۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۳۹۷۶
معاون وزیر اقتصاد:

راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان بر اساس قانون/ عدم بررسی حساب‌ بانکی مردم

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امکان انصراف از دریافت یارانه نقدی تا پایان سال ادامه دارد.
راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان بر اساس قانون/ عدم بررسی حساب‌ بانکی مردم
به گزارش جهانبین نیوز، شاپور محمدی در حاشیه اولین جلسه بهبود فضای کسب و کار با فعالان بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که وضعیت بازار ارز چگونه خواهد بود، افزود: هرچند این امکان وجود دارد که نرخ ارز نوساناتی داشته باشد ولی هدف کلی دولت نزدیک کردن نرخ دلار در بازار آزاد به نرخ آن در بودجه است.

کسب رتبه ۱۵۲ در فضای کسب و کار
محمدی رتبه ایران در فضای کسب و کار را ۱۵۲ اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۲۰۱۴ کسب شده در حالی که رتبه ایران در سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۴۶ بوده است.

انصراف از یارانه تا پایان سال ادامه دارد
معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی در خصوص ایجاد هزینه اضافی برای دولت با اجرای طرح ثبت نام یارانه، گفت: دولت با اجرای این طرح خواستار تعامل مناسب با مردم بود و مردم خود تشخیص می دهند که نیازمند هستند یا خیر، ضمن آنکه زمان انصراف از یارانه تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

وی با بیان آنکه دولت در چارچوب قانون درخصوص هدفمندسازی یارانه ها عمل می کند، اظهار داشت: براساس تکالیف قانون، راستی آزمایی انجام می شود ضمن آنکه شیوه اجرای این امر نیز در متن قانون آمده اما اصل به اعتماد مردم است ولی اجرای قوانین نیز مهم هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا حذف غیرنیازمندان براساس آمار اعلامی ۱۰ میلیون نفر شناسایی شده انجام می شود یا نه، گفت: عدد ثابتی مدنظر دولت برای حذف یارانه بگیران وجود ندارد اما به هر میزان که دولت منابع تحصیل کند، امکانات بیشتری را به مردم ارایه خواهد کرد.

به هیچ وجه حساب های بانکی مردم بررسی نمی شود
محمدی تاکید کرد: در راستای هدفمندی یارانه ها، به هیچ وجه احتمال ورود به حساب های بانکی افراد وجود ندارد، ضمن آنکه به اطلاعات اقتصادی افراد وارد نمی شویم اما راستی آزمایی را براساس قانون انجام می دهیم.

انتهای پیام/ خ ز/
مرجع : الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۲:۲۶

3 Jan 2020