۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۳۳۰۵۵
امام جمعه شلمزار:

جشن پيروزي انقلاب عامل وحدت مردم و مسئولان باشد/ ترامپ در حال آشکار سازي چهره واقعي آمريکا

امام جمعه شلمزار از همه ي مردم و مسئولان خواست در پيشبرد اهداف دين و قانون قرآن را ملاک عمل قرار دهند و از تفرقه و نفاق پرهيز کنند.
جشن پيروزي انقلاب عامل وحدت مردم و مسئولان باشد/ ترامپ در حال آشکار سازي چهره واقعي آمريکا
گزارش جهانبین به نقل از کيار بيدار: حجت الاسلام سلطانزاده در خطبه اول نماز جمعه شلمزار با اشاره به آيه ۶۳سوره مبارکه اسراء گفت: خداوند بزرگ در قرآن کريم خطاب به شيطان رجيم مي فرمايد:قَالَ اذْهَبْ فَمَن تَبِعَكَ مِنْهُمْ فَإِنَّ جَهَنَّمَ جَزَاؤُكُمْ جَزَاءً مَّوْفُورًا)ﺧﺪﺍ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺑﺮﻭ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺗﻮ ﺭﺍ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻛﻨﺪ ، ﻗﻄﻌﺎ ﺩﻭﺯﺥ ﻛﻴﻔﺮﺗﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ، ﻛﻴﻔﺮﻯ ﺳﺨﺖ ﻭ ﻛﺎﻣﻞ .(۶۳))
وي در ادامه افزود: يکي از راه هاي نفوذ شيطان به روح و روان انسان موسيقي و غنا است و اول شيطان از طريق شنيدن و راه گوش نفوذ مي کند و سپس عده اي با اين شعار که جامعه نياز به شادي دارد راه جولان شيطان را هموار مي کنند.
حجت الاسلام سلطانزاده با اشاره به اين نکته که ما نمي گوييم موسيقي حرام است بلکه حرفمان اين است که هر موسيقي نبايد مورد توجه و حمايت مسئولان قرار گيرد، بايد موسيقي هاي خوب و مورد تائيد، قاريان قرآن مورد توجه و حمايت باشند.
وي افزود: کمتر خانواده اي را مي شناسيم که قاري قرآن داشته باشد و دچار افسردگي باشد يا درگير مسائل حاد اجتماعي باشد اما چه بسيارند کساني که با وجود موسيقي هاي مختلف اما آرامشي ندارند.
وي به سخنان مقام معظم رهبري اشاره کرد و افزود: سرودهاي انقلابي بخوانيد سرودهايي که باعث ايجاد انگيزه در بين مردم شد نه موجب لهو و لعب و صوت قرآن را در خانه هاي مان وارد کنيم تا با آن آرامش و سکینه هم وارد خانه هايمان شود.
امام جمعه شلمزار در ادامه به آيه ۶۴سوره اسراء که مي فرمايد:واسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُم بِصَوْتِكَ وَأَجْلِبْ عَلَيْهِم بِخَيْلِكَ وَرَجِلِكَ وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلَّا غُرُورًا
ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻰ ﺑﺎ ﺁﻭﺍﺯﺕ [ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺑﺎﻃﻞ ] ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺰ ، ﻭ [ ﺑﺮﺍﻯ ﺭﺍﻧﺪﻧﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ]ﺑﺎ ﺳﻮﺍﺭﻩ ﻫﺎ ﻭ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﻫﺎﻳﺖ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎﻧﮓ ﺯﻥ ، ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺳﻮﻕ ﺩﺍﺩﻧﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺣﺮﺍم ] ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ [ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﻛﺮﺩﻧﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺯﻧﺎ ] ﺩﺭ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﺷﺮﻳﻚ ﺷﻮ ، ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﻋﺪﻩ [ ﺩﺭﻭﻍ ] ﺑﺪﻩ [ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ، ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻰ ، ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﺩﻭﺯﺥ ﺧﺒﺮﻯ ﻧﻴﺴﺖ ] ﻭ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺍﺯ ﺭﻭﻯ ﺑﺎﻃﻞ ﻭ ﺩﺭﻭﻍ ﻭﻋﺪﻩ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ .(۶۴) گفت: اين وعده ي صدق الهي است که هر کس پيروي شيطان کند بي شک خود را به نابودي و فنا سوق داده است.
در جشن هاي انقلاب تفرقه انگيزي نکنيم

حجت الاسلام سلطانزاده در خطبه دوم نماز جمعه شلمزار ضمن تبريک ميلاد حضرت زينب سلام الله عليها و روز پرستار به همه پرستاران و زحمتکشان عرصه بهداشت و درمان گفت: زينب يعني زينت پدر و اين اسم و نام زيبا نامي است که خداوند بزرگ به واسطه جبرئيل براي دختر حضرت اميرالمومنين انتخاب نمود. در روايت است که حضرت زينب وقار را از حضرت خديجه(ع)، حيا را از حضرت زهرا(س)، فصاحت و بلاغت را حضرت امير(ع)و صبر و بردباري را از حضرت امام حسن(ع) به ارث برد تا با همه اين خصائص نيکو بتواند رنج ها را تحمل و در روز عاشورا و بعد از آن مدافع راه و هدف قيام حسيني باشد.
امام جمعه شلمزار در ادامه به مناسبت هاي پيش رو در هفته آينده اشاره کرد و گفت: ۱۹بهمن روزنيروي هوايي و روزي است که همافران در سال ۱۳۵۷با بيعت تاريخي خود با امام خميني و انقلاب اسلامي حمايت خود از مردم و انقلاب را اعلام نمودند.
وي به سالروز پيروزي انقلاب اسلامي نيز اشاره داشت و گفت: ۲۲بهمن سالروز اقتدار و افتخار مردم ايران اسلامي است و به مناسبت سي و هشتمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي از همه ي نمازگزاران و همه ي مردم انقلاب شهرستان دعوت کرد در راهپيمايي روز ۲۲بهمن حضور حداکثري داشته باشند.
امام جمعه شلمزار در ادامه خطبه دوم افزود: توصيه مي کنم در جشن پيروزي حرف هاي تفرقه انگيز نزنيم.
حجت الاسلام سلطانزاده با انتقاد از رفتارهاي اخير آمريکا پس از به قدرت رسيدن ترامپ گفت: دلقک سرمايه دار آمريکايي ريس جمهور آمريکا شد و اينک شاهد شروع لوده گري هايش هستيم.اول منع ورود اتباع ۷کشور اسلامي و اکنون تشديد تحريم هاي جمهوري اسلامي ايران که در پي آن ۲۵نهاد تحريم شد به طوري که ۱۷نهاد نقش مستقيم در آزمايش موشکي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح را داشتند و بقيه نهادها با تهمت کمک به تروريست و در اين راستا لوازم پزشکي و دارويي هم به ليست تحريم ها افزوده شد.
وي افزود: هر چند ما از انتخاب ترامپ به عنوان رئيس جمهور آمريکا خوشحال نيستيم اما خوشحاليم که چهره واقعي آمريکا از پس پرده آشکار شده است و خدا را شکر که همين امر در حال ايجاد اتحاد در کشور عزيز ايران است.
امام جمعه شلمزار در ادامه به تشکيل شوراي زکات در شهرها و روستاها هم اشاره کرد و گفت: مومنان زکات اموالشان را پرداخت کنند تا برکت به شهر و شهرستان بازگردد و نه تنها زکات مال را کم نمي کند که برکت را هم بدان مي افزايد.
انتهاي پيام/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۶:۵۱

7 Feb 2020