۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۳۵۹۳۶
عضو هيات مديره انجمن زيست شناسي ايران در شهرکرد

ايران کشوری غني به لحاظ گونه‌هاي جانوري است

عضو هيات مديره انجمن زيست شناسي ايران گفت: کشور ايران، کشوری وسيع و غني از لحاظ گونه هاي مختلف جانوري است که اين تنوع گونه هاي جانوري نياز به تحقيق و پژوهش و ثبت دارد.
ايران کشوری غني به لحاظ گونه‌هاي جانوري است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، سومين کنفرانس ملي علوم جانوري به همت گروه علوم جانوري دانشگاه شهرکرد و انجمن زيست شناسي ايران، با هدف معرفي علوم جانوري، تعامل محققان و استفاده از دستاورد تحقيقات و تجربيات پژوهشگران، با حضور دکتر مهران عربي معاون پژوهشي دانشگاه شهرکرد، دکتر حميدرضا عزيزي معاون فرهنگي دانشگاه شهرکرد، دکتر عليرضا ساري عضو هيات مديره انجمن زيست شناسي ايران و استاد دانشگاه تهران، دکتر شهربانو عريان استاد دانشگاه خوارزمي و جمعي ديگر از اساتيد، پژوهشگران و دانشجويان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

دکتر مهران عربي معاون پژوهشي دانشگاه شهرکرد و دبير همايش در افتتاحيه اين کنفرانس، ضمن خير مقدم به همه شرکت کنندگان و بخصوص پيشکسوتان زيست شناسي طي سخناني گفت: دانشگاه شهرکرد در سال ۱۳۵۶ با عنوان دانشکده دامپروري تاسيس شد و تاکنون پيشرفت زيادي داشته است و امروز در زمره دانشگاه هاي يک درصد برتر دنيا قرار گرفته است.

دبير سومين کنفرانس ملي علوم جانوري در بخش ديگري از سخنانش گفت: اين کنفرانس براي رفع فاصله آموزشي دانشگاه ها و محققين و تبيين و انتشار يافته هاي علمي برگزار شده است.

دکترعلي رضا ساري، استاد دانشگاه تهران و عضو هيات مديره انجمن زيست شناسي ايران، نيز در اين کنفرانس، طي سخناني ضمن ابراز خوشوقتي از حضور در استان چهارمحال و بختياري و ديدار با اساتيد و دانشجويان در دانشگاه شهرکرد گفت: کشور ايران يک کشور وسيع و غني از لحاظ گونه هاي مختلف جانوري است که اين تنوع گونه هاي جانوري نياز به تحقيق و پژوهش و ثبت دارد.

لازم به ذکر است؛ ۲۳۲ مقاله به دبيرخانه اين کنفرانس ارسال شده است که از ميان آنها ۱۳۵ مقاله پذيرفته شده است و از اين تعداد، ۱۲۰مقاله به صورت پوستر و ۱۵ مقاله بصورت شفاهي ارائه مي گردد و خلاصه مقالات به صورت کتابچه جمع آوري و منتشر مي شود.

گفتني است؛ کنفرانس ملي علوم جانوري در محورهاي فيزيولوژي جانوري، بيوسيستماتيک جانوري و تکوين جانوري، به مدت دو روز با ارائه مقاله، پوستر و برنامه هاي جانبي ديگر برگزار مي شود.

انتهاي پيام1026ج /920م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۸:۲۹

14 Jan 2020