۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۳۶۷۴۶

نمایندگان امضاکننده نامه رفع محدودیت سران فتنه بازیچه برخی از جریان‌ها شدند

بسیاری از نمايندگان مجلس که نامه رفع محدوديت سران فتنه را امضا کردند بازيچه جرياني شدند که از آن بي خبر بودند.
نمایندگان امضاکننده نامه رفع محدودیت سران فتنه بازیچه برخی از جریان‌ها شدند
به گزارش جهانبین نیوز؛ سيد علي ميراحمدي استاد دانشگاه در گفتگو با منطقه آزاد اظهار کرد: آقايان نخبگان را فريب دادند؛ افکار عوام که جاي خود دارد!، نمايندگان مجلس که چه عرض کنم برخي از مسئولين هم در دام افتادند!

وی ادامه داد: نمايندگان مجلس نامه‌اي براي رفع محدوديت خاتمي مي نويسند اما هدف رفع حصر نيست،
زهرا لاريجاني جاسوس معرفي مي شود اما هدف لاريجاني ها نيستند، اخيرا ترامپ نطقش در برجام، خليج فارس است اما هدف خليج نيست، حتي اين روزها که فقط بحث آقاي ترامپ است بازهم هدف ترامپ نيست!

میراحمدی در ادامه با اشاره به هدف از این کار بیان داشت: هدف، کشاندن افکار عمومي به سمتي غير از آنچه بايد ديده شود است، هدف کوچک کردن واقعه بزرگ و عدم شنيدن صداي واقعي، به واسطه ايجاد سر و صداي‌هاي کوچک است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: از زماني که جرقه هاي تصميم‌گيري و نوع انتخاب کنگره آمريکا و اعلام موضع قطعي به واسطه ترامپ زده شد، موضوعاتي مثل رفع محدوديت هاي سران فتنه، رد صلاحيت نماينده زرتشتي شوراي شهر يزد، جنبش ري استارت، روز کورش و... بيان شد.

میراحمدی ابراز داشت: جالب اينجاست که حتي خيلي از نمايندگان مجلس که نامه رفع محدوديت سران فتنه را امضا کردند بازيچه جرياني شدند که از آن بي خبر بودند.

وی بیان داشت: اما واقعا هدف از اين همه جنجال چه بوده است؟ اگر کمي دقت بفرماييد متوجه مي شويد از زماني اين مسائل حاشيه اي مطرح شدند که قرار شد در تاريخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ ترامپ نظر قطعي و تصميم کنگره آمريکا در مورد مساله برجام را اعلام کند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اما آن مساله بزرگي که برايش اين همه برنامه ريزي شد تا افکار نخبگان و عوام جامعه را به دنبال خود بکشاند چه چيزي بوده است هدف؛ شکست کامل اقتصاد کشور، تضعيف امنيت ملي، فشار شديد بر خلع سلاح واقعي مراکز نظامي، درگيري داخلي مراکز اقتصادي و مقصر شدن همديگر و در نهايت ايجاد يک جريان و گفتمان عمومي است مبني بر راه نجات حضور آمريکاست.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه اي مي تواند منتج به اين موارد شود، بیان داشت: زماني که آمريکا بحث تحريم برخي از نهادها و مراکز نظامي رامطرح کرد، بسياري بر اين باور بودند، به علت دشمني آمريکا با انقلاب، ارگان هاي انقلابي را مورد تحريم قرارداده است، اما درنوع تحريم اخير، کاستا ۲۰۱۷، سياه چاله تحريم ها، قضيه کاملا فرق دارد، در تحريم هاي گذشته فقط يک سازمان تحريم مي شد و نهايتا هر نهادي با اين سازمانها همکاري مي کرد جريمه مي شد، اما در تحريم جديد دقيقا برعکس تحريم هاي گذشته، فقط موضوع نهادهاي انقلابي نيست، بلکه هدف، تحريم همه شرکت هاي بزرگ، مراکز صنعتي و تجاري اثرگذار، موسسات و بانک هاي بزرگ کشور بوده است.

