۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۳۸۷۳۵

اين دهه شصتي هاي دردسرآفرين

متاسفيم که مسئولان ناتواني خود در استفاده از منابع و سرمايه هاي انساني کشور را به تعداد بالاي افراد در بازه زماني خاصي ربط مي دهند و سعي در سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدي خود دارند.
اين دهه شصتي هاي دردسرآفرين
يادداشت روزجهانبین به نقل از  کيار بيدار:
در حالي معاون اول رئيس جمهور کشور در مورد تعداد متولدان دهه شصت سخن گفت که گويي اين افراد جزئي از اين کشور نيستند و حضورشان در کشور از سر اکراه و اجبار است و گويا همه ي مشکلاتي که در حال حاضر در کشورمان وجود دارد ناشي از تعداد زياد متولدان دهه شصت است.

آقاي جهانگيري در سخنان خود به نکات خيلي زيبايي اشاره کرد اما ايکاش مسببان اين مسائل را هم معرفي مي کرد تا يکطرفه قاضي نرفته باشد.
دهه شصتي ها در دبستان مشکل داشتند و روزنامه ها مي نوشتند مدارس ۴شيفته داريم. در سال هايي که به تازگي انقلاب اسلامي ايران به پيروزي رسيده بود و بسياري از زيرساخت ها از جمله مدارس آماده نبود و کشور در گير جنگ تحميلي شده بود و بسياري از جوانان کشور براي دفاع از کشور به ميدان هاي جنگ حق عليه باطل مي شتافتند رهبر فقيد انقلاب با تيزبيني و آينده نگزي خانواده ها را تشويق به فرزندآوري کرد و جمعيت متولدان دهه شصت بالا رفت.

بي شک اداره جمعيت متولد شده از همان ابتدا نياز به برنامه ريزي مدون داشت و لازم بود براي استفاده از توان انبوه جمعيتي که بزودي به عنوان جوانان کشور وارد عرصه کار و فعاليت مي شوند زيرساخت هاي بسياري را فراهم کرد، اين جمعيت کلان نياز به آموزش، اشتغال، مسکن و بسياري از آيتم هاي ديگر داشت که لازم بود از همان ابتدا براي تحقق آن به فکر مي افتاديد نه اينکه اکنون کم کاري و ناکارآمديتان را به تعداد بالاي قشر جواني که کم کم در خال ورود به دوران ميانسالي اش است نسبت دهيد.

آقاي جهانگيري خدا را شکر که خودت از جمله کساني هستي که از اوان انقلاب تا کنون در مناسب دولتي بوده اي و و حداقل در دوران هاشمي رفسنجاني، سيد محمد خاتمي و دو دولت حسن روحاني مسئوليت داشته اي و اکنون نمي تواني کم کاري ها را به ديگران نسبت دهي.

آقاي دکتر؛ نيروي انساني سرمايه است نه تهديد، دهه شصتي ها اگر خوب مديريت شده بودند الان يکي از بازوهاي توانمد کشور بودند نه اينکه بخواهيد با نسبت دادن بي مسئوليتي هايتان آناها را به عنوان تهديد کشور قلمداد کنيد.

آقاي معاون اول رئيس جمهور هنوز جمعيت ايران به ۱۰۰ميليون نفر نرسيده است در حالي که بسياري از منابع جهان از جمله نفت، گاز، دريا، امکان استفاده از ظرفيت حجمل و نقل و .... در اين کشور وجود دارد و رهبر فرزانه انقلاب هم ظرفيت جمعيتي کشور را ۱۵۰ميليون نفر اعلام کرده اند و شما سخن از تهديد تعداد بالاي جوانان کشور مي گوئيد؟

آقاي جهانگيري اگر شما از تعداد بالاي جوانان کشورتان سخن مي گوئيد و آنها را عامل اصلي مشکلات و معضلات کشور ايران معرفي مي کنيد در کشوري مانند چين که ۱.۴ميليارد نفر از جمعيت ۷ميلياردي کره زمين را در خود جاي داده است نيروي انسلاني به عنوان سرمايه اي عظيم شناخته مي شود و به اين ديدگاه است که چين در حال قبضه کردن بازارهاي اقتصاد جهاني است.

شايد لازم باشد مسئولاني که قرار است براي مردم کشور برنامه ريزي کنند ديدگاه خود نسبت به مردم را تغيير دهند يا اينکه اگر ننمي توانند تکليف اين کمردم مظلوم را مشخص نمايند نه اينکه با انداختن مسئوليت کم کاري هاي خود بر گردن نيروي کار کشور از زير بار پرسش ها شانه خالي کنند.

مهدي بهزادي تشنيزي


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۶:۰۶

27 Dec 2019