۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۳۲۸۰۳
بانوي اول گراپلينگ ايران در گفتگو با مشکات برين:

به اسطوره شدن در کشتي فکر ميکنم /حجاب به ما احساس غرور و امنيت مي دهد

بانوي اول گراپلينگ ايران و قهرمان مسابقات جهاني گراپلينگ در بلاروس گفت: علي رقم تمام مشکلات و کمبودها من تازه راهم را در اين رشته پيدا کردم و تازماني که بدنم ياري کند به صورت حرفه اي ادامه مي دهم و به اسطوره شدن در کشتي فکر ميکنم.
به اسطوره شدن در کشتي فکر ميکنم /حجاب به ما احساس غرور و امنيت مي دهد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين زنان بيش از نيمي از جمعيت کشور را تشکيل مي دهند، افرادي که مسووليت خطير تربيت نسل آينده ايران را به عهده دارند. روند توسعه زندگي شهري و تغيير الگوهاي حرکتي روزانه و در نتيجه کاهش فعاليت هاي حرکتي به ويژه در بانوان، اندام ها و عضلات آنان را تحت تأثير و خطر جدي کم تحرکي و ضعف هاي جسماني قرار داده است. براي پيشگيري از چنين عارضه اي يا مقابله با آن، ايجاد جاذبه ها و امکانات لازم براي همگاني کردن ورزش در بين بانوان، از ابزارهاي کارآمد در اين زمينه است.

مشکلات اساسي در عدم گسترش ورزش هاي همگاني در سطح بانوان کشور، ناشي از کمبود فضاهاي ورزشي ويژه بانوان، عدم فرهنگ سازي مناسب در اين زمينه از سوي مسؤولان و رسانه هاي گروهي، کمبود نيروهاي کارآزموده و با تجربه در زمينه آموزش رشته هاي مختلف ورزش هاي همگاني به بانوان، دسترسي نداشتن به فضاهاي ورزشي عمومي و گران بودن آنهاست.






قابليت چهارمحال و بختياري براي تبديل شدن به قطب گراپ کشور


عاطفه رياحي اشکفتکي قهرمان مسابقات جهاني گراپلينگ در بلاروس در مصاحبه اختصاصي با مشکات برين گفت: متولد۱۳۷۰ دان دو تکواندو ليسانس تربيت بدني هستم 3 ساله حرفه اي کشتي گراپلينگ کار ميکنم که سال ۹۴مقام اول وزن منفي۷۱کشوري را کسب کردم و وارد تيم ملي کشتي کشور شدم.

کلاً سه سال هست که به طور رسمي زير نظر فدراسيون کشتي برگزار مي شود ان شاءالله استان ما قطب گراپ خواهد شد بزودي چرا که در اين زمينه فوق العاده قوي هستيم.

رياحي با اشاره به سوابق ورزشي خود افزود: در مسابقات استاني گراپلينگ اول ، سه سال پشت سر هم و پرتاب ديسک دو سال مقام اول را کسب و در مسابقات جهاني به ميزباني کشور بلاروس توانستم مقام سوم جهاني را از ان خود کنم و توانستم عنوان برترين بانوي کشتي هاي سنتي در سال ۹۵را ب نام خودم ثبت کنم.







تنهاي تنها تمام اين مسيرهاي پر فراز و نشيب را به سختي طي کردم


وي تاکيد کرد: متاسفانه ورزش استان ما هميشه چالش هاي فراواني از جمله کمبود بودجه رسيدگي مسئولين و ...را دارد . در اين زمينه هيچگونه کمکي به بنده نشد و تنهاي تنها تمام اين مسيرهاي پر فراز و نشيب را به سختي طي کردم تا تو به اين مقام دست پيدا کنم .


وي برخي ناهماهنگي‌ها و هزينه‌هاي بالاي تمرين را از جمله مشکلاتي دانست که بر سر راه اين رشته وجود دارد و گفت: نه تنها در مسير من که در مسير همه ورزشکاران رشته گراپلينگ وجود دارد و اين درحالي است که در چهارمحال و بختياري استعدادهاي بسياري وجود دارد و اين استان مي‌تواند در اين رشته در سطح کشور و حتي در سطح جهان حرف براي گفتن داشته باشد و استان ما ورزشکاراني دارد که مي توانند در اين رشته نابغه شوند چراکه قدرت بدني و جسماني ورزشکاران استان حرف اول را در کشور مي زند؛ البته اين موضوع نيازمند همت مسئولين و کشف استعدادها دارد.

