:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> 17 واحد فعال صنعت و معدن در استان تجلیل شد | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۵۵۹۶

17 واحد فعال صنعت و معدن در استان تجلیل شد

17 واحد فعال صنعت و معدن در چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.
17 واحد فعال صنعت و معدن در استان تجلیل شد
به گزارش جهانبین نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این آیین که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی و فعالان بخش صنعت و معدن برگزار شد ،گفت: یک هزار و ۲۳۳ واحد صنعتی و تولیدی در استان وجود دارد که در دو سال گذشته ۲۵ درصد این واحدها به دلیل مشکلات مالی، نداشتن سرمایه در گردش، کاهش ارزش پول ملی، مشکلات واردات تجهیزات و سوء مدیریت تعطیل شده است.

سید نعیم امامی افزود: مابقی واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیز با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی فعالیت می کنند.

وی، میزان سرمایه گذاری تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت اسمی اشتغال در این واحدها را ۲۴ هزار نفر عنوان کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری جایگاه صنعت استان در کشور را هفدهم عنوان کرد و گفت: در چهارمحال و بختیاری واحدهای صنعتی غیرفلزی از نظر تعداد، واحدهای ساخت فلزات از نظر حجم سرمایه گذاری و واحدهای محصولات غذایی و آشامیدنی از نظر اشتغال رتبه های اول هر بخش را دارند.

امامی افزود: هم اکنون ۱۷۴ معدن در چهارمحال و بختیاری در زمینه کانی های غیرفلزی، فلزی و خاک های نسور فعال است که ۳.۴۱ درصد از معادن کشور را شامل می شود.

وی تصریح کرد: استخراج موادمعدنی از معادن استان سالانه ۵.۵ میلیون تن است که ۱.۲ درصد میزان تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۳ نفر در معادن استان مشغول به کار هستند، ادامه داد: این استان در فعالیت های معدنی در کشور در جایگاه بیست و یکم قرار دارد.

امامی،تولید سنگ مرمریت، سنگ لاشه، سنگ گچ، آهک صنعتی، مواد معدنی سیمان، سلیس، خاک نسوز، سولفات و مس را مهمترین مواد معدنی استان دانست.

وی تعامل بین بخشی بین بخش دولتی و فعالان صنعت و معدن، اصلاح شیوه نامه های صدور جواز فعالیت برای این بخش ها و حذف و احصاء موانع قانونی دست و پاگیر را خواستار شد.

در این آیین از تعدادی از فعالان بخش تولید و صنعت که بیشترین تلاش را در یک سال اخیر داشتند با اهدا لوح تقدیر شد.

اول تا دهم تیرماه به نام دهه اقتصاد و صنعت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۸:۴۲

29 Dec 2019