۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۲۴۱۶
مقاله/

نقش کشورهاي غربي در جريان فتنه ها

هر کجا استکبار و ايادي آن با هدف دلسوزي در صحنه آمدند ، مطمئن باشيم که قصد نفوذ و توطئه و ايجاد فتنه دارند....
نقش کشورهاي غربي در جريان فتنه ها

مفهوم لغوي

 فتنه در لغت به معناي "اختلاف ميان مردم، اشوب، ابتلا و آزمايش، پند، عذاب و جمع آن فتن مي باشد" (قيم، عبدالنبي،فرهنگ عربي ،ص776) و همچنين معاني اختلاف مردم در راي و تدبير شورش، غوغا، اشفتگي و گمراهي نيز آمده است (جبران مسعود،الرائد،ص588)

فتنه در قرآن
فتنه در آيات کتاب اسماني قرآن به تمامي معاني فوق امده است و در حقيقت در بعضي از سوره هاي قرآن اين واژه بيان گرديده است.

«يا بني آدم لا يفتنکم الشيطان کما اخرج ابويکم من الجنه » (اعراف ،آيه 27)
«اي فرزندان آدم  مبادا شيطان شمارا فريب دهد همانطور که پدرتان حضرت آدم را فريب داد و از بهشت بيرون راند.»
 
ازجمله حربه هاي مهم شيطان جهت تسلط بر آدميزاد استفاده از ابزارهاي فتنه و ايجاد فتنه انگيزي بود. بدين جهت که شيطان از ويژگي هاي روحي انسان ها مثل ميل به خلود و جاودانگي آگاهي يافت و از طريق تحريک و نفوذ در افکار وي و تشويق او به اينکه  در صورت تناول ميوه شجره ممنوعه، مثل خداوند جاودان مي ماند؛ حضرت آدم و حوا را فريب داد و آنها را از بهشت بيرون راند.  
 
بنابراين يکي از ابزارهاي مهم که در طول تاريخ فرعونيان و استعمارگران براي به استضعاف کشاندن ملت هاي که در نقطه مقابل افکار آنها بودند؛ بکار مي بردند؛ استفاده از شيوه فتنه انگيزي در ميان اين ملت ها و نفوذ در جريان فتنه و هدايت آن جريان ها در جهت منافع خود بوده است. به طور مثال طرح براندازي بعضي از انقلاب ها از طريق انقلاب مخملين مي باشد و يا در بعضي از انقلاب ها با نفوذ در ميان عناصر اصلي آن، همان آغاز آن انقلاب  را از اهداف و مقاصد که انقلاب در جهت آن صورت گرفته منصرف، و بعد از مدتي مقاصد خود را در آن انقلاب حاکم ساختند، مثل انقلاب الجزاير.

ازجمله موقعيت ها و فرصت هاي که دشمنان و ايادي استعمار سعي در حمله و براندازي و تغيير نظام مقدس جمهوري اسلامي را داشته اند و دارند؛ مسأله انتخابات است. وقتي دشمنان از طرح شيطاني جنگ نظامي شکست خوردند و در فتنه و بلواي جنگ تحميلي و ترور شخصيت هاي کليدي نظام، به مقصد شوم خود نرسيدند، مسير و سبک حمله را تغيير دادند، پس همواره تلاش مي کنند در بهبوهه ي انتخابات با برنامه ريزهاي چندين ساله قبل از انتخابات، فتنه اي جديد ايجاد و با کمک عناصر داخلي و از طريق نفوذ بر روي افکار عمومي و مساعدت عوامل نفودي خود و همچنين ايجاد تفرقه بين سران نظام و حتي تشويق به ايستادگي جبهه مردم در برابر اصل نظام و مسؤلين، زمينه تغيير و بر اندازي نظام جمهوري اسلامي را دارند.

در تمامي انتخابات، هرکجا مساله و بحراني متوجه نظام گرديد و هزينه هاي زيادي را بر کشور تحميل نمود، در راس اين فتنه ها و آشوب ها دست هاي پليد دشمنان غربي نظام، انگليس و همکارانش، اسرائيل کاملا مشهود است. آنها در تمامي فتنه ها از جمله فتنه 1388نقش کليدي داشتند و هدايت تمامي جريانات را بر عهده داشتند. 

