۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۴۲۴۳
مديرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعي چهارمحال و بختياري خبر داد

31 هزار نفر متقاضي کار در چهارمحال و بختياري

مديرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: طي دو سال اخير 31 هزار نفر در چهار محال و بختياري متقاضي کار شدند.
31 هزار نفر متقاضي کار در چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ سيد عباس جزايري مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري اظهار کرد: جمعيت بيکار در اين استان ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

وي با اشاره به اينکه ۲۵۱ هزار و ۹۵۰ نفر اشتغال ايجاد شده است تصريح کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۲۳۱ نفر به شاغلين اضافه شده است.

جزايري ادامه داد: ۳۱ هزار نفر به جمعيت فعال اضافه و ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر جوياي کار در سامانه ثبت شده است.

وي ميزان نرخ مشارکت در سال ۹۴ را بيش از ۳۶ درصد عنوان کرد و گفت: سال گذشته نرخ ۳۹/۴ درصد بوده که ۳/۳ درصد افزايش يافته است.

جزايري با اشاره به اينکه در طول برنامه ششم توسعه بايد برنامه‌ريزي شود تا نرخ بيکاري به ۷ درصد برسد عنوان کرد: در همين راستا به طور ميانگين بايد سالانه ۱۸ هزار شغل ايجاد شود.

وي افزود: اگر بخواهيم ۱۸ هزار و ۱۵۰ شغل ايجاد کنيم بايد در طول چهار سال برنامه ريزي کاملي صورت گيرد که سالانه هفت درصد اشتغال اضافه شود.

جزايري با اشاره به اينکه بيش از ۲۰۰ هزار نفر شغل در اين استان ايجاد شده است بيان داشت: در طول چهار سال تا پايان سال ۹۵، ۴۰ هزار و ۴۳۰ نفر طبق آمار شغل ايجاد شده و به جمعيت شاغل اضافه شد.

وي با اشاره به اينکه در سه مرحله سبد حمايت غذايي بين کارگران توزيع شده است اذعان داشت: سبد کالا بين ۵۲ هزار و ۹۷۲ خانوار توزيع شد.

جزايري با بيان اينکه ۲۵ درصد سهم اشتغال در استان مربوط به صنعت ساختمان است، ادامه داد: رکود صنعت ساختمان و اميد براي ايجاد کار سبب افزايش نرخ بيکاري در استان شده است.

وي با اشاره به شاغلان بيمه‌شده در استان افزود: ۱۵۶ هزار بيمه شده و ۹۰ هزار کارگر اصلي يا اجباري در استان شناسايي شده است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعي چهارمحال و بختياري با اشاره به پرونده‌هاي ايجاد شده در سال گذشته بيان کرد: سال گذشته آراء هيئت تشخيص‌ ۱۶۷۰ مورد بود که ۶۰۴ پرونده بين کارگر و کارفرما منجر به سازش شد و ۲۹۸ پرونده اعتراض شد که از مجموع ۲۹۸ پرونده مجددا ۶۱ پرونده منجر به سازش و مابقي منجر به صدور راي شد.

جزايري با اشاره به تعداد حوادث ناشي از کار خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته ۴۰ حادثه ناشي از کار گزارش شد و اين ميزان نسبت به سال‌هاي گذشته کاهش يافته چرا که نظارت بازرسان بيش از پيش شده است.

وي با اشاره به پرداخت تسهيلات گفت: سال گذشته ۳۶۲ ميليارد تومان از بخش اقتصاد مقاومتي و رفع موانع توليد به ۲۹۵ کارگاه تسهيلات پرداخت شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۳:۲۹

26 Jan 2020