۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۳۴۳۱۵

معلم عزيز، تو را به چه مانند کنم...؟

معلم عزيز، استاد بزرگوار، تو را به چه مانند کنم، دل درياييت لبريز از آرامش است همچون کوه استوار از حوادث روزگار ايستاده اي و همچون ابر، باران پرشکوه معرفت بر چمن هاي دشت دانش آموختگي فرو مي ريزي، خورشيد نگاهت گرمابخش وجود ما وحرارت کلبه سرد يأس و نااميدي و ارمغان شور و شعف است.
معلم عزيز، تو را به چه مانند کنم...؟
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سلام لردگان؛ معلم عزيز، استاد بزرگوار، تو را به چه مانند کنم، دل دريائيت لبريز از آرامش است همچون کوه استوار از حوادث روزگار ايستاده اي و همچون ابر، باران پرشکوه معرفت بر چمن هاي دشت دانش آموختگي فرو مي ريزي، خورشيد نگاهت گرمابخش وجود ما و حرارت کلبه سرد يأس و نااميدي و ارمغان شور و شعف است.
غنچه تبسمي که از گلستان لب هاي تو مي رويد، طراوت لحظه هاي ابهام و زيبايي بخش خانه ي وجود ماست. کلام روح بخش و دلنشين تو موسيقي دلنوازي است که بر گوش جان مي نشيند و آهنگ زندگي را به شور در مي آورد. رواني به لطافت گلبرگ هاي ارغوان داري که از احساس و شور و شعف لبريز است.

دست هاي روشنت سپيدي خود را از گل بوسه هاي گچ گرفته و شمع وجودت از نيروي ايمان و انسانيت شعله ور است. سرخي شفق، تابش آفتاب، نغمه بلبلان، صفاي بستان، آبي درياها، همه و همه را مي توان در تو خلاصه نمود.

معناي کلام اميد بخش تو همچون نسيم صبحگاهان نشاط بخش روح خسته ماست. علم آموزي و صبر ايمان را از پيامبران به ارث برده اي و به حقيقت وارث زيبايي ها بر گستره ي گيتي هستي. قدوم سبز تو سبزينه کوچه باغ هاي زندگي و صفا بخش خاطر پردغدغه ي ماست. تپش قلب تو آهنگ خوش هستي و جوشش نشاط در غزل شيواي زندگي است. تو روشنايي بخش تاريکي جان هستي و ظلمت انديشه را نور مي بخشي. ‹‹و ما يستوي الاعمي والبصير. و لا الظلمات ولا النور›› وهرگز کافر تاريک جان کور انديش با مومن انديشمند خوش بينش يکسان نيست وهيچ ظلمت با نور يکسان نخواهد بود.

چگونه سپاس گويم مهرباني و لطف تو را که سرشار از عشق و يقين است. چگونه سپاس گويم تأثير علم آموزي تو را که چراغ روشن هدايت را بر کلبه ي محقر وجودم فروزان ساخته است. آري در مقابل اين همه عظمت و شکوه تو مرا نه توان سپاس است ونه کلام وصف. تنها پروانه جانم بر گرد شمع وجودت، عاشقانه چنين مي سرايد:

معلم کيمياي جسم و جان است 
مــعلم رهنماي گمرهان است
شـده حک بر فراز قله عشق 
معلم وارث پيغــــمبران است...
 
معلم روزت مبارک.

فرهنگي تازه معلم
ابراهيم محمودي ثاني

انتهای پیام/1026ج
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۱:۱۹

27 Dec 2019