۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۲۸۶۵۵
رحیم صفوی در سخنان پیش‌ از خطبه:

آمریکا و هم‌پیمانانش در ۳۸ سال جنگ نیابتی علیه ایران شکست خوردند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین تصریح کرد: جای تفکر، تعقل و تأمل بسیار دارد که چگونه ملت و نظام سیاسی ایران به رهبری ولی‌فقیه توانست در جنگ در مقابل جبهه متحد کفر و شرک و نفاق استقامت کند و پیروز شود.
آمریکا و هم‌پیمانانش در ۳۸ سال جنگ نیابتی علیه ایران شکست خوردند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حوزه مسائل نظامی طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، اظهار داشت: برخی از پدیده‌های اجتماعی، سیاسی و ایدئولوژیکی که از یک حقیقت و معنویت برخوردار باشند، قابلیت نفوذ، تکثیر و تکرار پیدا می‌کنند.

بدون تردید دو رخداد پیروزی انقلاب عظیم اسلامی و پیروزی ۸ سال دفاع مقدس ازجمله این‌گونه حوادث قرن حاضر در مقیاس منطقه‌ای و جهانی هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین تصریح کرد: جای تفکر، تعقل و تأمل بسیار دارد که چگونه ملت و نظام سیاسی ایران به رهبری ولی‌فقیه توانست در جنگ در مقابل جبهه متحد کفر و شرک و نفاق استقامت کند و پیروز شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: آمریکایی‌ها، صهیونیست و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها طی ۳۸ سال گذشته طی هر جنگ مستقیم و غیرمستقیم، جنگ نیابتی را علیه ایران به راه انداختند شکست خوردند، حال سؤال این است که آیا الگوی مقاومت دفاع مقدس می‌تواند برای اقتصاد مقاومتی هم یک سند راهنما برای رسیدن به آن باشد.

رحیم صفوی ادامه داد: هدف اساسی این جنگ‌ها تحمیل اراده سیاسی یک دولت یا ائتلافی از دولت‌ها علیه دولتی دیگر است. این تحمیل اراده سیاسی ممکن است تصرف قسمتی از سرزمین یا منابع اقتصادی یا تحمیل یک قرارداد سیاسی، باشد و یا سرنگونی نظام سیاسی حاکم بر یک کشور اراده دولت مهاجم باشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین یادآور شد: هدف جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و جنگ سیاسی هم همین تحمیل اراده سیاسی دولتی یا مجموعه‌ای از دولت‌ها علیه دولت، حکومت و ملت دیگر است، اگر دولت مهاجم بتواند دولت دیگر را تسلیم و وادار به اطاعت و تسلیم از خود کند، جنگ را برده است و پیروز شده است، ولی دولت و حکومتی که مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته در مقابل اراده سیاسی دشمن استقامت کند و اهداف دشمن را با شکست مواجه کند و حتی اراده خود را بر دشمن تحمیل کند، آن‌گاه آن دولت و ملت پیروز شده‌اند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: اگر بخواهم جنگ تحمیلی را در پیروزی سوم خرداد خلاصه کنم باید بگویم رژیم بعثی عراق و حامیان فرامنطقه‌ای او مانند آمریکایی‌ها در ۸ سال دفاع مقدس می‌خواستند اراده سیاسی خود را بر انقلاب اسلامی بر دولت نوپای ایران تحمیل کنند. حداقل هدف آنان لغو قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر بود و تسلط بر دو طرف اروندرود و حداکثر هدفی که داشتند سقوط نظام نوپای ایران بود.

رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حال سوال اینجاست که اگر ملت و دولت ایران با استفاده از اصول و مؤلفه‌هایی توانست حماسه مقاومت و پیروزی را شکل دهد این اصول و مبانی قدرت‌آفرین چه بود، آیا هم‌اکنون در رابطه با جنگ اقتصادی مقابله با فشارهای سیاسی، تحریم‌های اقتصادی می‌تواند این الگو به‌عنوان یک سند راهنما برای کسب پیروزی در اقتصاد مقاومتی باشد؟

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: یکی از اصولی که باعث شد ما در جنگ پیروز شویم این بود که از اتکا به قدرت لایزال الهی و اعتماد به توانمندی‌های ملت بزرگ ایران به‌ویژه جوانان برای غلبه بر دشمن استفاده کردیم.

وی همچنین تصریح کرد: امام راحل(ره) جنگ را مسئله اصلی کشور نامیدند هم برای دولت و هم برای ملت و قوای دیگر. امام توانمندی‌های ملت شجاع ایران را به میدان آوردند و ظرفیت ارتش و سپاه آن زمان کفایت نمی‌کرد، لذا با فرمان حضرت امام بیش از دو میلیون بسیجی داوطلب در میدان‌های جنگ در این ۸ سال دفاع مقدس شرکت کردند.

رحیم صفوی در همین رابطه افزود: در این میان سؤال پیش می‌آید که آیا اکنون اقتصاد مقاومتی هم مسئله اصلی برای کشور ما هست یا خیر، آیا مسئولان سطوح بالا اولویت اصلی خود را در فکر و اندیشه، اقدام و عمل، حل مشکلات کلان و جزئی اقتصادی مردم و کشور قرار دادند یا اولویت‌های آنها چیز دیگری است. مثلاً در سیاست خارجی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، همچنین یادآور شد: برخی از مردم یا مسئولان ما هنوز تفاوت‌های بین دولت و حکومت را درست نمی‌دانند. دولت شامل اشخاص و سازمان‌هایی می‌‌شود که در یک انتخابات پیروز شده‌اند و مدیریت کارهای اجرایی و سیاست‌گذاری در یک کشور خاص را در یک برهه از زمان را برعهده می‌گیرند، لذا دولت به اداره امور مردم می‌پردازد و دیر یا زود جای خود را به دولت دیگری می‌دهد درحالی‌که حکومت دربرگیرنده دولت، قوای مقننه، قضائیه، مسلح و سرزمین و مردم است و از دوام و بقای بیش‌تری برخوردار است و ویژگی اصلی آن حاکمیت اوست،‌درحالی‌که دولت فاقد حاکمیت است، در قانون اساسی ما رئیس حکومت ولی‌فقیه است و رئیس دولت، رئیس‌جمهور است، هر دو هم از طرف مردم به‌صورت انتخابات تعیین می‌شوند، چه به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم.

