۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۱۷۱۲۵
رئيس تبليغات اسلامي شهرستان اردل:

عصر امام صادق (ع) عصر جنبش علمي بود

در عصر امام صادق(ع) عصر جنبش علمي و گفت وگوي تمدن ها بود و لازم است تا جوانان ما با تاسي از اين امام همام برای دانش افزايي و توليد علم لحظه اي درنگ نکنند.
عصر امام صادق (ع) عصر جنبش علمي بود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام سيد حسن چراغي در گفت وگو با خبرنگار هفت چشمه اظهار داشت: زمان امامت امام صادق (ع) دوران انقلاب فکري و فرهنگي ملل و اقوام گوناگون بود که آن حضرت به واسطه علم و دانش خود به ترويج و نشر دين اسلام پرداخت.

چراغي تصريح کرد: زمان امامت امام صادق (ع) قومي بود به نام زندقه که منکر اسلام، خدا و دين بود و مورد حمايت خلافت بني‌عباس بود. امام صادق (ع) به مقابله با اعتقادات اين قوم پرداخته و با آنان مبارزه ‌کرد.

وي با بيان اينکه امام جعفرصادق (ع) سجاياي رفتاري فراواني داشتند که اين فضايل باعث شده بود مورد اعتماد و اطمينان مردم مسلمان آن زمان واقع شود، اظهار داشت: امام صادق (ع) چنان شخصيت علمي و معنوي فراواني داشت که مورد تقدير و تحسين بسياري از عالمان و دانشمندان مشهور عصر خود بود.

چراغي در پايان گفت: جوانان بايد علم و دانش امام صادق را فرا گرفته و فرهنگ ديني و اسلامي مکتب تشيع را در فرهنگ خود لحاظ کرده و در انتقال آن به نسل‌هاي آينده بکوشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۷:۰۸

12 Jan 2020