۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۹۰۲۴
در يادواره شهيد درياقلي سوراني مطرح شد؛

سبک زندگی اسلامی در جبهه ها موج می زد/ يادواره ها سنگرهايي سياسي و اجتماعي براي شناخت شهدا

در آن هشت سال سبک زندگي اسلامي موج مي زد، رزمندگان جان خود را فداي يکديگر مي کردند و مطرح شدن اسم و رسم برايشان مهم نبود و ما نيز درجامعه فعلي خود بايد ببينيم آيا سبک زندگي اسلامي و شهدايي داريم؟
سبک زندگی اسلامی در جبهه ها موج می زد/ يادواره ها سنگرهايي سياسي و اجتماعي براي شناخت شهدا
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، ظهر امروز يادوراه شهيد درياقلي سوراني يانچشمه اي (ناجي آبادان) در روستاي يانچشمه با حضور خانواده معزز شهدا، مسئولين استاني و شهرستاني و عموم مردم برگزار شد.

محمد کياني، يکي از يادگاران هشت سال دفاع مقدس در اين يادواره گفت: يادواره يعني از سرگذشت و اهداف اشخاصي سخن بگوييم که در يک برهه از زمان پيرو حرف ولايت فقيه خود از جان خود گذشتند تا ما بتوانيم به راحتي زندگي کنيم و بتوانيم آن ها را سرمشق زندگي خود قرار دهيم.

کياني گفت: دفاع مقدس پيام آور زيبايی های عاشوراست و در هشت سال دفاع مقدس يک بار ديگر عاشورا و صحنه هاي کربلا ترسيم شد.

وي افزود: تاريخ بار ديگر تکرار شد و خواص و عوام به خوبي قابل شناسايي شدند و تا به امروز هم به خوبي مي توانيم خواص آن زمان را از عوام تشخيص دهيم و گاهي يک اوراق چي ساده جز خواص عالي قدر مي شود.


کياني افزود: درفته ۸۸ نيز عوام و خواص بار ديگر نمايان شدند و بعضي از سرداران جزء سران فتنه قرار گرفته و برخي مردم عادي با حضور در ۹دي اثبات کردند جزء خواص هستند و هرجايي که نظام نياز داشته باشد در صحنه حاضر خواهند شد.

وي خاطرنشان کرد: بعضي از افراد با سر و صدا به پاکردن و ريختن در خيابان ها قصد برچيدن نظام را داشتند اما با سکان داري مقام عظماي ولايت و حضور پررنگ مردم در صحنه اين امر تحقق نيافت.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس تصميم به موقع شهدا را يکي از ويژگي خاص آنان برشمرد و گفت: اگر ۱۰۰نفر از مردمان کوفه جزء ياران خواص مسلم بن عقيل قرار مي گرفتند، عاشورايي به پا نمي شد و سيدالشهدا تنها نمي ماند.


کياني هشت سال دفاع مقدس را قطعه اي از حکومت امام زمان (عج) دانست و گفت: در آن هشت سال سبک زندگي اسلامي موج مي زد، رزمندگان جان خود را فداي يکديگر مي کردند و مطرح شدن اسم و رسم برايشان مهم نبود و ما نيز درجامعه فعلي خود بايد ببينيم آيا سبک زندگي اسلامي و شهدايي داريم؟


کياني صبوري پدر و مادران شهدا در داغ عزيزانشان را بي همتا عنوان کرد و گفت: خانواده هاي شهدا در ميان مردم اشک نمي ريختند تا دشمن لبخند رضايت بر لب نداشته باشد و اين بزرگترين درس از دفاع مقدس براي ما است.


وي يادواره ها را عامل زنده نگه داشتن امر به معروف و نهي از منکر دانست و گفت: شهداي ما عاملان اصلي امر به معروف و نهي از منکر هستند و در جامعه امروزي ما نيز حجاب زن و مرد بايد به گونه اي باشد که خون شهدا هدر نرود و شرمنده خانواده شهدا نشويم.

يادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: الگوي اصلي جوانان ما شهدايي هستند که ۹۰روز در جبهه ها نماز شب به پا مي کردند و در معبرهاي خاکي که به معبر هاي مُحرم شدن معروف بود فرهنگ سيدالشهدا را باتمام جان لمس کردند و فهميدنند و در کشتي امام حسين (ع) قرار گرفتند.

وي پدران و مادران شهدا را ولي نعمت هايي در ميان مردم برشمرد و افزود: سهام داران اصلي اين نظام خانواده هاي شهدايي هستند که با خون فرزندانشان سرمايه گذاري کردند.


کياني يادواره شهدا را موقعيتي مناسب براي دشمن شناسي عنوان کرد و گفت: ما افتخار مي کنيم که دشمنان نظام ما ابرقدرت هاي هستند که اگر ناوهاي خود را به حرکت در آورند هرکشوري را با خاک يکسان مي کند اما جران يک نگاه را به خاک ما ندارد.

وي افزود: دشمن بداند ما همان رزمندگان والفجر۸ هستيم و به تعبير امام خامنه اي اگر يک نگاه چپ به خاک ما کند بسيجي هاي ما از ۱ميليون به ۵ ميليون تبديل مي شود.


کياني در پايان گفت: هدف اصلي دشمنان قفل کردن انرژي هسته اي نيست، انرژي هسته اي بهانه اي بيش نيست و اگر ما تمامي پيچ هاي انرژي هسته اي را ببنديم باز هم دست از سر ما بر نمي دارند بلکه آنان مي خواهند فرهنگ شهدا را از ما بگيرند.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۴:۲۵

27 Dec 2019