۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۳۴۸۸۳

آتشسوزي در کمين مراتع شهرستان کيار، مردم و مسئولان آماده باشند

کارشناس اداره منابع طبيعي شهرستان کيار گفت: با نزديک شدن فصل گرما احتمال آتشسوزي در مراتع بسيار افزايش مي يابد که بايد مردم و مسئولان جهت جلوگيري از آتش سوزي در مراتع آمادگي لازم را داشته باشند.
آتشسوزي در کمين مراتع شهرستان کيار، مردم و مسئولان آماده باشند
به گزارش جهانبین نیوز؛ طاهري کارشناس اداره منابع طبيعي شهرستان کيار در گفت و گو با کیار بیدار، اظهار کرد: در سه ماه اول سال ۱۳۹۶ شاهد بارش مناسب باران در سطح شهرستان کيار بوديم که اين مساله باعث شد مراتع شهرستان کيار از پوشش گياهي بسيار مناسبي برخوردار شوند.

وي در ادامه گفت: پوشش مناسب گياهي مراتع با نزديک شدن به تابستان رفته رفته خشک مي شود که بيم آن مي رود با کوچکترين جرقه يا شعله آتش، ذغال و حتي خاکستر سيگار بخش اعظمي از مراتع طعمه حريق شود.

طاهري افزود: باتوجه به خطر بالاي آتشسوزي در مراتع اميدواريم مردم در خصوص رعايت نکات ايمني اقدامات لازم را به عمل آورند و از روشن کردن آتش در نقاط پرخطر، رها کردن آتش يا ذغال روشن در منطقه پرهيز کنند.

وي افزود: در اين راستا لازم است مسئدولان محلي از جمله دهياران، شهرداران، اکيپ هاي آتش نشاني، نيروهاي اداره منابع طبيعي و اداره محيط زيست هم آمادگي لازم براي رويارويي با حوادث احتمالي را داشته باشند تا در صورت بروز حادثه در کوتاه ترين زمان بتوان اقدامات آني را براي نجات مراتع و موجودات زنده ساکن در آنها به کار بست.

طاهري افزود: اداره منابع طبيعي شهرستان کيار آمادگي دارد لوازم اوليه مبارزه با آتش سوزي در مراتع نظير آتش کوب و... را در اختيار دهياري هاي شهرستان کيار قرار دهد.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۲:۰۳

19 Jan 2020