۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۳۰۷۱۵
مدير کل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري:

امر به معروف و نهي از منکر از مصاديق مهم جهاد در راه پروردگار عالم است

مدير کل تبليغات اسلامي استان گفت: درباره جهاد زباني، و مسئله ي امر به معروف و نهي از منکر،قرآن کريم آيات متعددي بيان کرده است و امر به معروف و نهي از منکر از مصاديق مهم جهاد در راه پروردگار عالم است.
امر به معروف و نهي از منکر از مصاديق مهم جهاد در راه پروردگار عالم است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، حجت‌الاسلام سيد جعفر مرتضوي با اشاره به آيه ي ۶۰ سوره ي انفال گفت: يکي از فروع دين اسلام، جهاد است و اسلام يکي از ارکان خود را جهاد در راه خدا و جهاد با کفار، معاندين و منافقين دانسته است.
 
مرتضوي افزود: در زمان غيبت امام زمان (عج) جهاد ابتدايي نداريم، اما متن قرآن و سيره ي عمليه نبي مکرم اسلام (ص)و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام وجود دفاع براي مکتب، آب،خاک، ناموس و عرض را بيان مي‌کند.
 
وي ادامه داد: روايات متعدد در مورد اجر شهيد از ائمه عليهم السلام به دست ما رسيده که ازآن جمله  پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله: هر که درراه دفاع از مال خود کشته شود،شهيد است و در روايت ديگر فرمود:در راه دفاع از مال ودارائي خودبجنگ تا آن را بدست آوري يا کشته شوي، در اين صورت از شهيدان آخرت خواهي بود و نيز فرمود: چنانچه بخواهند مال کسي را به ناحق بگيرند واو درراه دفاع از آن بجنگد وکشته شود، شهيد است و اينها از مواردي است که حکم شهيد را دارد وثواب شهادت را و نظير اينها در روايات وجود دارد که براي آنها اجر شهيد ذکر شده است، مانند من مات علي حب آل محمد مات شهيداً.
 
مدير کل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري افزود: درباره جهاد زباني، و مسئله ي امر به معروف و نهي از منکر،قرآن کريم آيات متعددي بيان کرده است و امر به معروف و نهي از منکر از مصاديق مهم جهاد در راه پروردگار عالم است.
 
حجت‌الاسلام مرتضوي با اشاره به فرموده ي امام علي (ع) در نهج البلاغه در مورد امر به معروف و نهي از منکر گفت: نسبت امر به معروف و نهي از منکر و ساير احکام قرآن و اسلام، نسبت دريا و آب دهان است  و امام علي (ع)فرمودند:« تمام کارهاي نيک و حتي جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهي از منکر به اندازه‌ي آب دهاني در مقابل دريايي پهناور بيش نيست!»
 
وي افزود: دو فريضه‌ي امر به معروف و نهي از منکر که هر دو جزء فروع ده‌گانه دين مبين اسلام مي‌باشند، آنچنان جايگاه والايي در شرع مقدس اسلام دارند که در حدود ۳۰ آيه از آيات قرآن کريم با الفاظ و عبارات مختلف در خصوص آن‌ها نازل شده است، علاوه بر آن، در سخنان معصومين عليهم‌السلام، نکات فراواني بيان، که در منابع و متون معتبر حديث ما ثبت و ضبط شده است.
 
مدير کل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري با بيان اين روايت از پيامبر گرامي اسلام « أفضَلُ الجِهادُ کَلِمَةُ عَدلٍ عِندَ إمامٍ جائرٍ» گفت: مصداق بارز اين روايت امام حسين عليه السلام است که در مقابل ظلم و ظالم ايستاد و خودش و فرزندانش به شهادت رسيدند و اهل بيتش به اسارت رفتند، براي بيان اين مهم که بقاي اسلام با جهاد است.
 
حجت‌الاسلام مرتضوي با اشاره به چرايي زندگي انسان بيان کرد: از امام حسين (ع) روايت است که انسان زندگي مي‌کند تا اعتقادات ديني خود را ياد بگيرد، عمل کند و در راستاي پياده کردن و ترويج اين اعتقادات جهاد کند.
 
وي گفت: امام خميني(ره) با توجه به مسئله ي امر به معروف و نهي از منکر جلوي ظلم ايستاد و حکومت دو هزار و ۵۰۰ساله ي شاهنشاهي پهلوي را سرنگون کرد و حکومت  اسلامي را بنا جاي گزين آن کرد و تمام کفر و نفاق برنامه ريزي کردند و با تحريک و حمايت از صدام جنگ تحميلي را عليه ما آغاز کردند.
 
مدير کل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري بيان کرد: علت اصلي اين جنگ اين بود که مردم مي گفتند ما رهبري کفر و شرک و نفاق را نمي خواهيم، ما زير بار ظلم و زور حکومت پهلوي نمي رويم و هشت سال تمام با دست خالي جلوي تمام اجانب و کفار ايستادگي کردند و همان طوري که خداوند در قرآن وعده داده « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرکُم وَيُثَبِّت أَقدامَکُم؛ اي کساني که ايمان آورده‌ايد! اگر آيين خدا را ياري کنيد، شما را ياري مي‌کند و گامهايتان را استوار مي‌دارد.» در شکل گيري انقلاب اسلام هم خدا ما را مورد لطف قرار داد و اين ملت را بر همه ي توطئه ها و نقشه هاي کفار پيروز کرد.
 
وي گفت: استقامت مردم و تمام نيرو هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي، هم ارتش و سپاه و هم نيرو هاي مردمي و بسيج  و در يک کلام مردم، چون که ارتش و سپاه را هم مردم تشکيل داده اند، با دادن شهداي گران قدر توانستند به حول و قوه ي الهي از آب، خاک ميهن و از اعتقادات، نظام و اسلام شان  دفاع کنند.
 
حجت‌الاسلام مرتضوي با بيان اينکه جنگ هشت ساله از الطاف الهي بود، افزود: دشمنان اسلام و قرآن فکر مي کردند با طرح ريزي و راه اندازي اين جنگ مي توانند ملت ايران را از اهداف بلندي که دارند، منصرف کنند، اما نتوانستند و اين جنگ ملت را آب ديده و مقاوم کرد و دشمنان آن زماني که اين انقلاب مانند طفل نوپايي بود، حريف مردم و انقلاب نشد چه برسد به زمان حاضر که درخت حکومت اسلامي تنومند شده و به سن جواني رسيده است.
 
وي تصريح کرد: ملّت ايران راه را درست رفت، حرکت را درست انجام داد، رهبري مقتدر، آگاه، مصمّم و داراي توکّل به خدا، اتّکاء به خدا، اتّکاء به وعده‌ي الهي که «اِن تنصُروا اللهَ يَنصُرکُم» موجب شد که اين ملّت بتواند به پيروزي برسد و حکومت تحميلي وابسته‌ي سياهِ خاندان پهلوي و حکومت پادشاهي ننگ‌آلود، که براي هر کشوري حکومت پادشاهي مايه‌ي ننگ است در منطق صحيح انساني، در ايران از بين رفت و تمام شد و  مردم صاحب اختيار شدند.
 
مدير کل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري به برکات دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: خود باوري و «ما ميتوانيم»، دشمن شناسي مردم، رو شدن دست منافقين و کفار و شناخت دشمن و دوست و بدست آوردن تجربه هايي که حاصلش پيشرفت در مسائل دفاعي، نظامي، نانو، هسته اي  و حتي مسائل ديني، از اين برکات دفاع مقدس است.
 
انتهاي پيام1022ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۸:۲۳

14 Feb 2020