۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۰۱۶۵
در هفته دولت امسال صورت مي گيرد/

کلنگ زني و افتتاح بيش از ۵۰ پروژه در شهرستان لردگان

فرماندار شهرستان لردگان از بهره برداري ۴۵ پروژه با اعتباري بالغ بر۳۸ ميليارد تومان و ۸ پروژه کلنگزني با اعتباري بالغ بر ۲ ميليارد تومان در هفته دولت امسال در شهرستان لردگان خبر داد.
کلنگ زني و افتتاح بيش از ۵۰ پروژه در شهرستان لردگان
برهان حسين پور فرماندار شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان انقلاب، امام شهدا و بويژه شهداي دولت، شهيد رجايي و شهيد باهنر و تبريک آغازهفته دولت به مردم شريف شهرستان لردگان گفت: در هفته دولت سال جاري، پروژه‌هاي متعددي در حوزه‌هاي راه و شهرسازي، برق، احداث فضاي آموزشي، احداث خانه بهداشت، گازرساني، افتتاح طرح‌هاي هادي روستايي و طرح‌هاي گوناگوني در زمينه‌هاي كشاورزي و صنعتي مورد افتتاح يا كلنگ‌زني قرار مي‌گيرند.

حسين پور آقائي افزود: خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي در سطح شهرستان لردگان کارها و پروژه هاي بسيار بزرگي اجرا شده است و در تمامي زمينه ها شاهد پيشرفت و آباداني بوده ايم که همه آنچه که امروز داريم به برکت خون شهدا مي باشد.

وي گفت: ما بايد امروزه با حفظ ارزش هاي ايراني و اسلامي و پاسداشت از دين نگذاريم خون اين شهيدان بزرگوار پايمال شوند.

حسين پور افزود: قبل از انقلاب در زمينه راه، گاز، آبرساني، برق رساني و .... در سطح شهرستان لردگان کاري صورت نگرفته بود اما امروز در دوردست ترين روستاهاي شهرستان ما از امکانات لازم جهت گذارند زندگي برخوردار هستند که وجود اين همه نعمت ما را بر آن مي دارد تا قدردان نظام و دولتها باشيم.

فرماندار شهرستان لردگان بيان داشت: امسال هم در هفته دولت پروژه هاي بسيار مهمي در سطح شهرستان کلنگ زني و افتتاح خواهد شد که از جمله اين پروژه ها مي توان به افتتاح طرح هاي هادي روستايي، افتتاح طرح هاي آبياري مزارع، افتتاح سالن هاي ورزشي، افتتاح خانه هاي بهداشت و... با اعتباري بالغ بر۳۸ ميليارد تومان و کلنگ زني مسکن هاي مددجوئي، برقرساني به روستاها، نصب تجهيزات و اتوماسيون شبکه هاي توزيع نيرو و ...با اعتباري بالغ بر ۲ ميليارد تومان اشاره نمود.

حسين پور در حوزه آب و فاضلاب روستايي گفت: با عنايت به مشكلات عديده‌اي كه در حوزه آب و فاضلاب روستايي وجود داشته در طي سال‌هاي اخير نگاه ويژه‌اي به اين حوزه از طرف دولتمردان تدبير و اميد شده و بالغ بر ۴۵ ميليارد تومان در اين حوزه جهت احداث مجتمع‌هاي آبرساني در بخشهاي مختلف شهرستان اعتبار درنظر گرفته شده است.

وي با اشاره به اين پروژه ها گفت: پروژه‌هاي تامين آب روستاهاي پشتکوه فلارد با اعتبار ۵/۸ ميليارد تومان با پوشش ۳۵ روستا، تامين آب منطقه اوره با اعتباري بالغ بر ۴ميليارد و سيصد ميليون تومان وپيشرفت فيزيکي ۹۰درصد که با بهره‌برداري از اين پروژه ۲۲روستاي منطقه كه قبلا براي آنها آبرساني سيار صورت مي‌پذيرفت ازنعمت آب آشاميدني سالم برخوردار خواهند شد ، پروژه تامين آب شرب مجتمع خانميرزا که تا کنون بالغ بر ۷ ميليارد تومان هزينه شده و پيشرفت فيزيکي اين پروژه ۴۰ درصد بوده و با بهره‌برداري مشکل آب بخش مذکور با ۳۵ روستا با جمعيتي ۵۵ هزار نفر مرتفع مي‌گردد .

وي افزود: شاخص بهره‌مندي آب روستايي شهرستان لردگان در حال حاضر ۶۴ درصد مي‌باشد که قبل از اين ۴۸ درصد بوده و از ۹۰ روستا با جمعيت ۳۰ هزار نفر در ابتداي دولت تدبير و اميد که بصورت سيار آبرساني مي‌شد به ۴۲ روستا به جمعيت ۱۱ هزار نفر رسيده است .

درپايان برهان حسين پور فرماندار شهرستان لردگان گفت: اعتبارات مصوب شهرستان لردگان در سال جاري در قسمت تملك دارايي هاي سرمايه‌اي استاني و اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور حدود ۴۳ ميليارد تومان مي‌باشد که سهم نسبي شهرستان بيش از ۱۷ درصد بوده است.

شهرستان‌ لردگان از نظر جمعيت و مساحت دومين شهرستان استان است، حدود ۲۳۰هزار نفر جمعيت، ۵ بخش، ۵ شهر و ۳۶۰ روستا است همچنين داراي ۵ بخشداري و اخيرا در دولت تدبير و اميد به جايگاه فرمانداري درجه ۱ ارتقاء پيدا کرد.

انتهاي پيام/۶۳۰ ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۱:۴۷

27 Dec 2019