۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۲۲۹۷۶
معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان:

با احياء صنايع دستي منسوخ شده در دهستان موگويي و منطقه سرخون به درآمدزائي کمک مي شود

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان گفت: با توزيع مواد اوليه در بين هنرمندان و صنعتگران دهستان موگويي و منطقه سرخون از توابع شهرستان کيار، سعي شده بيشتر به هنر هاي منسوخ شده آن منطقه پرداخته شود تا با احياء آنها بتوانيم به توليد و درآمدزائي کمک کنيم.
با احياء صنايع دستي منسوخ شده در دهستان موگويي و منطقه سرخون به درآمدزائي کمک مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، مهرداد رئيسي معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان چهارمحال و بختياري، به مناسبت روز صنايع دستي ازاقدامات استاني در خصوص توليد کار، سرمايه گذاري و درآمدزائي خبر داد و اظهارکرد: يکي از ويژگي هاي بخش صنايع دستي توليدکار، ارزان قيمت است زيرا نيازبه سرمايه گذاري ندارد.

وي افزود: صنايع دستي و هنرهاي سنتي دراستان تسهيلات ارزان قيمت به افراد داده تا بتوانند براي خود درآمدزائي کنند.

ريسي در خصوص اقداماتي انجام شده در مناطق محروم براي کمک به رشد، توليد و جلوگيري از مهاجرت به شهرها، بيان کرد: براي ايجاد اشتغال داخلي، صنايع دستي اين اداره اقدام به خريد هنرهاي دستي هنرمندان مناطق محروم کرده است که با آموزش و بالا بردن کيفيت صنايع دستي، تعاوني آن محصولات را از افراد خريداري نموده و در شهرها و فروشگاه عرضه مي کند.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان چهارمحال وبختياري با اشاره به برنامه هاي در نظر گرفته شده در دهستان موگويي و منطقه سرخون از توابع شهرستان کيار، گفت: با توزيع مواد اوليه در بين هنرمندان و صنعتگران اين مناطق سعي شده بيشتر به هنر هاي منسوخ شده آن منطقه پرداخته شود تا با احياء آنها بتوانيم به توليد و درآمدزائي کمک کنيم.

وي ادامه داد: با اين برنامه ريزي در بخش ميانکوه بين ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفرايجاد شغل و درآمد شده است.

ريسي با اشاره به صنايع دستي مردم روستاي موگويي گفت: صنايع دستي عشاير بافت چغا و گليم است که در اين زمينه تغييرات و اقدامات خوبي انجام شده و تا حدودي مشکل بيکاري را حل کرده است.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان با تاکيد بر اينکه اگر کسي بخواهد شغل ايجاد کند نياز به تکنولوژي خاص و سرمايه گرانقيمت ندارد، گفت: مي توان براي ايجاد شغل با يادگيري حرفه يا هنري امرار معاش کرد و نبايد فقط به دنبال کارهاي پشت ميزي و يا سرمايه هاي کلان باشيم بلکه با فراگيري مهارت مي توانيم براي خود شغل و درآمد توليد کنيم.



انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۴:۵۵

27 Dec 2019