مقامات کاخ سفيد از سال 1386 با طراحي عمليات مخفي سعي نمودند با بي ثبات سازي محيط داخل ايران و با بهره گيري از انتخابات 1388طرح باز سازي شده انقلاب مخملين گرجستان را در ايران اجرايي کنند. سيمور هرش، نويسنده آمريکايي در مقاله اي در نشريه ( نيو يورکر) مي نويسد: « در سال گذشته [1386] کنگره آمريکا با در خواست بوش براي حمايت مالي از يک عمليات مخفي عليه ايران موافقت کرد. اين عمليات، که به عنوان يک حکم رياست جمهوري امضاء شده است، براي بي ثبات سازي رهبري ايران طراحي شده است. تلاش براي تضعيف دولت ايران از طريق کار بر روي گروه هاي مخالف و ارائه پول به آنها به منظور تغيير رژيم در ايران ازجمله اقدامات تصويب شده در دستور بوش است.»

ژنرال ميرزا اسلم بيگ، رئيس پيشين ارتش پاکستان ابراز داشتند: « اسناد بي چون و چرايي وجود دارد که از دخالت آمريکا در قضاياي انتخابات ايران دلالت دارد. اين اسناد ثابت مي کند که سازمان سيا، 400  ميليون دلار در داخل ايران به منظور بروز يک انقلاب مخملي پس از برگزاري انتخابات (1388) هزينه کرده است»

امام خامنه اي رهبري و ديده بان نظام هشدار هاي لازم را هميشه و در مواقع لزوم بيان مي کنند، معظم له در تاريخ 22/2/1388فرمودند: «انتخابات يکي از آزمون هاي بزرگ ملّت ايران در مقابل چشم دشمنان است؛ به همين جهت روي انتخابات ما حساسند. از حدود يک سال پيش، دستگاه هاي تبليغاتي دشمنان ملّت ايران، با يک شيب ملايمي شروع کردند عليه اين انتخابات حرف زدن و اقدام کردن و مطلب ساختن؛ دستگاه هاي امنيتي شان هم مشغول شدند به خبر گيري و گمانه زني و پپشنهاد دادن.»

عناصر داخلي به عنوان مهره ها و بازي کنان جريان فتنه مي باشند و به عنوان ابزاري در خدمت و اهداف دشمنان هستند و جالب اين است که تا زماني که با مقاصد آنها همسو مي باشند مورد حمايت هستند و به محض احساس نافرماني و انحراف از مقاصد آنها، بلافاصله پروژه عبور از آنها را طرح مي کنند.

دشمنان بعد از فتنه 1388 و شکست، از فتنه هاي آنها در مقابله و بر اندازي نظام، تشديد تحريم ها ازجمله تحريم اقتصادي بوده است. به گونه اي که «شرمن» در تاريخ 14/5/91 در مصاحبه با بي بي سي مي گويد: «ما مايل به سقوط رژيم ايران به شکل سقوط شاه با حضور ميليوني مردم در خيابان هاي تهران هستيم و اين سناريويي  است که تحريم ها قصد به وجود آوردنش را دارد.»

پس با اين حربه قصد داشتند نارضايتي مردم را  به دليل ضعف عملکرد نظام، تشديد نمايند و همچنين با اين اهرم وبا ترويج اين موج فکري در کشور به اينکه کشور نياز به رابطه با غرب دارد و راه برون رفت از وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم، ارتباط با غرب و تن دادن به خواسته هاي آنهاست. با اين حربه قصد داشتند مردم را وادار به ايستادگي در مقابل نظام نمايند. از جهت ديگر با استفاده از عوامل نفوذ خود و تشويق آنها به دادن شعارهاي به نفع خود زمينه ي تقويت اهداف خود را فراهم کنند. اينکه مقام عظماي ولايت در دي ماه 1391 فرمودند: «همه دنياي استکبار و دولت هاي مستکبر دست روي دست هم گذاشتند، بلکه ملّت ايران را تحريم کنند.»  همچنين فرمودند: «خودشان هم مي گويند که ما خواستيم ملّت را در مقابل نظام جمهوري اسلامي به ايستادگي وادار کنيم.»