مشکل ديگري که براي هر ورزشکاري وجود دارد و دغدغه هر ورزشکاري چه خانم و چه آقا وجود دارد بحث آينده شغلي افراد است و ورزشکاراني که ورزش حرفه اي انجام مي دهد اصولاً شغل ندارد و اين مشکل اساسي ورزشکاران است.


رياحي با اشاره به مشکلاتي که در زمينه تمرين دارد تصريح کرد: شخص من هميشه تنها براي تمرين دو مجبور بودم به جاده بالاي پارک بروم چون پيست سالن تختي وضعيت بسيار نامناسبي دارد و بيشتر باعث آسيب ورزشکار است. براي تمرين بدنسازي و کشتي  هم باشگاه هاي بيرون هزينه ميکردم و مسير من از شهر دور هست. هميشه هزينه هاي زيادي را متحمل ميشوم و اين موضوع براي کسي که کسب درآمد نميکند مشکلات فراواني دارد.

با وجود تمام اين مشکلات من دست از تلاش بر نميدارم و ادامه ميدهم تا افتخاري باشم براي استان و کشور عزيزم ايران به اميد توجه بيشتر مسئولين محترم استان و توکل بر خداي هميشه حاظر و ناظر.



Image result for ‫بانوي اول گراپلينگ ايران عاطفه رياحي‬‎


به اسطوره شدن در کشتي  فکر ميکنم

بانوي اول گراپلينگ ايران گفت: رشته ما خيلي جذاب مي باشد .مربي خانم کم داريم ان شاءالله در آينده نزديک با برگزاري دوره هاي مربي گري در سطح وسيع تري همه فعاليت کنند در اين رشته. فدراسيون بسيار قوي عمل ميکند براي اردوهاي تيم ملي مربي از کشور لهستان دعوت کردند .دوره هاي مربي گري و داوري  برگزار کردند .در کل دارند تلاشش مي کنند. آقاي خادم و خانم منظمي نائب رئيس فدراسيون واقعا دارند زحمت مي کشند که اين رشته سنتي هر چه زودتر جا بيفتد.

از استاد محمدي نماينده گراپ از کشور امريکا و رئيس اين سبک در استان واقعا کمال تشکر را دارم که با راهنمايي هايشان واقعا کمک کردند.


وي با اشاره به برنامه هايي که در آينده براي ادامه اين ورزش دارد تاکيد کرد: من تازه راهم را در اين رشته پيدا کردم و تازماني که بدنم ياري کنه به صورت حرفه اي ادامه مي دهم  و به اسطوره شدن در کشتي  فکر ميکنم.

تا قبل از اين سه سال که گراپ وارد ايران بشود کشتي براي هر خانم ورزشکاري فقط يک آرزو و رويا بود ولي الان خانمهاي ايران در اين زمان کم در سطح جهاني  رقابت ميکنند من از تمام مسئولين فدراسيون کمال تشکر را دارم واقعا زحمت کشيدند.






حجاب به ما احساس غرور و امنيت مي دهد

قهرمان مسابقات جهاني گراپلينگ بلاروس تاکيد کرد: من با ورزش زندگي ميکنم روزي که ورزش نکنم زندگي برام بي معناست .ورزش هميشه باعث شده آدمي مهربان و خوش اخلاق و هميشه سر حال باشم و در سختي ها و مشکلات زندگي تحمل بالايي داشته باشم. نتوانستن و نشدن برايم معناي ندارد. هميشه مشکلات به چشمم کوچک بوده  و اعتقاد دارم سختيهايي که در اين مسير تحمل کرديم باعث شده استقامت بالايي داشته باشم.

وي نقش خانواده در حمايت از ورزشکاران را اساسي دانست و گفت: خانواده ام نيز ورزشي و علاقه مند به ورزش هستند اما نه در حد حرفه اي براي حفظ ظاهر مناسب و سلامتي حتما ورزش مي کنند.

به دليل مسلمان بودن و اعتقاد داشتن حجاب را در ميادين ورزشي رعايت مي کنيم و بانوان ورزشکار ما به حجاب اعتقاد دارند و رعايت مي کنند و نه تنها آن را مانع نميدانند بلکه در ميادين ورزشي خوش مي درخشند و حجاب به ما احساس غرور و امنيت مي دهد.


انتهاي پيام1022ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۸:۰۶

18 Jan 2020