وی تصریح کرد: اما به علت اينکه در طول تاريخ انقلاب، آمريکا مقصر و عامل اصلي اين مسائل شناخته مي شد، اين بار سياست تحريم ها تغيير کرد، آنها مي خواستند يکي از مرکز امنيتي کشور را مقصر کنند تا جاي اين نفرت ها و دشمني هاي ملت ايران تغيير کرده و مردم انگشت اتهام خود را به سوي خود مراکز نظامي و امنيتي شان نشانه بروند. براي اين کار آنها کاستا ۲۰۱۷، سياه چاله تحريم ها را طراحي کردند. از آنجا که از ابتداي انقلاب تاکنون، نهادهاي مورد تحريم، فعاليت اقتصادي داشته اند و ادارات و شرکت ها و موسسات بسياري ناچار هستند براي وصول مطالبات، ادامه روند قراردادها و... با اين نهادها همکاري کنند به ناچار به محض هر گونه ارتباطي، ساير بخش هاي دولتي و خصوصي که با اين شرکت ها و موسسات نيز رابطه اي داشته اند، مورد تحريم قرار مي گيرند.

این استاد داشناه خاطرنشان کرد: با گسترش اين وضعيت در سازمان ها طي ساليان متوالي و قرار گرفتن تعداد بيشتري در اين ليست تحريم، نارضايتي هاي عمومي گسترش يافته و جريان عمومي و گفتمان جامعه به سوي مقصر اصلي يعني مراکز نظامي پيش خواهد رفت اين روند باعث مي شود تا مطالبه عمومي مردم بر حضور آمريکايي ها به عنوان منجي و يا حذف نهادهاي نظامي و انقلابي و يا تن دادن به خلع سلاح هاي موشکي و هسته اي منجر شود.

میراحمدی گفت: در حال حاضر نيز متاسفانه مساله جديدي مطرح شده است که خواسته و يا ناخواسته در مسير جرياناتي که رسانه ها خواسته اند در حال پيشروي هستيم و با تحليل هاي گوناگون آتش اين حاشيه ها را شعله ورتر کرده و از مسير اصلي بيشتر دور شده ايم و آن مساله مهم مطرح کردن شخص آقاي ترامپ به جاي مقصر شناساندن استعمار و آمريکا و اروپا است. البته ما مي دانيم هدف آن است که بعدها گفته شود نقض عهد را شخصي به نام ترامپ انجام داده اگر کسي به غير از ايشان بود اين کار را نمي کرد تا بتوانيم کار خودمان را توجيه نماييم.

میراحمد تاکید کرد: اما جالب است بدانيد درپاسخ ترامپ به تماس تلفني آقاي ايمانوئل مکرون بعد از اعلام موضع قطعي در برجام گفته است "ببين ايمانوئل آنها (ايراني ها) بابت رنو پول زياد داده اند. پولشان را بگير و لذت ببر" در واقع اين جمله بدين معناست که هر جا به نفع توست ما در تحريم ها با تو کاري نداريم و هر جا سودي براي ايرانيان است بهانه را برتحريم بگذار.

وی در پایان افزود: حتي جالب است بدانيد که خود کلمه حاشيه اي خليج عربي در صحبت هايي که مي بايستي در مورد توافق نامه برجام توسط ترامپ صورت پذيرد حاشيه اي بر عدم بد عهدي اين کشور بوده که از زيرکي صحبت هاي آقاي ترامپ براي دور کردن اذهان عمومي به کار رفته است.
حال بايد اين مساله را مطرح کرد که وظيفه ما چيست؟

۱- با هر خبر حاشيه اي در جريان هاي همسو و انحرافات رسانه اي قرار نگيريم گاهي اوقات شايعات و اخبار مي خواهند ما را از هدف دور کنند.

۲- تحريم هاي جديد آمريکا کاستا ۲۰۱۷ را جدي بگيريم.

۳- آقاي ترامپ به تنهايي نمي تواند نقض عهد کند سياست کنگره و استعمار براين بوده است.

۴- به جاي نام بردن از اشخاص جريانات و بلوک غرب و آمريکا را در اذهان قرار دهيم.

۵- تحت تاثير حاشيه صحبت اخير "خليج عربي" قرار نگيريم و هر روز واقع بينيمان را نسبت به دشمنان واقعي نظام و مردم عميق تر کنيم.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۱۵:۴۲

1 Jan 2020