۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۲۵۷۹۳
در چهارمحال و بختیاری

ششمين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر با موضوع‌ هماهنگي اعزام زائرين اربعين حسيني برگزار شد

ششمين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر در چهارمحال و بختياري با موضوع‌های هماهنگی اعزام زائرين اربعين حسيني، برنامه‌ريزي براي تعطيلات ماه صفر و سفرهاي زمستاني برگزار گرديد.
ششمين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر با موضوع‌ هماهنگي اعزام زائرين اربعين حسيني برگزار شد
به گزارش جهان بین نیوز، بهمن عسگری سوادجانی مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از برگزاري ششمين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر استان چهارمحال و بختياري در سالن جلسات معاونت عمراني استانداري با حضور اعضاء خبر داد و اظهار داشت: جلسه مذكور با موضوع‌های هماهنگي اعزام زائرين اربعين حسيني، برنامه‌ريزي براي تعطيلات ماه صفر و سفرهاي زمستاني برگزار گرديد.

وی با بيان اينكه شش مصوبه در راستاي هماهنگي اعزام زائرين اربعين حسيني شامل ۱-توجه به پیش‌بینی مسیر عبور زائران از محور سفید دشت - بروجن - لردگان – ایذه و محور ناغان - کارون۴ - ایذه مقرر گردید فرمانداران محترم شهرستان‌های کیار، اردل، لردگان و بروجن با هماهنگی پلیس راهور دو دستگاه خودرو دولتی مجهز به چراغ‌ گردان در محورهای مذکور از تاریخ ۱۱/۹/۹۴ تا ۱۶/۴/۹۴ (به مدت ۵ روز ) مستقر نمایند. چراغ گردان توسط پلیس راهور تامین خواهد شد.

۲- در خصوص ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها و سایر محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای مذکور فرماندهی راهور استان با استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان هماهنگی نمایند.

۲- کلیه پروژه‌های عمرانی واقع در مسیر بروجن – لردگان – خوزستان از تاریخ ۶/۹/۹۴ لغایت ۱۷/۴/۹۴ تعطیل گردد.

۳- اداره کل راه و شهرسازی نسبت به انجام مواردی از قبیل آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و نصب تابلوهای هشدار، استقرار دو دستگاه جرثقیل ۴۰ تنی در سه‌راه کوشکی و کارون ۴ با همکاری اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان، استقرار اکیپ‌های راهداری با آمادگی کامل و شیفت‌بندی نیروهای مربوط، تامین شن و نمک کافی در مسیرهای برف‌گیر استان، تعمیر و اصلاح روشنایی تونل‌های مسیر کارون ۴ خصوصاً مسیرناغان و لردگان و هماهنگی با استان خوزستان (در صورت لزوم) اقدام نماید.

۴- کمیته نظارت مسیر بروجن - لردگان را بازدید و گزارش بازدید خود را در خصوص وضعیت تونل‌ها به اداره راه و شهرسازی استان، وزارت نیرو و فرمانداری‌ها اعلام و نتیجه را به دبیرخانه نیز ارائه نماید.

۵- مقرر گردید اداره کل صدا و سیمای استان نسبت به اطلاع‌رسانی موارد زیر اقدام نماید: محدودیت‌های ترافیکی مسیر یاد شده در تاریخ‌های ۶/۹/۹۴ لغایت ۱۷/۴/۹۴، آیین‌های مربوط به مراسم‌ اربعین.

۶- اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری به اتفاق اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها نسبت به بازدید از سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها و پمپ بنزین‌های بین‌راهی بازدید و گزارش نتیجه بازدیدهای خود را به صورت مکتوب به دستگاه‌های مربوطه ارسال نمایند و در صورت هرگونه کاستی و مشکلی با خاطیان برخورد گردد، تصويب گرديد اظهار داشت: در راستاي برنامه ريزي براي تعطيلات ماه صفر و سفرهاي زمستاني شش مصوبه شامل: دستگاه‌های برنامه‌هاي فرهنگي، نمايشگاهي، جشنواره و ... توسط دستگاه‌هاي مجري به دبيرخانه ارسال شود.

۲- ادراه کل ورزش و جوانان استان نسبت به آماده‌سازی پیست‌های اسکی استان اقدام نماید آماده‌سازي پيست‌هاي اسكي

۳- تخفيف واحدهاي اقامتي استان جهت رونق سفرهای زمستانی به گردشگران

۴- تامين ايمني راه‌ها و باز بودن محورهاي گردشگري زمستاني (كوهرنگ، چغاخور)

۵- برگزاري جشنواره‌هاي زمستاني

۶- اجرای برنامه های ورزشی زمستانی ( یخ‌نوردی، اسکی، برف‌نوردی و...) تصويب گرديد.

عسگري سوادجاني در ادامه مصوبات بند سوم دستور كار را شامل موارد زير دانست:

با توجه به نقش روستاها در جذب گردشگران مقرر گردید موارد زیر توسط مدیر کل محترم امور روستایی استانداری پیگیری گردد:

الف: تجهیز مساجد و سرویس‌های بهداشتی روستاها و تعیین نیرو جهت مواقع اضطراری

ب: همکاری و کمک دهیاران جهت جذب گردشگر

ج: نصب تابلوهای راهنمای مکان‌های گردشگری تا مرکز بعدی در روستاها



انتهای پیام / ۱۰۲۸ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۲:۵۵

30 Dec 2019