۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۲۹۸۱۶

نگاهی به نتایج ایرانی‌ها/ از اشک مادر تیرانداز تا پنچری چرخ‌ها

نخستین روز از مسابقات سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک در شرایطی سپری شد که تعدادی از اعضای کاروان ایران از دور رقابت ها کنار رفتند و تنها یک عنوان ششمی نصیب تیرانداز کشورمان شد.
نگاهی به نتایج ایرانی‌ها/ از اشک مادر تیرانداز تا پنچری چرخ‌ها
به گزارش جهانبین نیوز؛ نخستین روز از مسابقات سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک برزیل در حالی روز شنبه ۱۶ مردادماه پیگیری شد که شاهد رقابت نمایندگان ایران در رشته‌های دوچرخه‌سواری استقامت جاده، تیراندازی بانوان، قایقرانی روئینگ و پینگ‌پنگ بازان کشورمان با رقبای جهانی خود بودیم.

اشک‌های احمدی در فینال تیراندازی و حذف خدمتی
اولین روز از مسابقات تیراندازی با حضور الهه احمدی و نجمه خدمتی دو نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر پیگیری شد، مسابقه‌ای که برای همه مهم و حساس بود. حساسیت این بازی به حدی بود که توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد را به این سالن کشاند.

الهه احمدی تیرانداز شایسته ایران در دومین حضور خود در این رقابت‌ها با ایستادن در رده چهارم دور مقدماتی، جواز حضور در مرحله فینال را کسب کرد.

نجمه خدمتی ۲۰ ساله در این دور تیرهای خود را در زمانی زودتر از رقبا به هدف زد و نتوانست به مرحله فینال راه یابد. خدمتی در روزهای آینده در ماده دیگری از تفنگ مسابقه دارد، اما الهه احمدی در فینال با وجود شایستگی‌هایش تنها با امتیاز اندکی عنوان ششم دوره قبل خود را در المپیک تکرار کرد و در حالی که از مصائب و مشکلاتش و ندیدن فرزندش در چند ماه اخیر می‌گفت، با چشمانی اشکبار رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل را ترک کرد.

در این ماده که اولین مسابقه المپیک برای توزیع مدال بود، تیرانداز آمریکایی نخستین مدال رقابت‌ها و اولین مدال طلای کشور خود را کسب کرد.

در پایان این دیدارها الهه احمدی به خبرنگاران گفت: به حقم در المپیک نرسیدم، خستگی به تنم ماند. سطح این رقابت‌ها با حضور قهرمانان جهان بسیار بالا بود. ماه‌ها تلاشم و دوری از فرزندم برای کسب موفقیت در این رقابت‌ها نتیجه نداد.

حذف هر سه رکابزن ایران در ریو/ اخبار ضد و نقیض مسئولین!
در اولین روز از رقابت‌های المپیک شاهد برگزاری مسابقات در بخش دوچرخه‌سواری استقامت جاده مردان بودیم. مسابقات این بخش با حضور ۱۴۴ رکابزن برتر جهان از ۶۱ کشور در مسیر سخت ۲۴۰ کیلومتری جاده‌های ریو بودیم. مسابقه‌ای که بیش از ۶ ساعت طول کشید. در این مسابقه ابتدا قادر میزبانی ۴۰ ساله با سابقه یک بار حضور در المپیک در نیمه راه دچار حادثه بدی شد و به همین دلیل از دور مسابقات کنار رفت. سپس صمد پورسیدی در اولین تجربه المپیکی‌اش به عنوان دومین رکابزن ایران در نیمه راه باز ماند و در نهایت آروین معظمی گودرزی به عنوان جوان‌ترین دوچرخه‌سوار ایران در المپیک برزیل نتوانست به خط پایان برسد.

به این ترتیب دوچرخه‌سواری همچون ادوار گذشته در بخش استقامت جاده نتیجه درخورتوجهی را کسب نکرد و باز هم رکابزنان از خط پایان المپیک نگذشتند. در این ماده رکابزن کشور بلژیک با زمان ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه و ۵ ثانیه مدال طلا را از آن خود کرد.

این اتفاق درحالی رخ داد که وضعیت پورسیدی و معظمی در نیمه راه مشخص نبود. سایت فدراسیون دوچرخه‌سواری از حذف رکابزنان خبر می‌داد و رئیس فدراسیون از ادامه مسابقات آنها می‌گفت!

قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پایان این مسابقات ناکامی ورزشکارانش را به دلیل عدم تمرین بر روی سنگفرش‌ها خواند و گفت: رکابزنان ما تمرینی روی سنگفرش نداشتند و در میدانی به رقابت با رقبا پرداختند که حریفان از آنها قدرتر و امکاناتشان بهتر بود.

حادثه رخ‌داده برای قادر میزبانی رکابزن ایران، حضور وی را در مسابقه تایم‌تریل انفرادی هم در هاله ابهام فرو برده است و باید منتظر ماند و دید آیا وی می‌تواند در این ماده برای ایران پا بزند یا خیر.

