۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۱۰۴۸۳
سلطانی عضو کمسیون انرژی درمجلس:

الزامی برای ادامه توافق ژنو پس از شش ماه وجود ندارد

چون قید شده است بعد از 6 ماه برای تمدید قرارداد توافق طرفین الزامی است ولی ممکن است یکی از طرفین حسن نیت نداشته باشد و در 6 ماه آینده غنی سازی ایران را به طور کل به رسمیت نشناسد وبه نحوی با پیشرفت ایران موافقت نکند.
الزامی برای ادامه توافق ژنو پس از شش ماه وجود ندارد

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به توافق صورت گرفته میان ایران و 1+5 گفت: دستاوردهای قطعی این توافق اولیه و به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران گام مثبتی است که ایران توانست بعد از سالها به این موفقیت برسد که سران کشورهای 1+5 حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسند و جزء نقاط قوت این توافقنامه است.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بی‌شک این موفقیت، حاصل ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌ها است و می‌تواند پایه‌ اقدامات هوشمندانه‌ بعدی قرار گیرد.

سلطانی گفت: تعلیق تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا بر صادرات پتروشیمی ایران، تعلیق تحریم‌های آمریکا بر صنعت خودرونیز تعلیق تحریم خدمات مرتبط، از نقاط قوت توافقنامه است.


نماینده مردم
بروجن با اشاره به نقاط ضعف این توافق نامه گفت: در این توافقنامه عنوان شده که  مدت زمان آن شش ماهه خواهد بود و با توافق متقابل قابل تمدید می‌باشد ودر این دوره همه اعضاء،با حسن نیت، در جهت حفظ فضای سازنده در مذاکرات فعالیت خواهند کرد. این نشان از راه فرار گذاشتن در این توافقنانه است.


وی ادامه داد: چون قید شده است بعد از 6 ماه برای تمدید قرارداد توافق طرفین، الزامی است ولی ممکن است یکی از طرفین حسن نیت نداشته باشد و در 6 ماه آینده غنی سازی ایران را به طور کل به رسمیت نشناسد وبه نحوی با پیشرفت ایران موافقت نکند.


سلطانی با تاکید بر اینکه درآینده باید با مدیریت و درایت بالا به جلو برویم افزود: هر چند که بحث آب سنگین اراک نمی تواند پیشرفت کند و در زمینه غنی سازی 20 درصدی این فرصت را از دست داده باشیم ولی کلیات قضیه برای گام اول شروع خوبی بود، چون در شرایط موجود باید امتیازی می دادیم تا باب شروع مذاکرات بعدی آغاز شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۳:۰۳

4 Jan 2020