۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۳۱۹۸۵
خطيب نماز جمعه بروجن:

از تحريم ها استقبال مي کنيم/برخي ها ظاهرا با آمريکا نان و نمک خورده اند/ دولتمردان اقدامات عاجل داشته باشند

خطيب نماز جمعه بروجن با اشاره به اين که بيش از 20 سال از عمر اين تحريم ها مي گذزد و با بيان اين که اين تحريم ها موجب پيشرفت روز افزون ما شده است، گفت: ما از تحريم هاي استکبار جهاني استقبال مي کنيم و مي دانيم که اين تحريم ها نه تنها مانع پيشرفت نيست بلکه باعث اقتدار عزتمندانه جمهوري اسلامي ايران خواهد شد.
از تحريم ها استقبال مي کنيم/برخي ها ظاهرا با آمريکا نان و نمک خورده اند/ دولتمردان اقدامات عاجل داشته باشند
به گزارش جهانبین به نقل از کلار، حجت الاسلام دکتر رضا سعادت فر در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي، اظهار داشت: يکي از سياست هاي استکبار جهاني براي نفوذ اقتصادي در جامعه ما آن است که تحريم هايي را در مسير راه توسعه و پيشرفت جامعه اسلامي ايران وضع کنند.

وي با اشاره به اين که داماتو يکي از قوانيني است که دشمنان ما براي تحريم در حوزه مباحث اقتصادي براي ايران وضع کرده اند، گفت: داماتو يک سناتور ايتاليايي است که در مجلس سنا طرح وضع تحريم اقتصادي را به مجلس آمريکا آورد.

حجت الاسلام سعادت فر با بيان اين که طرح وضع تحريم اقتصادي که مربوط به ۲۰ سال پيش و دوران دولت سازندگي تصويب شد، گفت: اين طرح در مجلس نمايندگان و سناي آمريکا به تصويب رسيد و رئيس جمهور وقت هم با آن موافقت کرد.

خطيب نماز جمعه بروجن در ادامه گفت: ممنوعيت هر گونه سرمايه گذاري بيش از ۴۰ ميليون دلار معادل ۸۰ ميليارد تومان براي توسعه در نفت و گاز ايران از جمله مطالبي است که در اين طرح آورده اند.

وي با بيان اين که ۸۰ ميليارد تومان در صنايع نفت و گاز رقمي نيست، تصريح کرد: اين طرح در واقع اجازه ندادن به کسي براي سرمايه گذاري در حوزه نفت و گاز ايران است.

حجت الاسلام سعادت فر بيان کرد: در اين قانون بندي آورده اند که پس از گذشت يک سال ايران کنترل نشد تحريم ها تشديد شود لذا بعد از يک سال اين تحريم ها را با تشديد به ۲۰ ميليون دلار رساندند؛ اين لطمه بزرگي بود که مي خواستند به صنايع نفتي ايران در ۲۰ سال پيش وارد کنند.

خطيب نماز جمعه بروجن گفت: در دومين هدف به وسيله اين قانون قصد داشتند ريشه اصلي تحريم هاي بنزين، گازوئيل، خطوط ريلي و حمل و نقل و بنادر ايران را بنيان بگذارند و جريمه هاي سختي را براي کساني که اين موارد را رعايت نکنند وضع کردند.

وي با بيان اين که در سومين هدف تحريم صنايع دفاعي را در اين طرح دنبال مي کردند، گفت: هيچ قانون داخلي در آمريکا به جز داماتو مبني بر تحريم صنايع دفاعي ايران وجود ندارد.

حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: ممنوع کردن خدمات بيمه اي، ممنوعيت هرگونه خريد محصولات يا سرمايه گذاري در صنايع پتروشيمي و پالايشگاه هاي ايران و ممنوعيت هرگونه ارائه خدمات براي حمل ونقل نفت ايران تحريم همه جانبه اقتصاد جمهوري اسلامي ايران است که در ۲۰ سال پيش وضع شد.

سعادت فر گفت: در طي اين سال ها هر مجلس و رئيس جمهوري از جمهوري خواه و دموکرات که بر سرکار آمد اين قانون را تمديد و امضاء کردند.

حجت الاسلام سعادت فر گفت: بر اساس وعده مسئولان کشور از جمله وزير امور خارجه قرار بود اين قانون در پايان دوران رياست جمهوري اوباما ديگر تمديد نشود.

وي گفت: مقام معظم رهبري در نامه ۹ ماده اي در خصوص برجام فرمودند: " تحريم ها هم بايد حذف شود و هم به گونه اي سياست گذاري شود که هيچ تحريم جديدي بر عليه جمهوري اسلامي وضع نشود".

خطيب نماز جمعه بروجن گفت: متاسفانه در ۱۱ ماه گذشته شاهد بوديم نه تنها تحريم ها برطرف نشد بلکه بعضا تحريم هاي جديدي هم وضع شد.

سعادت فر با اشاره به بهانه آمريکا که ايران به روح برجام عمل نکرده است، گفت: در بهانه جديد حمايت از تروريسم و حقوق بشر را براي تمديد تحريم ها مطرح مي کنند.

حجت الاسلام سعادت فر در ادامه با بيان اين که احتمال تصويب نهايي اين قانون بسيار زياد است، گفت: کنگره آمريکا با گستاخي اعلام مي کند ۲۵ طرح تحريم ايران را در برنامه خود داريم.

وي اين تحريم ها را تاکيدي بر بد عهد بودن کشور آمريکا دانست و افزود: دشمنان قسم خورده نظام جمهوري اسلامي ايران تحريم ها را بر نمي دارند تا زماني که ماهيت انقلابي و اسلامي براي جمهوري اسلامي وجود داشته باشد.

خطيب نماز جمعه بروجن با اشاره به اين که اقتصاد درون زا مهمترين عامل مقابله با تحريم ها است، گفت: دولتمردان ما بايد اقدامات قاطع و عاجل داشته باشند.

وي گفت: متاسفانه برخي از دولتمردان ما تعابيري به کار مي برند که حرف هاي آمريکا ناقض برجام نيست مغاير برجام است؛ اين گونه ادبيات ها نشان دهنده آن است که برخي افراد مثل اين که ظاهرا با آمريکا نان و نمک خورده اند و به دنبال حفظ حرمت آن هستند.

وي با اشاره به اين که بيش از ۲۰ سال از عمر اين تحريم ها مي گذزد و با بيان اين که اين تحريم ها موجب پيشرفت روز افزون ما شده است، گفت: ما از تحريم هاي استکبار جهاني استقبال مي کنيم و مي دانيم که اين تحريم ها نه تنها مانع پيشرفت نيست بلکه باعث اقتدار عزتمندانه جمهوري اسلامي ايران خواهد شد.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۳:۴۳

8 Feb 2020