۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۳۸۸۲۵
رئیس اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری:

چهارشنبه‌سوری خود را تبدیل به چهارشنبه‌سوزی نکنیم/چیزی بنام ترقه ایمن، استاندارد و بی‌خطر وجود ندارد

رئیس اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری گفت: در مورد چهارشنبه سوری نیز برنامه‌های آموزشی خاصی توسط واحد آموزش این مرکز در مدارس انجام شده است تا دانش آموزان بیش از پیش با مخاطرات استفاده از مواد محترقه آشنا شوند و همه باید بدانند که چیزی به نام ترقه ایمن، استاندارد و بی‌خطر وجود ندارد.
چهارشنبه‌سوری خود را تبدیل به چهارشنبه‌سوزی نکنیم/چیزی بنام ترقه ایمن، استاندارد و بی‌خطر وجود ندارد
فرامرز شاهین رئیس اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال و برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: هستند کسانی که در این روز به دور از جمع صمیمی خانواده‌هایشان برای ایجاد امنیت، سلامتی و آرامش روانی مردم آماده باش ایستانده‌اند تا اگر در نقطه ای از شهر و محل من و شما اتفاق ناخوشایندی رخ داد در اسرع وقت وارد عمل شوند و نگذارند تا لحظات شادی ما به تلخی کامی بگذرد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی، اورژانس ۱۱۵و آتش نشانی نقش بی‌بدیل در تامین امنیت روانی، سلامت و رفع نیازهای مردم دارند که در چهارشنبه آخر سال مردم بیش از هر روز دیگری با دیدن این نیروها حس آرامش و امنیت در آنان چند برابر می شود.

شاهین بیان کرد: در مورد چهارشنبه سوری نیز برنامه‌های آموزشی خاصی توسط واحد آموزش این مرکز در مدارس انجام شده است تا دانش آموزان بیش از پیش با مخاطرات استفاده از مواد محترقه آشنا شوند.

چیزی بنام ترقه ایمن، استاندارد و بی‌خطر وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه چیزی بنام ترقه ایمن، استاندارد و بی‌خطر وجود ندارد افزود: اکثر سوختگی ها به ویژه در چهارشنبه آخر سال در نواحی صورت، چشم ها و دست ها بوده و نوجوانان بیشتر از سایر افراد آسیب می بینند و طبق آمار در چهارشنبه سوری سال گذشته سه مورد مصدومیت در استان داشتیم.

رئیس اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در موارد سوختگی باید بلافاصله محل سوختگی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر آب سرد نگه داشت و از مالیدن مواد غیربهداشتی مانند خمیردندان و سیب زمینی به محل سوختگی خودداری کرد.

شاهین گفت: از ریختن بتادین بر روی محل سوختگی نیز باید اکیدا خودداری شود که موجب تشدید سوختگی می شود و همچنین گذاشتن کمپرس یخ نیز موجب افزایش عمق سوختگی می شود.

وی اضافه کرد: پس از گرفتن محل سوختگی زیر آب سرد با گذاشتن گاز استریل و یا پارچه تمیز و خشک بر روی محل فرد را به مرکز درمانی برسانند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر سوختگی در ناحیه گردن، دست و یا پا باشد بیرون آوردن گردنبد، انگشتر، ساعت، کفش و جوراب از بدن فرد از اولویت هاست.

در شب چهاشنبه سوری متخصصین در بیمارستان‌ها مقیم هستند

وی افزود: کسانی که دچار بیماری‌های قلبی هستند یا خانم‌های باردار از رفت و آمد غیرضروری در شب چهارشنبه سوری خودداری کنند و اگر کسی در این شب دچار آسیب شد، اگر به کارهای تخصصی فوریت‌های پزشکی آشنا است، بر این اساس اقدام کنند و بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند، در این شب متخصصین در بیمارستان‌ها مقیم هستند و از نظر ارائه خدمت اصلا جای نگرانی نخواهد بود.

شاهین بیان کرد: نیروهای اورژانس ۱۱۵ در شب چهارشنبه سوری در مناطق مختلف به خصوص در مناطق پرخطر به صورت گسترده حضور خواهند داشت و اورژانس ۱۱۵ استان با برخورداری از ۲۴۷ نفر پرسنل مجرب پزشک کارشناس و کاردان از آمادگی کامل برای امداد رسانی به شهروندان برخوردار است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۰:۴۱

31 Dec 2019