يکي ديگر از حربه هاي نرم و فتنه گري غربي ها براي براندازي نظام تلاش براي سرگرم کردن مسؤلين و مردم به برنامه هاي خاص و از جهت ديگر استفاده از اين غفلت براي تحقق اهداف شوم خود مي باشد مثل تعهدادت هسته اي که به مدت 3 سال، جلوي پيشرفت هاي 20 تا 30 ساله را گرفت و....  

از ديگر تلاش هاي فتنه گونه غربي ها تلاش براي تغيير افکار انقلابي و حذف اين تفکر در بين مسؤلين و مردم بوده است. در اين زمينه ادوارد شرلي مسؤل سابق جاسوسي سيا بيان مي دارد: «کليد اصلي براي ايجاد يک تغيير بنيادين در سياست هاي ايران، از بين بردن خصوصيات انقلابي رژيم ايران است، اين فقط با تحريم اقتصادي به دست نمي آيد، بلکه بايد نفوذ روحانيون از بين برود و عقايد انقلاب از درون تهي شود.» و مي بينيم که بعضي از مسؤلين اين خواسته آنها را پاسخ و آنها را حمايت نمودند. در اجلاس رؤساي آموزش و پرورش در تاريخ 13/5/94 آقاي هاشمي رفسنجاني بيان مي دارند: «ادامه اين راه (راه تحول و تغيير) سخت است و مردم بايد از تحولي که ايجاد کرده اند پايداري و حراست نمايند. يکي از جاهايي که اين تحول بروز کرده و از کارهايي بود که نمي گذاشتند انجام شود و هنوز هم براي انجام شدن آن دست و پا مي زنند، مسأله مذاکره با آمريکا بود و هم اکنون تابوي مذاکره با آمريکا شکست.» البته ايشان از توافق هسته اي با اين تعبير ياد کردند: که اين توافق هسته اي مرا به ياد فتح خرمشهر و پذيرش قطعنامه انداخت و يا در جاي بيان داشتند: باز گشايي سفارت آمريکا در ايران غيرممکن نيست.

در همين راستا و حذف عقايد انقلابي از جمله فتنه هاي آنها، ترويج حذف شعار و مرز خطوط قرمز ازجمله برائت از مهره ها و سران فتنه 1388 بوده است. در حاليکه مقام معظم ولايت و رهبري امام خامنه اي در تاريخ 20/4/94فرمودند: « عناصري نظير کساني که در سال 88 آن حوادث را به راه انداختند و بدون هيچ منطقي با اسلاميت و جمهوريت نظام مخالفت کردند، قابل اطمينان نيستند.»

يکي ديگراز فتنه انگيزي هاي دولت غربي در براندازي نظام، استفاده  از تمامي عناصر داخلي و خارجي در نفوذ در مساله انتخابات خبرگان رهبري و مجلس و راه يافتن عناصر هم طيف و هم خط و فکر آنها در اين دو نهاد مهم بالاخص خبرگان رهبري بوده است. طبق تحليل خودشان مهم ترين هدف آنها تخريب رهبري، به چالش کشاندن رهبري نظام ، و به تدريج تغيير نظام بوده است.    

معمولا هدف دشمنان بيروني تضعيف حکومت ديني مي باشد و چون در بيرون نمي توانند موفق شوند در نتيجه سعي دارند به وسيله ي عوامل نفوذي خود به درون حکومت ها نفوذ کنند و با ايجاد تفرقه در بين مسولين و يا مردم زمينه ي تضعيف آن را فراهم کنند. بنابراين با افکار شيطان صفتي خود اختلاف آرا را در بين مسولين ايجاد مي کنند و سعي دارند با نفوذ در بيت آنها و طرفدارانشان نقاط ضعف افراد را يافته و از همان راه وارد گردند.

امام علي (ع) در خطبه 29 علت شکست کوفيان را بيان و مي فرمايند: «ايها الناس المجتمعه ابدانهم، المختلفه اهوائهم. اي مردم کوفه که بدن هاي شما در کنار هم، اما افکار و خواسته هاي شما پراکنده است» (دشتي،نهج البلاغه،خ29)

بنابرين دشمن با نفوذ در بين مردم و... در داخل باعث فتنه و آشوب و مانع وحدت افکار و عقايد و آرا مي شود. پس بعد از رحلت پيامبر اکرم (ص) مي بينيم اختلافات و فتنه هاي بيشماري در جامعه ي اسلامي پيش آمد و همه آن ناشي از کنار گذاشتن اصول و شاخص هاي بوده که مسلمانان کنار گذاشته و به آنها اعتنايي نکردند.

