۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۳۱۴۳۵
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري:

800 تن سيب زميني از چهارمحال و بختياري به کشور عراق صادر مي شود

معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري از صادرات 800 تن سيب زميني مرغوب اين استان به کشور عراق از مرز شلمچه، خبر داد.
800 تن سيب زميني از چهارمحال و بختياري به کشور عراق صادر مي شود
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ مهندس حميدرضا دانش معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري از آغاز شروع براشت محصول سيب زميني از ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمين هاي کشاورزي استان خبر داد و اظهار کرد: پيش بيني مي شود امسال بيش از ۱۸۰ هزار تن سيب زميني از مزراع استان برداشت شود.

وي، با اشاره به صادرات بخشي از محصول سيب زميني توليدي استان به کشورهاي آسياي ميانه و حاشيه حوزه خليج فارس در سال گذشته، افزود: امسال نيز با زمينه صادرات اين محصول از استان فراهم شده است.

معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري بخش عمده توليد محصول سيب زميني صادراتي استان را مربوط به مزارع شهرستان هاي کيار، بروجن و شهرکرد عنوان و تصريح کرد: استفاده نکردن از کود شيميايي و سم و بدون آفت بودن محصول توليدي، علت استقبال مشتريان خارجي از محصول توليدي چهارمحال و بختياري است.

دانش، از برنامه ريزي دولت براي خريد تضميني محصول سيب زميني استان خبر داد و افزود: در صورت افت قيمت و نبودن بازار در يک مقطع زماني، خريد تضميني سيب زميني به ازاي هرکيلو گرم ۳هزارو ۹۶۰ ريال انجام خواهد شد.

وي گفت: پارسال نيز ۳۵ درصد از سيب زميني بذري توليد شده در استان به استانهاي همدان، آذربايجان و اردبيل ارسال شد.

استان چهارمحال و بختياري با ۹۰۰ هزار نفر جمعيت و داشتن آب، هوا و خاک مساعد، قطب کشاورزي و دامپروي کشور محسوب مي شود.

سالانه نزديک به يک ميليون تن انواع محصولات کشاورزي در چهارمحال و بختياري توليد مي شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۸:۲۸

29 Dec 2019