وی بر همین اساس عنوان کرد: ۲۷ سال است که رئیس حکومت جمهوری اسلامی این‌چنین کشور ما را به‌نحو مطلوب اداره می‌کند. دولت و قوای سه‌گانه ما باید اطاعت و تبعیت از رئیس حکومت کنند، راه نجات از همین راه می‌گذرد.

رحیم صفوی با اشاره به دیگر مؤلفه‌های موفقیت ایران در دفاع مقدس گفت: مدیریت و روحیه جهادی و برنامه‌ریزی صحیح عملیاتی از برنامه‌های کلان تا جزئی برای کسب پیروزی از دیگر مؤلفه‌ها بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در خصوص اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: آیا برای اقتصاد مقاومتی برای عملیاتی کردن تدابیر رهبر معظم انقلاب، ‌در مدیریت و برنامه‌ریزی کلان و جزئی اقتصاد مقاومتی به گونه مطلوب عمل شده است یا خیر، از ظرفیت‌های کوچک و بزرگ در ساختارهای بنگاه‌های اقتصادی ما در بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و معدنی به‌صورت فعال در بخش خصوصی استفاده می‌شود یا خیر. این را مسئولان باید به مردم گزارش دهند.

وی اقدام و عمل خلاقانه و مبتکرانه در طرح‌ریزی‌های عملیاتی را از دیگر مؤلفه‌های موفقیت در ۸ سال جنگ دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: ما در جنگ به شیوه کلاسیک نجنگیدیم. ما جنگ انقلابی را اجرا و طرح‌ریزی کردیم و از نبوغ فرماندهان جوان از مشخصات و عوارض طبیعی جغرافیای طبیعی کشور و از خصوصیات برترساز در زمینه‌های مختلف و از شجاعت رزمندگانمان که غیرقابل تصور برای دشمن بود، استفاده می‌کردیم. ما به یک شیوه اداری نمی‌توانیم در جنگ مقاومتی در اقتصاد مقاومتی پیروز شویم و احتیاج به یک خلاقیت، نبوغ و توان انقلابی برای پیروزی در این صحنه سخت اقتصادی داریم. ما با استفاده از این توانمندی‌های بزرگی که در کشور به‌صورت طبیعی و انسانی داریم، می‌توانیم در این جنگ پیروز شویم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اتحاد و انسجام قوای مقننه و قضائیه زیرپرچم رهبری انقلاب را عامل اصلی پیروزی در جنگ دفاع مقدس خواند و یادآور شد:‌ برای پیروزی در اقتصاد مقاومتی هم راهی جز اینکه مردم به کمک دولت بیایند و قوای دیگر به کمک دولت بیایند و قوای سه‌گانه ما زیر پرچم هدایت رهبری بتوانند این مسیر سخت را طی کنن، نیست.

وی در خصوص برنامه ششم توسعه اظهار داشت:‌ دولت در برنامه ششم توسعه که برای ۵ سال آینده رقم می‌خورد باید بتواند اقتصاد مقاومتی را به مسیر پیروزی در مقابل خواسته‌ها و اراده دشمن این مسیر سخت را به پیروزی برساند.

رحیم صفوی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک الگوی مقاومت و یک مدل حکومتی را به‌عنوان مکتب مقاومت برای ملت‌های منطقه و ملت ما به‌عنوان الگوی پیروزی‌آفرین، راه رسیدن به آزادی، استقلال و سعادت ملت‌ها عرضه کرد. آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آنها قادر به جلوگیری از نفوذ و تکثیر اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی امام بزرگوار ما و الگوی مقاومتی ملت ما در این ۳۸ سال گذشته نبودند. آنها مدت‌ها است یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی علیه ملت ما سامان دادند، ولی ما با همین الگوی اقتصاد مقاومتی می‌توانیم همان‌گونه که در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم، در اقتصاد مقاومتی هم به پیروزی برسیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: رمز بقا، زندگی و تداوم حیات سیاسی و حفظ ارزش‌ها و هویت اسلامی و ملی ما از مسیر مقاومت در راه حق و در راه اسلام و مجاهدت همه‌جانبه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی در مقابل دشمنان است. کسب نصرت الهی است که ما را به پیروزی می‌رساند، همان‌گونه که امام راحل(ره) با ترسیم مقاومت و ایستادگی راه پیروزی را به ما آموختند مقام معظم رهبری نیز با اندیشه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، راه خروج از وضعیت فعلی را از این فشار اقتصادی که به ملت ما وارد می‌شود و پیروزی در جنگ اقتصادی را برای دولت و ملت ما ترسیم کرده‌اند و اقتصاد مقاومتی نسخه پیروزی‌بخش کشور در جنگ اقتصادی و سند تحقق پیشرفت و عدالت و بالندگی و رشد اقتصادی است.

وی در خاتمه مطرح کرد: راهبرد اقتصاد مقاومتی همچون راهبرد مقاومت مردم ما در دفاع مقدس تنها الگویی است که می‌تواند ملت و دولت ما را به پیروزی برساند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۴:۰۳

19 Jan 2020