۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۳۲۰۸۳
ياداشت روز کوهرنگ خبر

ضرورت برنامه ريزى براى ساخت برند شهرى مطلوب شهر چلگرد

برندينگ شهرى به ظرفيت ها و امكانات يك شهر اشاره مى كند كه باعث تمايز آن از ساير شهرها مى گردد و شهرت و آوازه اى براى آن فراهم مى كند.
ضرورت برنامه ريزى براى ساخت برند شهرى مطلوب شهر چلگرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، علم محمدحسينى فعال رسانه اي در ياداشتي نوشت:

مجموعه اقداماتى كه انجام مى شود تا به هنگام شنيدن نام يك شهر، تصوير جذاب، خاص و برجسته آن در ذهن گردشگران و سرمايه گذاران تداعى گردد، برندينگ شهرى ناميده مى شود.

DNA شهر،لفظى است كه به درستى به برند شهر اطلاق مى گردد و وجه تشبيه آن توالى انتقال ويژگى ها و ميراث يك شهر در تمام زمينه ها از يك نسل به نسل بعد است كه باعث تشخيص و شناسايى هويت حقيقى آن مى گردد.

در واقع برندينگ شهرى به ظرفيت ها و امكانات يك شهر اشاره مى كند كه باعث تمايز آن از ساير شهرها مى گردد و شهرت و آوازه اى براى آن فراهم مى كند.

برند ارزش شهر را نمودار مى كند و نقش فوق العاده باارزشى در تصميم گيرى و انتخاب مردم به عنوان مشتريان خدمات گردشگرى ايفا مى كند.

به بيان ديگر برند شهر به مجموعه مولفه هايى گفته مى شود كه يك فرد را متقاعد به بازديد از آن شهر مى كند.

از گفته هاى بالا مى توان اين نتيجه را بيان كرد كه توليد مفهوم برند يك فرآيند ذهنى و ميان فردى است كه به شدت بر موضوعات فرهنگى، اقتصادى اثرگذار است، بدين نحو كه به تربيت شهروندانى علاقه مند به هويت شهر منجر مى شود كه مى توانند از منافع حاصله از اين موضوع در زمينه هاى جذب سرمايه و كسب و كارهاى مرتبط به گردشگرى بهره مند گردند.

با تعاريف ارائه شده، لزوم به كارگيرى اين تكنيک جديد كه امروزه سرلوحه فعاليت هاى بخش مديريت شهرى، شهرهاى بزرگ دنيا قرار گرفته، روشن شده است.

"شهر چلگرد" نيز به عنوان پايتخت آب، بام ايران، سرچشمه رودهاى خروشان كارون و زنده رود، داراى چشمه هاى آب با بالاترين كيفيت معدنى در دنيا، پيست هاى پربرف و جذاب براى ورزش زمستانه اسكى و وجود موزه تخصصى آب، مى تواند و بايد از موهبت الهى فرآوانى آب و بلورهاى برف به عنوان دارايى سرمايه اى خود در زمينه ساخت مفهوم برند شهرى استفاده كند و با معرفى و تبليغ آن در سراسر كشور به جذب سرمايه و گردشگر بپردازد.

البته توليد برند شهرى، نيازمند طى فرآيندهاى علمى چند مرحله اى و توجه به نكات ظريف و مهمى است كه سعى مى شود در نوشتار ديگرى به آنها پرداخته شود.



انتهاي پيام/610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۰:۲۶

7 Feb 2020