۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۲۶۹۳۶
وال استریت ژورنال:

صادرات نفت ایران به اروپا آغاز می شود

با لغو تحریم‌ها انتظار می‌رود در ماه‌های پیش‌رو ایران روزانه ۵۰۰هزار بشکه نفت صادر کند و در روندی تدریجی میزان صادرات نفتی ایران به یک میلیون بشکه در روز برسد.
صادرات نفت ایران به اروپا آغاز می شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیـوز، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با عنوان "آغاز فروش نفت ایران به اروپا" نوشت: احتمال دارد صادرات نفت خام ایران به کشورهای اتحادیه اروپا از ابتدای ماه فوریه آغاز شود.

این روزنامه به نقل از برخی مقام‌های ایرانی که نام آن‌ها فاش نشد، نوشت که شرکت ملی نفت ایران خود را برای صادرات دست‌کم یک میلیون بشکه نفت خام به بنادر دریای مدیترانه آماده کرده است. این اولین صادرات نفت خام ایران به بازارهای اروپایی بعد از لغو تحریم‌ها خواهد بود.

وال استریت ژورنال افزود: با لغو تحریم‌ها انتظار می‌رود در ماه‌های پیش‌رو ایران روزانه ۵۰۰هزار بشکه نفت صادر کند و در روندی تدریجی میزان صادرات نفتی ایران به یک میلیون بشکه در روز برسد.

مقام‌های ایرانی هنوز به شکل ‌رسمی اعلام نکردند که اولین خریداران اروپایی نفت ایران بعد از لغو تحریم‌ها چه کشورهایی‌اند و اولین محموله نفتی عازم بنادر کدام کشور اتحادیه اروپا خواهد شد.

با این ‌حال پیش از این برخی مسئولان ایران اعلام کردند که اسپانیا، ایتالیا، یونان و فرانسه از گزینه‌های احتمالی برای صادرات نفت‌اند. تمامی این کشورها پیش از تحریم‌های بین المللی علیه ایران، از خریداران نفت خام این کشور بودند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۴۸:۳۳

8 Mar 2020