۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۱۵۲۵
رئيس سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري:

اشتغالزايي موقت بيش از 6 هزار نفر درکشت و برداشت چغندر قند

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان با بيان اينکه امسال حدود 1600 هكتار از اراضي كشاورزي استان به زير كشت چغندر قند رفته است گفت: چغندر استان از عيار بالايي برخوردار است.
اشتغالزايي موقت بيش از 6 هزار نفر درکشت و برداشت چغندر قند
به گزارش جهانبین نیوز؛ ذبيح الله غريب در گفتگو با مشکات برين با اعلام اين خبر تصريح كرد: چغندرقند استان به عنوان يكي از محصولات اساسي و توليدات بخش كشاورزي استان به شمار مي رود. در سال گذشته 1200 هكتار از اراضي استان زير كشت اين محصول بود.

غريب اظهار کرد: استراتژيك بودن چغندرقند موجب شده است تا سياست هاي وزارت جهاد كشاورزي توسعه كشت اين محصول با اهميت را جهت دهي نمايد که از اين رو امسال سطح زيركشت چغندر در استان چهارمحال و بختياري به 1600 هكتار افزايش يافته است.

ذبيح الله غريب همچنين اعلام كرد: چغندر تحويلي به اين كارخانه از مزارع استان و استان هاي خوزستان، لرستان، مركزي آذربايجان و برخي از استان هاي ديگر به اين كارخانه مي رسد که  پيش بيني مي شود در سال جاري از 1600 هكتار اراضي زيركشت چغندر حدود 60 تا 65 هزار تن محصول برداشت شود.

وي، ادامه داد: كارخانه قند استان نيز امسال از آمادگي بالايي براي تحويل چغندر برخوردار است، ضمن اينكه بيش از 70 هزار تن چغندر كه از ساير استان ها به اين شركت واصل مي شود نيز آماده تحويل هستند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گفت: با توجه به اينكه چغندر استان از عيار بالايي برخوردار است از محصولات با كيفيت در سطح كشور محسوب مي شود.

وي با اعلام اينكه عيار چغندر استان حدود 18 است اظهار كرد: از فوايد توسعه كشت اين محصول  رونق حمل و نقل  و نيز افزايش اشتغال در استان است و چنانكه به ازاء هر 2 تن چغندر توليد شده 1 نفرروز در دوره 100 روزه شغل ايجاد مي شود. يعني در زمان برداشت چغندر در استان، بين 6 تا 8 هزار نفر كارگر در اين بازه زماني مشغول به كار مي شوند.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۷:۱۰

30 Jan 2020