگي پس از فارغ‌التحصيلي را بر عهده بگيرند. به عبارتي پايان دوره دبيرستان و دانشگاه زمان هيجان‌انگيز و استرس‌زايي است.

در سال‌هاي اخير با توجه به افزايش درصد فارغ‌التحصيلان دانشگاهي و کمبود ظرفيت‌هاي شغلي، گرايش بسياري از جوانان در مهاجرت و رفتن به استان‌هاي صاحب شغل و درآمد زياد شده به‌طوري‌که تقريباً در هر کوچه يا خيابان مي‌توان به‌صورت يک‌درميان خانواده‌هايي را ديد که جوانانشان براي پيدا کردن شغلي مناسب و درآمدي کافي به استان‌هاي صاحب صنعت مهاجرت کرده‌اند.

معمولاً جوانان مجرد مهاجرت مي‌کنند و آن‌هايي هم که به همراه همسر مي‌روند سعي دارند که شغلي، هرچند با درآمد پايين براي همسر خود جور کنند تا توان اداره زندگي را داشته باشند، اما به چه قيمتي و با چه وضعيتي؟

حمايت بيشتر از کشاورزان توسط دولت، موجب کاهش بيکاري مي شود

محمدي يکي از کشاورزان موفق اين شهرستان بيان کرد: با توجه به مستعد بودن زمين‌هاي کشاورزي شهرستان براي کشاورزي، حمايت بيشتر از کشاورزان توسط دولت، موجب کاهش چشمگير بيکاري شهروندان مي‌شود.

اميري يکي ديگر از شهروندان اين منطقه ابراز کرد: يکي از خواسته‌هاي به‌حق مردم  اين شهرستان  کاهش بيکاري جوانان اين شهرستان  و جلوگيري از مهاجرت آن‌ها به شهرها و استان‌هاي هم‌جوار براي يافتن شغل مي‌باشد جوانان اين شهرستان براي يافتن کار به شهرهاي نظير کرمان، بندرعباس و کيش و... مراجعه مي‌کنند.

داودي از شهروندان فارساني به ما گفت: مهم‌ترين دغدغه من و همه جوانان فارسان يافتن شغلي متناسب با مدرک تحصيلي‌مان مي‌باشد و اين موضوع به يکي از بزرگ‌ترين مشکل من و همه جوانان تبديل‌شده است.

نبود سرمايه‌گذار، مشکل بزرگ شهرک صنعتي  اين شهرستان

عليرضا شفيع‌زاده  مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان در سفر به شهرستان فارسان و بازديد از شهرک صنعتي جونقان در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: در سال‌هاي گذشته زيرساخت‌هاي شهرک صنعتي جونقان تقريباً آماده‌شده، هم خيابان‌ها طراحي‌شده، جدول‌بندي‌ها و بلوارها همه به‌صورت مرتب انجام‌شده‌اند.

وي در ادامه افزود: مشکل شهرک صنعتي جونقان مستقر نبودن سرمايه‌گذاران است و اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده بتوانيم با سرمايه‌گذاران جلسه‌اي را در همين راستا داشته باشيم تا بتوانيم اين شهرک بسيار خوب را براي اشتغال جوانان منطقه به‌صورت فعال راه‌اندازي کنيم.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۶:۱۴

28 Dec 2019