پرونده پینگ‌پنگ‌بازان با حذف هر سه نماینده ایران بسته شد
در مسابقات تنیس روی میز، ایران سه نماینده خود را در روز اول به مصاف حریفان فرستاد. نیما عالمیان پینگ‌پنگ‌باز شایسته ایران در دور اول موفق به کسب برتری برابر حریفی از آمریکا شد و با این پیروزی به مرحله بعد صعود کرد.

وی در این مرحله برابر رقیب رمانیایی خود رقابت سنگینی داشت، اما در نهایت مغلوب از گردونه رقابت‌ها حذف گردید. پیش از وی نوشاد عالمیان برادر وی هم در دیدار نخست برابر حریف اسلونی مغلوب شد تا دومین برادران ایران در تاریخ بازی‌های المپیک به کار خود در این دیدارها پایان بدهند.

ندا شهسواری بانوی پینگ‌پنگ‌باز ایران هم در مسابقه خود برابر نماینده بلاروس قرار گرفت، اما در این دیدار شکست خورد.

مربی بعد از مسابقه شاگردش به سالن رسید
رقابت‌های ندا شهسواری پینگ‌پنگ‌باز ایران در بازی‌های المپیک ریو در حالی دنبال شد که مربی وی بعد از رقابتش به ریو رسید. پس از انتقاد از عدم حضور سیما لیموچی مربی اختصاصی شهسواری برای همراهی‌اش در المپیک، به دستور وزارت ورزش و ریاست‌جمهوری این مربی راهی ریو شد، اما معطلی در فرودگاه امارات باعث شد تا وی بعد از مسابقه شاگردش به سالن مسابقات برسد.

بانوی پاروزن ایران راهی جدول شانس مجدد شد
مهسا جاور پاروزن ایران در اولین حضورش در رقابت‌های المپیک در گروه ب با ۵ قایقران مطرح قاره‌های آمریکا، اروپا و آسیا مسابقه داد، رقابتی که بسیار سخت و نفس‌گیر بود. وی در این مسابقه در رده چهارم ایستاد و به جدول شانس مجدد راه یافت تا امروز یکشنبه شانس خود را برای راهیابی به مراحل بالاتر امتحان کند.

قایقرانی ایران یک نماینده دیگر در المپیک دارد. عادل مجللی که در فاصله کمتر از یک هفته قبل از بازی‌های المپیک برزیل جواز حضور در این دیدارها را کسب کرده هنوز راهی ریو نشده است.

دیدار مسئولان ایران با مسئولان جهانی/حضور مقامات در رقابت‌ها
در اولین روز از رقابت‌های المپیک برزیل شاهد حضور بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد و توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در سالن رقابت‌های تیراندازی بودیم. در حاشیه حضور این دو مقام عالیرتبه، هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران و مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان با این دو ملاقات و گفتگو کردند.

همین‌طور رئیس فدراسیون تیراندازی ایران در حاشیه این مسابقات با اولگاریو رئیس جهانی فدراسیون دیدار کرد.

از نکات جالب توجه در اولین روز رقابت‌های المپیک برزیل می‌توان به حضور جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا در مسابقات دوچرخه‌سواری اشاره کرد. جان‌کری پیش از شروع رقابت‌های این رشته با حضور در خط استارت با برخی از رکابزنان مطرح دنیا از جمله دارنده مدال طلای المپیک لندن خوش و بش کرد.

ورود وزنه‌برداران و اولین تمرین
گروه اول ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران روز گذشته وارد دهکده بازی‌های المپیک برزیل شدند. کیانوش رستمی، سهراب مرادی و علی هاشمی به همراه مربیان خود وارد ریو شده و اولین جلسه تمرین خود را برگزار کردند.

ادامه ناامنی‌ها در ریو
در اولین روز از رقابت‌های المپیک برزیل شاهد ادامه ناامنی‌ها در سطح شهر ریو بودیم. در این روز در نزدیکی پیست دوچرخه‌سواری صدای انفجاری شنیده شد اما در نهایت مسئولان اعلام کردند موضوع کنترل شده و صدای بمب صوتی بوده است.

یک بسته مشکوک در مسابقات والیبال ساحلی در کوپاکابانا باعث شد اطراف این محل بازرسی و مسئولان تدابیر امنیتی خود را در این مکان بیشتر کنند.

شلیک به یکی از چادرهای مرکز رسانه‌ها در استادیوم اسب‌سواری نیز باعث شد تا مسئولان برزیلی به رسانه‌ها اعلام کنند که در این خصوص به آنها توضیح خواهند داد. همین‌طور در این روز شاهد کشته شدن دو برزیلی در جریان یک اتفاق تیراندازی بودیم.

پیش از این زهرا نعمتی پرچم‌دار ایران در مسابقات رشته تیراندازی با کمان حاضر شده بود. وی که قبل از افتتاحیه این رقابت‌ها در دور مقدماتی و تعیین رنکینگ به مصاف رقبای خود رفته بود، در این رده در مکان چهل و نهم ایستاد و قرار است در روزهای آینده در مرحله حذفی به مسابقه خود ادامه دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۲:۴۴

1 Jan 2020