۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۱۹۳۸۵
معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ملت ایران باید با حرکت به سوی اقتدار ملی، اشتباه محاسباتی دشمن را بر هم بزند

ملت ایران باید با حرکت به سوی اقتدار ملی، اشتباه محاسباتی دشمن را بر هم بزند
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر رسول سنایی راد معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین همایش هادیان سیاسی استان چهارمحال و بختیاری که در محل مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد، در خصوص مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا گفت: هر گاه در یک منازعه، طرفین به جایی برسند که آن را پر هزینه ببینند آنگاه دو طرف به سمت مذاکره تمایل پیدا میکنند و این همان اتفاقی است که برای آمریکا و ایران به وقوع پیوسته است.

سنایی راد با اشاره به اجازه مقام معظم رهبری برای انجام مذاکرات هسته ای گفت: در شرایطی که گروه مذاکره کننده نیاز به پشتیبانی همه جانبه دارد، اگر کسانی بخواهند جریان مذاکره را دوقطبی جلوه دهند به کشور خیانت کرده اند زیرا آن چیزی که کشور در حال حاضر به آن نیاز دارد اتحاد و هماهنگی برای تقویت کردن موضع مذاکره کنندگان کشور در حمایت از منافع ملی است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با تقسیم بندی مذاکرات به دو نوع منفعت محور و قدرت محور، به دچار شدن حریف ما به اشتباه محاسباتی در مذاکرات اشاره کرد که باعث شده است طرف ما از حالت رفتار عاقلانه خارج شده و به سمت مذاکره قدرت محور منحرف شود. و تا طرف آمریکایی ما این طرز دید خود را اصلاح نکند، از مذاکرات نتیجه ای برای هیچ کدام از طرفین کسب نخواهد شد.

دکتر سنایی راد گفت: از نشانه های افول یک ابرقدرت این است که تهدید کند ولی تهدید خود را عملی نکند. آمریکا سوریه را تهدید به جنگ کرد اما حمله نکرد. علت آن این بود که آنها نمیدانستند پس از حمله به سوریه چه پیش خواهد آمد و آمریکای امروز دیگر قادر به تحمل کردن هزینه های سنگین جنگ های نظامی نیست بخصوص که نتیجه آن نیز مبهم باشد.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: آمریکایی ها وقتی قدرت ما را دیدند به مذاکره رو آوردند و الا بحث از گزینه های روی میز و مانند این ها، جز یک رجز تو خالی چیز دیگری نیست و همان چیزی که آمریکایی ها را به مذاکره با ایران وادار کرده است در ادامه آنها را به کوتاه آمدن در برابر ایران وادار خواهد کرد.

دکتر سنایی گفت دیپلماسی تحریم تا زمانی تاثیرپذیر است که ما از نظر اقتصادی ضعیف باشیم و اگر مسئولان کشور سیاست های اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند، با رشد اقتصاد درونزای کشور، ما از وضعیت فعلی خارج شده و نیازی به مذاکره با آمریکا برای احقاق حقوق خود مانند آزاد شدن سرمایه های بلوکه شده نخواهیم داشت.

وی با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن حریف در مذاکرات هسته ای گفت: امروز ما با حریفی طرفیم که قصد دارد با فرسایشی کردن مذاکرات و اقداماتی مانند کاهش قیمت نفت نتیجه دلخواه خود را بگیرد و آنها عقیده دارند که ایرانی ها بر اساس نیاز پای میز مذاکره آمده اند و بر اساس همین اشتباه محاسباتی قصد دارند تا نظر غلط خود را در مذاکرات بر ما تحمیل کنند در حالیکه ما باید با حرکت به سوی افزایش اقتدار ملی، آسیب های اقتصادی را برطرف کنیم و این امر نیازمند یک عزم ملی است.

سنایی راد در بخش دیگری از سخنان خود داعش را نه یک جریان مذهبی که یک جریان چندلایه و حتی در برخی مواقع سکولار دانست که برخلاف پیش بینی بوجود آورندگان آن، از کنترل خارج شده و به روی خود کشورهای غربی و آمریکا نیز شمشیر کشیده است.

وی مقصود آمریکایی ها از وارد کردن ایران به جنگ با داعش را دو دلیل عمده کاهش هزینه های جانی و مالی مبارزه با داعش از یک طرف و زدن برچسب جنگ بین عرب و عجم و شیعه و سنی از سوی دیگر به ایران دانست. در حالیکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی از وارد شدن ایران به ائتلاف کشورهای به ظاهر مقابله کننده با داعش خودداری نموده و برخلاف خواست آمریکایی ها، فقط با دولت های درگیر منطقه با مشکل داعش و آنهم به درخواست خود آن دولت ها وارد همکاری مستشاری شده است که این امر هم به مهار داعش کمک نموده و افسانه شکست ناپذیری داعش از آمرلی به بعد را شکسته است و هم اهداف آمریکایی ها در این بین ناکام گذاشته است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۶:۰۳

30 Jan 2020