۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۳۱۸۸۶
کلار گزارش مي دهد

عرضه نان بي کيفيت در بروجن اعتراض مردم را برانگيخت/فرماندار: با نانوايي هاي متخلف برخورد مي کنيم

فرماندار بروجن با بيان اين که اخيرا سه نانوايي در بروجن که نان آنها از کيفيت خوبي برخوردار نبود تذکر گرفتند، گفت: شهروندان اگر شاهد تخلف نانوايي بودند مصداقي به ما اعلام کنند تا بازرسان براي برخورد اقدام نمايند.
عرضه نان بي کيفيت در بروجن اعتراض مردم را برانگيخت/فرماندار: با نانوايي هاي متخلف برخورد مي کنيم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، پخت و توزيع نان بي کيفيت در برخي از نانوايي‌هاي شهر بروجن نارضايتي جمعي از شهروندان اين شهر را برانگيخته است.

يکي از شهروندان بروجني ضمن تاکيد بر اين که توجه و نظارت بر پخت نان با کيفيت و عرضه آن به مردم يک امر ضروري است، مي گويد: جويدن نان بعضي از نانوايي ها به سختي انجام مي شود و قابل بلعيدن نيست؛ فقط مي توان آن را به شکل تازه خوري مصرف کرد.

محمود احمدي با بيان اين که آرد مورد نياز نانوايان کيفيت خوبي ندارد، افزود: نان هايي که ما از نانوايي تهيه مي کنيم شبيه لاستيک مي ماند؛ چند ساعتي که از پخت آن بگذرد ديگر قابل مصرف کردن نيست.

او برايمان گفت: تعدادي از نانوايي‌ها از حجم نان کم مي‌کنند و نان سوخته و خمير تحويل مردم مي‌دهند که اين مسئله سبب بيشتر شدن دور‌ ريز نان مي شود.

وي با اشاره به اينکه نان سالم و باکيفيت در حفظ سلامت جامعه نقش بسيار موثري دارد، افزود: پايين بودن کيفيت نان علاوه بر هدر رفت هزينه در خريد آن سلامت تغذيه اي مردم را نيز به مخاطره مي اندازد.

منوچهر کريمي ديگر شهروند بروجني ضمن ابراز گلايه از بي کيفيت بودن نان در برخي نانوايي هاي شهر بروجن، مي افزايد: تقاضا داريم ناظران و مسئولان اين بي‎‎کيفيتي‌ها را رصد و با متخلفان برخورد کنند.

کريمي با بيان اين که عرضه‌ نان سالم و با کيفيت در حفظ سلامت جامعه نقش بسيار موثري دارد، مي گويد: مسئولان بايد چاره‌اي براي نان‌هاي بي‌کيفيتي که مردم در سفره مي‌گذارند بينديشند.

در پي اعتراض به عرضه نان بي کيفيت در بروجن به سراغ يکي از نانوايان اين شهر رفتيم.

آرد سست و بي کيفيت است

نانواي بروجني به خبرنگار کلار، گفت: آردي که در اختيار ما قرار مي گيرد سست است از کيفيت خوبي برخوردار نيست؛ مجبوريم با نمک و سفت گرفتن خمير کيفيت نان را بهتر کنيم.

وي گفت: آرد بعد از آسياب بلا فاصله در بين نانوايي ها توزيع مي شود در حالي که براي بهتر شدن کيفيت بايد براي مدتي در انبار بخوابد و سپس در اختيار نانوايي ها قرار بگيرد.

اين نانواي بروجني افزود: بعضي از نانوايي ها خمير را استراحت نمي دهند و مايع کمتر استفاده مي کنند که در نتيجه باعث خراب شدن نان مي شود.

وي با تاکيد بر اين که نبايد براي بهتر شدن کيفيت نان از قرص يا پودرهاي شيمايي استفاده کرد، گفت: نانوايان براي افزايش کيفيت نان بايد مايع بيشتري استفاده کنند و به خمير استراحت دهند.

با نانوايي هاي متخلف برخورد مي کنيم

سيد سيف ا... فياضي فرماندار بروجن در همين خصوص به خبرنگار کلار، گفت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت دائما از نانوايي هاي سطح شهر سرکشي مي کنند و به نانوايي هاي متخلف تذکر مي دهند.

وي با بيان اين که اخيرا سه نانوايي در بروجن که نان آنها از کيفيت خوبي برخوردار نبود تذکر گرفتند، گفت: شهروندان اگر شاهد تخلف نانوايي بودند مصداقي به ما اعلام کنند تا بازرسان براي برخورد اقدام نمايند.

فياضي ضمن بيان اين که گفته ايم نانوايي هايي که نان آنها از کيفيت خوبي برخوردار باشد تشويق مي کنيم، افزود: شهروندان مي توانند اعتراض خود را در تماس با سامانه ۱۲۴ مصداقي اعلام کنند تا بازرسان براي برخورد سريعا اقدام کنند.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۶:۰۷

29 Dec 2019