۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۳۱۱۷۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

توليدکنندگان ما بايد بتوانند در سطح بين الملل رقابت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: کارخانه داران و توليدکنندگان ما بايد بتوانند نه در سطح کشور بلکه در سطح بين الملل رقابت کنند.
توليدکنندگان ما بايد بتوانند در سطح بين الملل رقابت کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر هاشم زاده رئيس دانشگاه علوم پزشکي در حاشيه افتتاح نمايشگاه معاونت غذا و دارو در گفتگو با منطقه آزاد گفت: مشکلاتي که بر سر راه است برخي بين المللي، برخي کشوري و برخي درون استاني اند. جمعيت جهان هر روزه در حال افزايش است و و پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۵۰ به ۹.۶ ميليارد برسد؛ اين در حاليست که اين جمعيت نيازمند غذاست.

در تصميم گيري ها و چشم اندازي که به اين امر در سطح بين الملل شده بود، بنا بود تا سال ۲۰۳۰ معضل گرسنگي برطرف شود ولي متأسفانه اين هدف با مشکلاتي مواجه شد.


هاشم زاده در ادامه گفت: ما بايد به آمايش سرزميني توجه کافي کنيم، يعني از پتانسيل هاي موجود استان بهره بگيريم. بعضاً پيش آمده محصولاتي از خارج از کشور وارد شده و با محصولات بومي ما در رقابت بوده؛ اين چنين نبايد باشد. کارخانه داران و توليدکنندگان ما بايد بتوانند نه در سطح کشور بلکه در سطح بين الملل رقابت کنند.


رئيس دانشگاه علوم پزشکي به امر فرهنگ سازي اشاره کرد و اظهار داشت: يکي از کار هايي که دارد در جهان اتفاق مي افتد اينست که براي مردم فرهنگ سازي کنند که از پاکت پلاستيک استفاده نکنند.

وي ادامه داد: برنامه ما اينست که با قاچاق کالا مبارزه جدي شود. اين امر در قالب برچسب اصالت شکل گرفته. همچنين برآنيم تا نشان سلامت يا همان سيب سلامت را ترويج و معرفي کنيم که اين موضوع از جانب معاونت غذا و دارو در حال اقدام است.


انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۴:۰۹

29 Dec 2019