۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۲۵۱۳۵

14 ساعت امداد رساني بي وقفه نجاتگران هلال احمر کوهرنگ جان يک نفر را نجات داد

نجاتگران جمعيت هلال احمر شهرستان کوهرنگ با تلاش 14 ساعت جان جوان 35 ساله را نجات دادند.
14 ساعت امداد رساني بي وقفه نجاتگران هلال احمر کوهرنگ جان يک نفر را نجات داد
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، 14 ساعت تلاش بي قفه و مداوم براي جوان 35 ساله اي که در عمق 80 متري زمين در غاري 150 متري  سقوط کرده بود به ثمر نشست و جان يک هم وطن را نجات داد.

معاون جمعيت هلال احمر شهرستان کوهرنگ گفت: طي تماس تلفني از سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان مبني بر سقوط يه فرد به درون غار 80 متري بلافاصله تيم امداد کوهستان جمعيت هلال احمر به محل حادثه اعزام شد.
 
بيژن طاهري افزود: تيم امداد کوهستان کوهرنگ به محض وقوع حادثه و اطلاع از محل واقع  متشکل از 10 نفر در دو اکيپ بهمراه کلانتري چلگرد و اورژانس 115 به محل مورد نظر در دشت لاله کوهرنگ در 15 کيلومتري شهر چلگرد مرکز شهرستان اعزام شدند.
 
اين نجاتگران هلال احمر با تجهيزات غارنوردي، بدون فوت وقت از ساعت 5 عصر امداد رساني خود را آغاز کردند.
 
در ارزيابي اوليه مشاهده شد که جواني 35 ساله در عمق 80 متري درون غار محبوس شده است و از ناحيه ستون فقرات گردن آسيب ديده و دست و دنده هاي وي بشدت آسيب ديده است.
 
عمليات با بستن کارگاه آغاز شد دو نفر از تيم امداد کوهستان به درون غار حرکت کردند پس از طي 30 دقيقه به محل سقوط اين فرد رسيدند بارش شديد باران عمليات را بسيار سخت و کند مي کرد اقدامات کمکهاي اوليه انجام شد.

اما تنگ بودن دهانه و مسير غار، کار انتقال و عمليات امداد رساني را با مشکل مواجه کرد.
 
از آنجايي که درون غار امکان ارتباط  تلفني حتي از طريق بيسيم وجود نداشت به سبک سنتي و با صداي بلند با نجاتگران بيرون از غار ارتباط برقرار مي شد.
 
هر لحظه و دقيقه و ساعت که مي گذشت توان نجاتگران درون غار کمتر مي شد و انرژي آنها تحليل مي رفت اما استقامت مثال زدني اين نجاگران بر همه مشکلات موجود چيره گشت.

کار امداد به واسطه نبود ارتباط کلامي و بارش باران سخت و سخت تر مي شد نهايتا با تلاش زياد نجاتگران درون غار و پشتيباني نجاتگران بيروني مصدوم که وزن 80 کيلوگرمي داشت 20 متر به بالا انتقال داده شد.
 
نجاتگران تا ساعت 1 نيمه شب همچنان مشغول عمليات نجات بودند و تلاش نجاتگران ستودني.
 
ناراحتي خانواده مصدوم و وظيفه انساني  نجاتگران را به ادامه کار وا داشت اکيپ سوم تيم کوهستان به همراه غارنوردان حرفه اي از جمعيت هلال احمر استان ساعت 4 صبح به محل مورد نظر رسيد و طي يک عمليات اصولي و ايمن مصدوم را ساعت 7 و 2 دقيقه صبح پس از 14 ساعت عمليات سخت و طاقت فرسا با موفقيت از غار خارج کردند بعد از درمان اوليه توسط اورژانس به مرکز درماني چلگرد انتقال يافت.
 

انتهاي پيام1020ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۵:۳۲

8 Feb 2020