۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۳۵۲۱۵
نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ:

از صنايع پاک در رونق اشتغال، توليد و درآمد استفاده شود

نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: ترويج و استفاده از اقامت‌گاه‌هاي بوم‌گردي و صنايع‌دستي از مهم‌ترين اولويت‌ها در صنايع پاک است که رونق آن ضرورت دارد.
از صنايع پاک در رونق اشتغال، توليد و درآمد استفاده شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛  علي کاظمي نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي در آيين افتتاح مجتمع بوم‌گردي «سراب باباحيدر» اظهار داشت: ترويج و استفاده از اقامت‌گاه‌هاي بوم‌گردي و صنايع‌دستي از مهم‌ترين اولويت‌ها در صنايع پاک است که رونق آن ضرورت دارد.

وي بيان داشت: صنعت گردشگري امروزه از جايگاه بسيار مهمي در دنيا برخوردار شده است و در کشور ما نيز بايد از نعمت‌هاي خداداي در اين راستا استفاده شود.

نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي افزود: از هنرهاي‌دستي بايد به‌جد حمايت شود و راهنمايي‌هاي لازم در اين زمينه به مردم ارائه شود.

کاظمي با اشاره به اينکه در شهرباباحيدر تاکنون دو اقامت‌گاه بوم‌گردي راه‌اندازي شده‌است، خاطرنشان کرد: صندوق کارآفريني اميد بايد در حوزه صنايع ‌دستي روستايي همکاري‌هاي لازم را بيش‌ازپيش انجام دهد.

وي با اشاره به فرهنگ و تمدن ديني و غني موجود استان تصريح کرد: شهر باباحيدر داراي قدمتي حدود يک‌هزار سال و ظرفيت‌هاي گردشگري و هنرهاي‌دستي فراوان است و مسجد جامع آن نيز جزو آثار تاريخي و فرهنگي مهم محسوب مي‌شود.

در اين آيين بهمن عسگري‌سوادجاني مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان اظهار کرد: نخستين سفره‌خانه سنتي استان در شهر باباحيدر راه‌اندازي شد که اين اقدام سبب ايجاد انگيزه‌ و ترويج اين اقدام در ساير شهرستان‌ها شد.

وي عنوان کرد: اقامت‌گاه بوم‌گردي باباحيدر با کمک سرمايه‌گذار بخش خصوصي، اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان و صندوق‌ کارآفريني اميد انجام شد و براي راه‌اندازي سفره‌خانه‌ها و خانه‌مسافرهاي ديگر در شهرستان‌ها نيز تسهيلات لازم اعطا مي‌شود.

مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان با اشاره به اجراي مرمت حمام تاريخي شهر باباحيدر با ۵۰ درصد اعتبار از محل بخش خصوصي و ۵۰ درصد اعتبار دولتي تشريح کرد: براي مرمت ساير اماکن تاريخي نيز کمک‌هاي لازم از سوي اين اداره‌کل صورت مي‌گيرد.

عسگري‌سوادجاني از اختصاص ۱۸ ميليون تومان تسهيلات به طرح‌ ايجاد خانه‌مسافر خبر داد و گفت: باباحيدر از ظرفيت گردشگري بسيار مطلوبي برخوردار در اين زمينه برخوردار است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۱۰:۳۷

7 Jan 2020