با تحليلي ساده مي بينيم که دشمنان نظام در هيچ عرصه اي براي براندازي جمهوري اسلامي و انحراف آن از اهداف و آرمان هاي  اصليش که مد نظر بنيانگذار آن نظام، امام امت (ره) بوده است؛ ساکت نمي نشينند و هر روز با انديشه اي نو و فتنه انگيزي جديد عمل مي کنند.

سخن آخر

لازم است براي حفظ نظام و آرمان هايش و رهايي از فتنه هاي دشمنان تمامي مسؤلين و مردم موارد زير که حاصل تجربه هاي تاريخي مي باشند را مدّ نظر قرار دهند.

بدانيم که جمهوري اسلامي  ايران جبهه حق، و در جهت احياي اسلام ناب در عصر حاضر مي باشد و نقطه ي مقابل آن استکباران غربي و صهيونيسم و فرقه هاي گمراه همگي باطل مي باشند ، همانگونه که شيطان در برابر حضرت حق سوگند ياد کرد « قالَ فَبِعِزَّتِکَ لَاُغوِيَنَهُم أَجمَعينَ. [شيطان] گفت:[خداوندا]به عزت خودت سوگند همه[بندگانت]  را گمراه مي کنم.» "ص،82" بنابراين شيطان صفتان و ابليس هاي هر زمان در برابر حق و حاکميت حق هيچگاه ساکت نمي نشينند و شروع به فتنه انگيزي براي نابودي آن به طرق مختلف مي کنند.

لازم است بدانيم که اصل نظام جمهوري اسلامي، دشمنان قسم خورده مثل شيطان دارد و از هيچ تلاشي  براي براندازي نظام کوتاهي نمي کنند.

گام دوم  شناخت دشمنان نظام و مبارزه با آنها؛ امام موسي کاظم (ع) فرمودند: «علم مفيد را در چهار چيز يافتم: اول، خدايت را بشناس؛ دوم، نعمت هاي او را بشناس؛ سوم، وظايف خود را بشناس؛ چهارم، دشمن دينت را بشناس» "اصول کافي، ج1، ص50" نظام اسلامي ايران يک نعمت و تحفه الهي در قرن معاصر براي ملّت ايران و ساير ملل مظلوم عالم و بالاخص ساير کشورهاي اسلامي است، پس لازم است به مهم ترين وظيفه خود در برابر اين نعمت ، که همان شناخت دشمنانش مي باشد اهتمام ورزيم.

پيروي از فرامين رهبري (ولايت فقيه) به عنوان يک شاخص براي مصون ماندن از شر فتنه ها را به عنوان يک دستورالعمل کليدي  مبناي تصميمات و کارها و برنامه ريزي هايمان در همه زمان ها قرار دهيم.

بدانيم هر کجا دشمن از مسؤلي حمايت کرد، آن مسؤل بايد در رفتار، گفتار خود تجديد نظر کند، زيرا دشمن در پي اهداف خود مي باشد و اين افراد درحقيقت بازي کنان و ابزار مقاصد آنها هستند و فقط تا زماني خاص تاريخ مصرف دارند. همانگونه که درسال 1378 حاميان رئيس جمهور وقت، پروژه عبور از خاتمي را مطرح نمودند.  

استقلال همه جانبه کشور در هر زماني مي بايست، هم و غم مسؤلان باشد.

هر کجا استکبار و ايادي آن با هدف دلسوزي در صحنه آمدند، مطمئن باشيم که قصد نفوذ و توطئه و ايجاد فتنه نو دارند. البته هر گاه هم روي خنده و باب گپ و گفت (به همراه تمجيد از مسؤلين) نشان دادند نيز همين انگيزه را دارند.

به اميد نابودي تمام دشمنان دين و نظان اسلامي ايران و ظهور حضرت حجت صاحب اصلي اين نظام.
 
نگارش:  محمد شريفي ريگي   
        
انتهای پیام1026ج /630 ل
 
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۱۲:۰۳

7 Jan 2020